Koronan toinen aalto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä ajatuksia koronan toinen aalto aiheuttaa? Uskotko että aalto on tulossa tai jo päällä? Huolestuttaako se sinua?

Tartuntojahan on alkanut tulla taas. En käsitä miksi niitä tartuntoja piti ihan lähteä hakemaan ulkomailta. Kenenkään elämänlaatu tuskin olisi siitä hirveästi kärsinyt jos olisi yhden vuoden pysynyt Suomessa. Täälläkin on paljon kivoja matkakohteita, jos ei malta pysyä kotona. Samoin on vähän outoa käytöstä, kun rajoituksia vähennettäessä osa tuntui unohtavan samantien kokonaan että jotain turvavälejä kannattaisi pitää. En tästä paniikkiin ole menossa tällä toisellakaan kertaa, mutta pyrin pitämään turvavälit ja huolehtimaan hyvästä käsihygieniasta, kuten tein kyllä tässä välissäkin. Heinäkuussa uskalsi hieman matkata kotimaassa, mutta ehkä nyt on parempi taas pysyä enemmän kotona. Toivottavasti tällä kertaa ei pääsisi hirveästi leviämään.

Minua ahdistaa Koronan toinen aalto lähinnä töiden puolesta. Olen vastavalmistunut ja aloitan työt opettajana koulujen alkaessa. Ajatus koulujen sulkemisesta ja lisääntyvästä työmäärästä tuntuu näin uran alkutaipaleella todella raskaalta ajatukselta. Odotan nyt myös esikoistamme ja huoli vauvan terveydestä on myös suuri.

Ahdistaa ja ärsyttää. Toinen aalto taitaa olla jo päällä. Toivon, että pysymme terveenä, vaikka mies on ruokakaupassa töissä.

Mä toivon, että yliopistot päättää siirtyä etäopiskeluun.
Asutaan itse Kanta-hämeessä ja miehen opiskelupaikka on Helsingissä. :sad001

Samoja ajatuksia kuin vargynjalla. Ihmisillä näyttää unohtuneen koko korona! Matkustetaan ulkomaille ja kaupassa ym liimaudutaan iholle.

En säikähtänyt ensimmäistäkään aaltoa, omaan suuren my space -tarpeen niin nautin vaan kun ei ollut ihmisiä kaupoissa ja liikenteessä aallon ollessa pahimmillaan:hilarious: korona on hyvä syy olla halaamatta/kättelemättä, ei matkustella kuin korkeintaan Suomessa (kerran vuodessa sukuloimaan pohjois-suomeen), mutta töissä on pakko käydä (ei etätyömahdollisuutta) ja näin ollen päiväkotikin välttämätön "paha".

Jaksaisivatpa ihmiset vielä hetken tsempata ja malttaa sitä matkustelua niin päästäisi vähän helpommalla syksy. :smiley-angelic001

kyllä mua ainakin ahdistaa ajatus siitä jatkuvasta eristäytymisestä ja etätöistä ja päiväkodista poissaolosta pienimmästäkin nuhasta :sorry: tosiaankin ärsyttää, jos nyt nämä ulkomaanmatkailijat on boostannu sen toisen aallon alkuun täällä suomessakin. nyt sentään pystyi vähän tekemään jotain ja harkitusti tapaamaan ihmisiä, kyllä harmittaa jos kaiken taas joutuu tekemään neljän seinän sisällä ja varsinkin syksyn pimeydessä ja ankeudessa...

Ekan aallon aikaan olin vielä hoitovapaalla joten kotonaolo ei paljoa heilauttanut. Nyt olen taas töissä joten toivon että lapset saa käydä päiväkodissa ja mummolassa hoidossa. Työt hoituu pääasiassa etänä mutta välillä pitää käydä tapaamisissa. Tilasin juuri useamman kangasmaskin joita voi tarvittaessa käyttää kohtaamisissa. Minähän siis puhuin kiivaasti maskien riittämättömyydestä ja väärästä turvallisuudentunteesta, mutta jos sellainen johonkin neuvotteluun vaaditaan niin pakkohan se on. Onpahan taas kotimaista käsityötä tuettu :wink

Olen itse kotona vauvan kanssa, mutta huolestuttaa isomman esikoulun kohtalo.

Jos Suomi sulkeutuu uudestaan, niin vauva, eskarilainen ja isän mahdollinen etätyökäsky ovat näin pienessä asunnossa paha yhtälö. Lisäksi en luota esikouluun etänä ollenkaan.

Ulkomaille lähteminen ei tulisi mieleenkään, lomallakin kävimme ainoastaan mökillä. Onneksi myös miehellä jatkuu edelleen matkustuskielto.

Täällä ihmiset eivät noudata turvavälejä juuri ollenkaan. Pahimpia ovat nuoret ja maskeja käyttävät (!) henkilöt.

Muokattu viimeksi:
Minuakin hieman huolettaa esikoisen eskari. Olisi todella sääli, jos hän olisikin kotona ison osan eskaristaan koronan vuoksi. Veikkaan että eskarin hyöty jäisi aika pieneksi ja toisaalta olisi taas meille vanhemmille raskaampaa. Keväällä olin iloinen, kun ei tarvinnut pitää kotikoulua kaikenlisäksi, nyt saatetaan joutua jo lähemmäs sitä. Ja jos koronatilanne menee pahaksi mies ei varmaan pääse mukaan neuvolaan tai rakenneultraan, mikä olisi todella sääli vaikka onkin jo toinen lapsi. Nyt kesällä on sentään uskaltanut tavata ystäviä.

Takaisin