Konepesun kestäviä lastenastioita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lya
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lya

Näppärä viestien naputtelija
Hei, tietääkö kukaan hyviä lastenastioita, jotka voisi pestä astianpesukoneessa?
Siis lautasia ja kulhoja tai vastaavia?

Meillä on syötetty ruoka tähän mennessä kahvikuppien aluslautasilta, mutta ne eivät tietenkään sovi lattialle pudotettaviksi, ja olisi kiva jos tyttö saisi itsekin vähän jo kokeilla ilman että lautasesta täytyy pitää koko ajan kiinni :)

Tupperwaren lasten astiat sopii konepesuun, eikä mene rikki :) Myös oon jotakin IKEAn lasten lautasta pessy koneessa.

Mutta valitettavaa on että monet lasten astiat sisältää melaniinia, joka ei tykkää konepesuista. Tai jos pesee ihan miedolla ohjelmalla (50c) niin ne taitaa kestää, samoin mikrossa max 600w max 1min (ainaki nois omissa lukee niin).

SkipHopin astiat saa pestä koneessa. Mikrottamisesta eivät tykkää, mutta kun lapsille ei tarvi ruokaa ihan kuumaksi asti lämmittääkään niin oon uskaltanut lämmittää niissäkin lyhyen aikaa kerrallaan :)

Mä myös opiskelin että noita SkipHopin lautasia voi pestä koneessa ja niitä meinaan hankkia lapsille. Niissä on hauskoja eläinkuvioita :) Mä olen tehnyt niin että lämmitän ruuat mikrossa tavallisella lautasella ja siirrän lapselle sitten ruuat muovilautaselle. Vähän vaivalloista myönnän, mutta itseä sen verran mietityttää mikron ja muovin yhteensopivuus että mielummin teen näin.

Ainakin kaikki muoviastiat, mitä itselleni on tullut vastaan, on saanut pestä pesukoneessa. Nyt ostin juuri ikeasta ja ne saa ainakin pestä. Osa niistä kestää jopa mikron, vaikka kaikille muoviastioille ei mikroa suositella.

Käytiin viikonloppuna Ikeassa, löytyi ihan hyviä astioita.
Tyttö tykästyi heti niiden paukutteluun - en tiedä onko välttämättä hyvä asia xD

Takaisin