Kokemuksia pitkästä "keskenmenoprosessista"

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saaraa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
S

Saaraa

Vieras
Kaipailisin kokemuksia keskenmenosta, jotka eivät menneet fyysisesti helpoimman kautta.

Itselläni on se tilanne, että sain kaksi kuukautta sitten spontaanin keskenmenon, viikolla 11+4. Seuraavana päivänä sain vielä Cytotecit auttamaan kohdun tyhjentymistä.
Jälkivuoto kesti 2 viikkoa ja sain viimein omasta mielestäni negatiivisen raskaustestin (25mIU/ml-herkkyys) 4,5 viikkoa keskenmenon alkamisen jälkeen.

Olin helpottunut, kun kuukautiset alkoivat 6,5 viikkoa keskenmenon jälkeen. Tuntui, että viimein tämä fyysinen puoli on takana ja voi alkaa uudestaan yrittää. Raskaus alkoi inseminaatiolla ja seuraavatkin yritykset tehdään hoidoilla.

Kun tänään kävin lääkärissä folliultrassa, huomattiin kohdussani vielä jotain riekaletta. Sain lähetteen naistenpolille, jossa tehdään jokin operaatio tuon riekaleen poistamiseksi. Lääkärikäynnin jälkeen oli pakko käydä ostamassa herkkä raskaustesti (10mIU/ml) ja testiin piirtyi kaksi viivaa, joista toinen oli todella haalea. Raskaana en siis ole, eli tuo riekale aiheuttaa sen toisen viivan.


Onko muilla ollut tällaisia kokemuksia, että kuukautisetkin ovat jo olleet, ovulaatio lähestyy ja kuitenkin raskaustesti on tuollaisen riekaleen takia lievästi positiivinen? Ja jos on niin millainen operaatio sen poisto on ollut?


Kiitos jos joku ehtii vastata!
 
Mulla oli keväällä kkm rv 12+4 (sikiön koko 11+), tyhjennys sujui sairaalassa hyvin ja nopeasti, vuoto oli ehtinyt alkaa jo ennen cytoja. Selkeästi positiivisia raskaustestejä tein ensin 5 viikkoa ja sain labran kautta (hgc oli n. 2000) ajan ultraan. Siellä näkyi joku palanen vielä kohdussa. Tehtiin puudutuksessa mva imu ja sillä lähti, hyvä niin koska aiempia perinteisiä kaavintoja jo takana. Tarkalleen en enää muista milloin menkat alkoi, n 2-3 viikkoa tuosta.
 
Mulla oli keväällä kkm rv 12+4 (sikiön koko 11+), tyhjennys sujui sairaalassa hyvin ja nopeasti, vuoto oli ehtinyt alkaa jo ennen cytoja. Selkeästi positiivisia raskaustestejä tein ensin 5 viikkoa ja sain labran kautta (hgc oli n. 2000) ajan ultraan. Siellä näkyi joku palanen vielä kohdussa. Tehtiin puudutuksessa mva imu ja sillä lähti, hyvä niin koska aiempia perinteisiä kaavintoja jo takana. Tarkalleen en enää muista milloin menkat alkoi, n 2-3 viikkoa tuosta.
Kiitos vastauksestasi!
Mulla ei ole otettu verikoetta hcg-arvoista ja luotin sokeasti raskaustestin viivoihin. Olisi pitänyt varmaan tehdä vielä kuukautisten jälkeen tarkka testi (joka siis eilen olikin haaleasti positiivinen), mutta en tajunnut että tällainen tilanne voisi tapahtua.

Sain nyt tiedon, että joudun ensin 10 päivän Primolut-kuurille, joka tyhjentää kohdun ja sitten heti sen jälkeen pääsen ultraukseen, jonka aikana poistetaan tuo repale. Toivottavasti sen jälkeen tämä kaikki keskenmenoon liittyvä fyysinen puoli tulisi päätökseen.
 
Takaisin
Top