Kokemuksia tukivöistä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tipsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tipsi

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heippa kokeneemmat! Mulla on jo ensimmäisen raskauden tässä vaiheessa (rv 11+0) välillä melko kipeitä päiviä alaselän kanssa ja varmasti tukivyö olisi asiaa. Mutta nettikauppoja selaillessa en osaa päättää.. Hinnat kun menee Carriwellin 14 eurosta Anita Baby Beltin 45 euroon. Tuohon Anitaan olen kallistumassa, mutta tuntuu hullulta maksaa pienestä kangassuikaleesta noin paljon, onko se oikeasti niin hyvä? Sitten taas tuo Carriwell olisi koko mahan peittävä ilman saumoja, mutta mikrokuitukangasta (tukevako?) Kokemuksia kaivataan vöistä selän (tulevaisuudessa mahankin) tukemiseen [:)]

mä ostin anita -tukivyön huuto.netistä. Maksoin noin 15 euroa... Ihan tarpeellinen tuki lenkillä, kun tuntuu että alavatsa repeää. Ei kokonaan poista ongelmaa, mutta helpottaa. Muuten en tarvitse.

Minulla on kaksi saatua tukivyötä, merkeistä tosin ei oo hajuakaan, kun ovat sen verran käytettyjä, että tekstit ovat kuluneet pois. Toinen on tuollainen mahan peittävä, mutta sitä en ole koskaan käyttänyt, koska se ahdistaa. Tässä on tosin kyse puhtaasti henk.koht. mieltymyksestä, myöskin mahan päälle nousevat alushousut kun ahdistavat.

Toinen on pelkkä vyömalli. Tätä käytin ihan alkuraskaudesta asti nimenomaan selkävaivojen vuoksi. Auttoi huomattavasti. Ilman vyötä en olisi pystynyt töitä tekemään, koska seison/kävelen suurimman osan työpäivästä. Vyötä käytin siihen asti, kunnes maha alkoi kasvaa puolen välin rajapyykin jälkeen. Silloin taas vyö alkoi ahdistamaan.

Itse olen käyttänyt juuri tuota kalliimpaa vyötä ja olen kokenut sen hyväksi. Ilman vyötä sain töissä ollessani kärsiä kovista kohdun kannatinkivuista. Sen kanssa kivut lakkasivat ja ei tarvinnut olla poissa töistä.

niin ja itse huomasin että äitiysvaateliikkeissä pyydetään noista vöistä (anita ja carriwell) 40-55€, mutta sitten ihan alusvaateliikkeessä vähemmän. Ite sain ton anitan hintaan 31€, kun äitiyspuljussa siitä pyydettiin 46€. Eli kannattaa vertailla hintoja!!!

Ja mulle toi tommonen ihan vyö-malli on kyllä toiminu kuin taika.

Mulla on myös ollut alaselkäkipuja ihan alusta asti. Sain neuvolasta lähetteen kunnan fysioterapeutille, josta saan tukivyön lainaksi. Ensi viikolla on sen sovitukseen varattu aika. Kannattaa siis kysyä neuvolasta onko sun kunnassasi lainattavia vöitä.

Mä kävin juurikin neuvolatädin kehoituksesta Tampereen apuvälinelainaamosta kysymässä tukivyötä lainaan. Helposti sen sieltä sai, mutta heti ensimmäisenä se nainen ihmetteli että miksi en osta raskautta varten tehtyä vyötä, jos hintakin on vaan sen alle 50e. Noh, sain vyön kuitenkin kokeiluun ja ekan päivän jälkeen totesin että ostan Anitan. Toi lainattu vyö on siis kaikkea muuta kun raskauden ajalle tehty, ja tosi tökerön tuntuinen päällä. Joten nyt odottelen Anitaa tulevaksi ja vien sitten tuon takaisin. :)

Takaisin