Korona ja raskaus

Onko moni teistä ottanut influenssarokotusta tai meinaatteko ottaa?
Olen ottanut, taisi ajoittua juuri viikko pari ennenkuin tein positiivisen raskaustestin. Töiden puolesta on vahva suositus rokote ottaa ja olisin ottanut joka tapauksessa sen jälkeen kun raskaus selvisi
 
Minä en normitilanteessa olisi miettinyt influenssarokotuksen ottamista, mutta nyt kun "kaikki" ovat toistuvasti jäätävässä flunssassa ja itsekin jo sairastanut kolme kertaa kesän jälkeen, niin otan ehkä sen rokotteen. Olen viime viikot yskinyt jo keuhkot pihalle perus-flunssassa, joten en halua influenssaa, 😅.

Koronasta en ole huolissani enää ollenkaan. Sen kanssa on joutunut elämään lapsettomuushoitojen aikana niin vahvasti ja pienestäkin allergisesta nuhasta evättiin hoitoja ja ultrakäyntejä (ennen kotitestiaikaa), joten olen ikionnellinen, että vihdoinkin se rinnastetaan tavalliseen flunssaa.
 
Ahaaa en jotenki tajunnu aatella ku oon nyt ollu ihan hirveessä flunssassa mut oisko tää sit tota influenssaa. ☹️ No on sit sairasteltu tosi alussa sekin, niinku koronakin. Ihmettelen et onko bebe niin sinnikäs et selviää tästä kaikesta.
 
Ahaaa en jotenki tajunnu aatella ku oon nyt ollu ihan hirveessä flunssassa mut oisko tää sit tota influenssaa. ☹️ No on sit sairasteltu tosi alussa sekin, niinku koronakin. Ihmettelen et onko bebe niin sinnikäs et selviää tästä kaikesta.
Varmasti selviää❤️ mä lueskelin paniikissa tilastoja, niin ei influenssa ihan hirveästi keskenmenon riskiä nostanut sen perusteella mitä löysin.
 
Varmasti selviää❤️ mä lueskelin paniikissa tilastoja, niin ei influenssa ihan hirveästi keskenmenon riskiä nostanut sen perusteella mitä löysin.
Joo ja mulla on sitä kilpirauhasen häiriöö. Se lisää keskenmenoja, kohtukuolema riskiä yms.. niin jos se keskenmeno on tullakseen niin sillä on jo kaikki mahdollisuudet siihen ☹️😬
 
Ahaaa en jotenki tajunnu aatella ku oon nyt ollu ihan hirveessä flunssassa mut oisko tää sit tota influenssaa. ☹️ No on sit sairasteltu tosi alussa sekin, niinku koronakin. Ihmettelen et onko bebe niin sinnikäs et selviää tästä kaikesta.
Minäkään en sinänsä ajattele, että vauvalle olisi kovinkaan suurta riskiä, ❤️. Ainoa vaara on, mikäli flunssa ym kehittyy keuhkokuumeeksi tms. Silloinkaan vaara ei ole älytön, mutta hyvä käydä lääkärissä tietenkin mikäli nuha/flunssa pitkittyy ja tuntuu hankaloituvan.
Itse ajattelin sen influenssapiikin osalta, että olisi helpompi ihan minulle, kun ei saa ottaa juurikaan mitään lääkkeitä. Viime viikkojen yövalvomiset yskien eivät ole olleet kovin kivaa, ja lääkkeenä vain hunajaa ja kuumaa vettä... Samalla mies vetää kolmioyskänlääkettä ja nukkuu sen avulla suht hyvin. Joten siksi kaikki karkoituskeinot käyttöön! 😊

(Vissiin jotain lääkettä voi kyl raskaanakin ottaa, esim. jotkut inhaloitavat käy, mikäli tilanne olisi äitynyt vielä hankalammaksi. Nyt onneksi tämä flunssa näyttää taittuneen, 🤞.)
 
Onko moni teistä ottanut influenssarokotusta tai meinaatteko ottaa?
Otin marraskussa jo työn puolesta. Joka vuosi olen ottanut kun on siihen velvoitettu. 2 koronarokotetta olen myös saanut ja koronan kerran sairastanut. En aio ottaa enää koronarokotetta.
 
Minäkään en sinänsä ajattele, että vauvalle olisi kovinkaan suurta riskiä, ❤️. Ainoa vaara on, mikäli flunssa ym kehittyy keuhkokuumeeksi tms. Silloinkaan vaara ei ole älytön, mutta hyvä käydä lääkärissä tietenkin mikäli nuha/flunssa pitkittyy ja tuntuu hankaloituvan.
Itse ajattelin sen influenssapiikin osalta, että olisi helpompi ihan minulle, kun ei saa ottaa juurikaan mitään lääkkeitä. Viime viikkojen yövalvomiset yskien eivät ole olleet kovin kivaa, ja lääkkeenä vain hunajaa ja kuumaa vettä... Samalla mies vetää kolmioyskänlääkettä ja nukkuu sen avulla suht hyvin. Joten siksi kaikki karkoituskeinot käyttöön! 😊

(Vissiin jotain lääkettä voi kyl raskaanakin ottaa, esim. jotkut inhaloitavat käy, mikäli tilanne olisi äitynyt vielä hankalammaksi. Nyt onneksi tämä flunssa näyttää taittuneen, 🤞.)
Flunssan en ole ikinä käyttänyt lääkkeitä eikä myös lapsille (lapset 18, 14, 5) leikkaa sipuli ja laita siihen hunaja päälle, odotta 15min ja se siirappia mikä siihen tule, sitä käyttä koko päivä. Paras yskälääke ja myös nuhan.
Kamomillatee hunajalla ja paras juoma on karpalomehu (itse tehty), minun mummo aina teki.
Minun 18v ei ole ikinä ollut yskä, keskimmäisellä 2x elämässä ja 5v kerran. Nuha heillä ei ole ollenkaan, eikä kuumetta (kerra tai pari elämän aikana). He valittavat aina, miksi he eivät ole kipeeitä (saa jäätä koulusta kotiin)
Ei minkälaisia sumutteita nenään, pelkkä jokaisen niistämisen jälkeen uusi paperi (minun nuha 1-2p max)
 
Sairastin koronan nyt alkuraskaana ja oli kamala tauti. En ole toipunut kunnolla vieläkään, nyt kolmas viikko tautia menossa...
Influenssarokotteen olen saanut.
 
Flunssan en ole ikinä käyttänyt lääkkeitä eikä myös lapsille (lapset 18, 14, 5) leikkaa sipuli ja laita siihen hunaja päälle, odotta 15min ja se siirappia mikä siihen tule, sitä käyttä koko päivä. Paras yskälääke ja myös nuhan.
Kamomillatee hunajalla ja paras juoma on karpalomehu (itse tehty), minun mummo aina teki.
Minun 18v ei ole ikinä ollut yskä, keskimmäisellä 2x elämässä ja 5v kerran. Nuha heillä ei ole ollenkaan, eikä kuumetta (kerra tai pari elämän aikana). He valittavat aina, miksi he eivät ole kipeeitä (saa jäätä koulusta kotiin)
Ei minkälaisia sumutteita nenään, pelkkä jokaisen niistämisen jälkeen uusi paperi (minun nuha 1-2p max)
Niin me ihmiset olemme erilaisia. Minäkään en normaalisti juurikaan syö mitään lääkkeitä koskaan, tyyliin pari Buranaa yhteensä vuodessa, mutta kun tulee kunnon flunssa päälle, niin se on minulla aina rajua. Useimmiten vain parin-kolmen vuoden välein, mutta tänä vuonna jo kolme kpl. Hunajaa (kaverin takapihalta, eli täyttä tavaraa) on mennyt, kuten myös sipulia sekä normaalina, että valkosipulina, mutta kun yskä silti jyllää tuhatta ja sataa, menee keuhkoputkentulehdukseksi ja on korvainfektio + angiina niin aika pian tulee äitiä ikävä ilman järeämpiä lääkkeitä.
Älkäämme tuomitko ihmisiä heidän valinnoistaan ja tarpeistaan. Meidät kehot ovat erilaisia. Esim. minulla juuri keuhkot jostain syystä tykkäävät olla herkillä kun niihin jokin iskee. Toisella joku toinen brakaa helpommin, kolmannella on kaikki terästä.
 
Niin me ihmiset olemme erilaisia. Minäkään en normaalisti juurikaan syö mitään lääkkeitä koskaan, tyyliin pari Buranaa yhteensä vuodessa, mutta kun tulee kunnon flunssa päälle, niin se on minulla aina rajua. Useimmiten vain parin-kolmen vuoden välein, mutta tänä vuonna jo kolme kpl. Hunajaa (kaverin takapihalta, eli täyttä tavaraa) on mennyt, kuten myös sipulia sekä normaalina, että valkosipulina, mutta kun yskä silti jyllää tuhatta ja sataa, menee keuhkoputkentulehdukseksi ja on korvainfektio + angiina niin aika pian tulee äitiä ikävä ilman järeämpiä lääkkeitä.
Älkäämme tuomitko ihmisiä heidän valinnoistaan ja tarpeistaan. Meidät kehot ovat erilaisia. Esim. minulla juuri keuhkot jostain syystä tykkäävät olla herkillä kun niihin jokin iskee. Toisella joku toinen brakaa helpommin, kolmannella on kaikki terästä.
Minun keskimmäisellä oli krooninen korvatulehdus niin kauan kun lopettin antibiootikumin antamiseen. Muuten oli joka vuosi 1-3v iässä joka vuosi tammikuussa. Nyt ei ole ollut korvatulehdusta eikä angiinia hänellä 11v. Kaikki ne vahvat lääkkeet tuhovat elimistöön ja jatkuu se “sairauden kierre”

Ja on todella paljon tutkimuksia mikä näyttä, että yskälääkkeet ei auttaa yskän vain pahentavat ja pitkittävät sitä.
Halusin vain autta, kun nykyään ihmiset on niin kiinni niissä lääkkeissä ja unohtavat mitä vaarit ja mummot käyttivät.
 
Olen ottanut rokotteet mitä työterveys vaan tarjoaa - kunhan vain voin välttää jonkun näistä syksyn/talven kulkutaudeista! Nimimerkki flunssasta parantumassa
 
Minä sairastin koronan ihan alkuraskaudesta, 2rokotusta takana ja eka tartunta. Kuumetta ei onneksi nostanut, mutta järkyttävän väsymyksen. Jälkitautina sain pohkeeseen laskimotukoksen, vaikka en muuten riskiryhmään kuulu eikä suvussa ole ollut. Nyt pisteellään raskauden loppuun saakka napapiikkinä 2xpv verenohennuslääkettä ja sama show luultavasti edessä muissakin raskauksissa, jos sellaisia tulee.

Mieluummin olisin ottanut kolmannen rokotteen, kuin tämän, mutta kaikkea ei aina saa. Onneksi tukos ei lähtenyt liikkeelle, vaikka viikon sitä kotona sairastin, ja alkio pysyi hengissä ❤️
 
Takaisin
Top