kokemusta eteis istukasta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L.J
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

L.J

Oman äänensä löytänyt
sain tietää rakenne ultrassa että minulla on eteis istukka... tekeekö se synnytyksestä hankalampaa vai miten on? pitää mennä vielä yhteen ultraan jossa katsotaan onko istukka noussu...onko kenelläkään kokemusta? [8|]

itselläni ei ole, mutta tuo istukan paikkahan voi muuttua kohdun kasvaessa. Eli vaikka juuri nyt se istukka olisikin tiellä, niin ei tarkota sitä, että synnytyksen aikaan olis. No mikäli sen paikka ei muutu, et voi tehdä normi synnytystä, vaan sulle tehdään suunniteltu sectio. Se taas on ihan iisi juttu, toisin kuin hätäsectio. Viilto on noin 10cm pituinen ja se tehdään bikinirajan alle. Sectio haava on tietty kipeä muutaman päivän ja mitään raskaita nostoja et saa tehdä. Tyyliin painavempaa kuin lapsi et saa nostaa. Mun edellinen synnytys oli suunniteltu sectio, ja tämä nykyinenkin tulee olemaan. 

Mulla oli aikaisemmissa ultrissa istukka edessä ja kohdun suulla mut rakenneultrassa oli siirtynyt ylös. Kätilö sanoikin et ihan optimaaliseen paikkaan. Eli kyl se voi sit aika paljonkin vatsan kasvaessa siirtyä. 

aivan... no on 2kk päästä meen tarkastus käynnille jossa sit katotaan onko noussu vai ei...

Tere! Mä juuri tulin rakenneultrasta kotiin, ja siellä mulla todettiin sama "ongelma". Eli istukka edessä ja alhaalla. Viikolle 30 määrättiin ylimääräinen ultra, jossa sitten katsotaan onko siirtynyt ylemmäs, ja jos ei niin mitataan mahtuuko vauva tulemaan alakautta!

Tod. toivon et siirtyis pois sieltä alhaalta! En halua sektiota! Ja nyt sen pystyy tuntemaan koko ajan tuolla alhaalla (kipuilee välillä), on aika häiritsevä ainakin kävellessä!!

okei...mulla kans noita samoja kipuja...inhottavia...:) toivotaan parasta että nousis ylös päin :)

Täällä joudutaan kans tohon istukkakontrolliin. Ei oo kyllä vaivannut se mitenkään, ei vuotoja ym. En oo jaksanut päätäni sillä sen ihmeemmin stressata, kontrollin jälkeen sen sitten näkee, joutuuko tohon sectioon, vai muuttaako istukka paikkaansa. Itselleni se on ihan sama miten syntyy, kunhan terve lapsi tulee maailmaan jollain tavalla[:)]

joo ei oo mullakaan noita vuotoja ole ollut tai muita vaivoja... onneksi..[:D] se on totta kuhan tulee terve lapsi... mutta ainhan sitä pelkää, jos joutuu synnyttämään sektiolla (luultavimmin) :)

äh.. sitä sectiota ei kannata pelätä. Onhan siinä tietysti suuremmat riskit, niin kuin leikkauksessa aina, mutta ei mulle kertaakaan ole tullut mitään ongelmia ja haava todella nopeasti parantunut. Toki tää on just näitä keskusteluita, että joku vannoo täysin normi synnytyksen perään ja joku section, eikä kuitenkaan mitään ratkaisua tule. Jollain aina joku järkky esimerkki section kokeneesta ja toisinpäin. Ite valitsen mieluummin section, mutta sehän on vain mun mielipide.
Luin muuten vauvan-lehden odotusextrasta aivan järkyttävän jutun synnyttäneiden/raskaana olleiden naisten muutoksista tuolla alapäässä. Siis ihan fyysisistä. Jessus! Kannattaa lukea. Mä kun en ole ajatellut koko asiaa tolta kannalta, kun mun värkkini pysynyt ihan samannäkösenä lasten jälkeen.

Mitäs, joko on istukkakontrollissa käyty? Mulla on toi tuomiopäivä torstaina, saas nähdä miten käypi[:)]

En aiemmin tänne kirjoittanut, mutta tuolla "yleis"keskustelussa mainitsin, että mullakin tuo istukka oli vähän väärässä paikassa. Eilen oli istukkakontrolli, ja kaikki oikein hyvin. Istukka oli noussut "oikealle paikalleen" [:)]

tänään on minulla kontrolli...toivottavasti olis noussut :D aattelin samalla kysellä kumpi siellä sitten on kun viimeksi ei ollut ihan varma asiasta 

istukka oli noussut jo oikeaan paikkaan [:D] harmi ku en saanut tietää kump oli koska jalat oli edessä [:D]

Takaisin