Konsteja mahan pienentämiseksi synnytyksen jälkeen!

Keskustelun 'Synnytys' aloitti Lisa_89, 10 heinä 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Lisa_89 Aloittelija

    Hei! Kysynkin, onko kenelläkään hyviä konsteja mahan saamiseksi takaisin kuosiin? Synnytyksestä tulee kohta noin kuukausi ja ihan kiva pömppö tämä vatsa vieläkin on. Totta kai siinä menee aikansa ennen kuin pienenee, mutta löytyykö konsteja vatsan pienenemisen nopeuttamiseksi?
  2. Riikka33 Tuttu foorumilla

    Vielä en sinuna kovin miettisi mahan pienentämisestä... sulla on hurjan vähän aikaa synnytyksestäsi, eikä kroppasi ole siitä vielä kunnolla palautunut. Anna vielä aikaa mennä. Jos liian aikaisin alkaa treenaamaan kovinkin, voi olla vaarana esim. kohdunlaskeuma. Pikkuhiljaa vatsalihaksia sitten treenaamaan, eipä se vatsa oikein muuten lähde. Mutta tossa vaiheessa on vielä ihan normaalia, että on mahaa. [:)]
  3. Lisa_89 Aloittelija

    Niin, vatsalihaksia treenailemaan joo, kun sen aika on. Mutta mietinkin, että onkohan niitä poppaskonsteja olemassa? Mielellään kokeilen, vaikka eihän ne välttämättä mitään auta, mutta ei se ainakaan huonommaksi tule.
  4. SannaKoo Rakastunut foorumiin

    No ite en voi vielä tuloksilla hehkuttaa, mutta kuulemma tää zumba on aika maaginen laji! Itellä levy tossa hyllyssä kököttää, mutta sitä kautta se ei oo vielä vaikuttanu ;)
  5. maarinen Ihastunut foorumiin

    Tosiaan, kohtuhan siellä pienenee ihan itsestään. Ja sitten kun kuukautiset vihdoin alkaa, niin kohdun pitäisi olla alkutekijöissään. Toki jo aiemminkin.

    SITTEN jää jäljenne se ihan ikioma röllykkä... Perintötekijöistä riippuu, paljonko se itekseen supistuu. SE RÖLLYKKÄ kun koostuu venyneestä ihosta, rasvakudoksesta sekä lihaksista. Ihon palautumiseen auttaa rasvaus ja VEDEN juonti. Rasvakudoksen supistumiseen ravinto ja se VEDEN juonti. (ettei tuu kuivakka akka)
    Lihakset on sitten juttu eriksee. Varmaan täällä on niitä oikeita liikunnan-alan ammattilaisa, joilta sais tehokkaita neuvoja... Mutta ihan normaalit selältä nousut ja sivuttaisten lihasten koti treenaminen auttaa. Kynärpää-polvi, ristikkäiset, selin maaten. JA sitten sama suoraan. (toiminu mulla)

    Elä revi itees ihan poikki. Noin 4kpl 8-10 vatsalihas sarjaa, pari kolme kertaa viikossa RIITTÄÄ!

    Ja kävelylenkit vaunujen kanssa on POP! JA jos meinaa että näyttää ryhdikkäältä, muista pitää selkä suorana! Se auttaa vatsalihaksiinkin. Meillä sanotaan, että kuningattaret ja prinsessat kulkevat selkä suorana!

    Lisää vinkkejä. Kiitos!

    -------------
    ps.onko täällä  ketää oikeeta JUMPPA OPEE???
  6. Pähkylä Peruskäyttäjä

    Selän suoristaminen on yksi hyvin tehokas, mutta samalla pitää katsoa ettei työnnä takapuolta ulos. Aika monella naisella on nimittäin paha tapa törröttää takamustaan. Samalla vaan kun myös tuo maha työntyy ulospäin.
  7. satuvee Tuttu foorumilla

    kun tekee vatsalihaksia (sit muutama kuukausi synnytyksestä), niin mahaa kannattaa samalla vetää aina sisään, että syvät lihakset vahvistuu ja pömppö pienenee! jos ei vedä sisään ni tekee ulkoisia lihaksia ja maha pullistuu.

    mut se pömppö on, kun kudokset on kiinteytyny, niin rasvaa, eli myös laihdutus auttaa siihen.

    miehen sisko sano ostaneensa jonkinlaisen vatsakorsetin ja että se autto kiinteyttämään lihaksia, mutten ite oikein usko..:)

    mulla on pienentyny ku oon syöny vähemmän ja tehny keskivartalolihaksia, sekä syviä että ulkoisia. "lankkuliike" eli hoover on hyvä!
  8. Yppy Tuttu foorumilla

    Istumaannousut yms. eivät pienennä mahaa, vaan syvien vatsalihasten treeni, kuten satuvee sanoi. Siis pilates-tyyppisiä harjoituksia, joogaa tms. kehiin!
  9. YummyMummy Uusi käyttäjä

    Imetä, lyki vaunuja mäkiä ylös ja syö oikein... Itellä kroppa oli takas  omissa alkuperäismitoissa jo kolmannella viikolla synnytyksen jälkeen, enkä tehny mitään kummempaa sen eteen. Ehkä päin vastoin, vedin jätskii tuutti kaupalla ekat kolme viikkoa. :)

    Vatsalihaksia voisin nyt alkaa jossain välissä tekee, jos jaksan... JA nynnytyksestähän on jo yli 4 kk.
  10. Pääskynen Tuttu foorumilla

    Apua, poppakonsteilla saa aikaiseksi vain vahinkoa! Ei kropan kanssa voi mennä siitä mistä aita on matalin. Liian aikaisin alotetuilla suorilla vatsalihaksillakin aiheuttaa vain sen, että vatsa jää pysyvästi löllöksi. Lihasten pitää antaa rauhassa palautua.

    Aerobinen on sitten asia erikseen.
  11. RiikkaJ Peruskäyttäjä

    Tässä vielä on paketti vatsassa, mutta kaverini on personal trainer ja ollaan jo keskusteltu mahdollisesta treeniohjelmasta synnytyksen jälkeen. Oleellisinta on, että vatsalihasten venymisestä johtuva rako lihasten välissä palautuisi mahd. lähelle normaalia ennen kuin alkaa tekemään toistuvia liikesarjoja, sitä ennen voi tehdä varovasti staattisia vatsalihasliikkeitä, hooveria ja sen sellaist minkä joku jo mainitsikin. Asiaan tietenkin vaikuttaa suuresti myös se mikä on ollut lihaksiston kunto ennen raskautta... Mutta en usko että "poppaskonsteilla" pääsee tässäkään asiassa kovin pitkälle, ellei käy sitten kirurgisesti kursimassa pakkiaan kasaan... 

    Ruokavalio, imetys, ja oikeanlainen liikunta, ja jos ei ole aikaisemmin tehnyt lihaskuntoharjoittelua, kannattaa käydä jossain ohjattuna vähän hakemassa tuntumaa, kun helposti tulee virheitä joko asentoihin, tai sitten ihan jo vauhtiin.
  12. Miramaria Addikti

    Mun on pakko mainostaa tänne vesijumppaa!

    Kokeilin vesijumppaa kun synnytyksestä oli noin 5kk, ja vatsalihasten välissä oli vielä pientä rakoilua havaittavissa. Plus mun kaikki lihakset oli surkastuneet raskaudenaikaisen sänkylevon aikana olemattomiin! Vesijumppa oli aivan loistava aloitus treenaamiseen: vesi kannattelee ja itse voi määrätä treenin rankkuuden. Vatsoja vedessä on tosi kiva ja helppo tehdä, ja tuloksiakin on tullut. ...vaikka onhan tuota roikkuvaa nahkaa tuossa mahan seudulla edelleen.

    Suosittelen ehdottomasti kaikille synnyttäneille vedessä jumppaamista :)
  13. malin Peruskäyttäjä

    jumppapallolla vatsaliikkeitä nii sillä lähtee vatsa kuntoo.. :)
  14. Piaffi Aloittelija

    Ensimmäisen raskauden jälkeen palautuminen oli suht nopeaa, vaikka olinkin ylipainoinen odottaja. Aika pian aloin tekemään vaunujen kanssa lenkkejä (syysvauva, lämmin syksy) ja ihmeen hyvin sain kotona suht luontevasti pidettyä "puputtamisen" kurissa.. Eipä siinä muuta tarvittu!?
     
    Tälläkin palstalla oli hyviä kommentteja, eli pitää odottaa, että kroppa on palautunut riittävästi raskaudesta ja synnytyksestä. Kannattaa keskittyä omaan jaksamiseen (uni, ruokailut, harrastuksia/liikunta - jaksamisen mukaan) ja vauvan hoitoon eikä vyötärön sentteihin - vaikka tiedän tottakai, että ne voivat ahdistaa... Pääasia, että ei aseta itselleen liian kovia suorituspaineita vaan nauttii vauva-ajasta. Kyllä asiat - ja kroppakin - loksahtaa kohdalleen;D

    Tunnen pari äitiä, jotka vetivät itsensä äitiyslomalla piippuun toteuttamalla "täydellisen" äidin mielikuvaa: kroppa timmi kuukaudessa, koti kiiltää ja pullat leivottu...Eikä tämä ole vitsi.. Läheltä näitä itselleen paineita keränneitä naisia seuranneena varoittelen siitä muitakin ja yritän itse pysyä kohtuudessa (jaa-a, tuskin sitä itse huomaa...).

    Itselleni tuo vesijumppa olikin hyvä muistutus;) Sitä voisikin nyt kokeilla! Ei rasita niveliä ja on tehokasta.

Jaa tämä sivu