Kokemuksia muilla?

mami0811

Silmät suurina ihmettelijä
Eli minulla on jo yli kuukauden verran ollut ylävatsakipuja, tuntuu kuin joku "vanne puristaisi" tuosta rintojen alapuolelta jatkuvasti. Välillä kipu todella kovaa, toisinaan jää yöunet väliin sen takia. Samoihin aikoihin vatsakivun kanssa alkoi myös jatkuva päänsärky. Välillä saattaa olla muutaman päivän putkeen tosi kipeä, joskus päivä välissä ilman kipua. Tämän päiväisellä neuvola käynnillä varattiin aika äitiyspolille tarkastukseen varmuuden vuoksi. Hemoglobiinikin oli ekalla kerralla 94, terkkari mittasi uudelleen ja sai toisella kerralla lukeman 86, merkkasi keskiarvona neuvolakorttiin 90. Kohtu kuulemma kasvanut melko vauhdilla nyt 32cm, eli enemmän kuin viikot "sallisivat". Minulla nyt siis viikkoja 26+0. Onko muita jolla samankaltaisia oireita on nyt tai on ollut? Mikä teillä oli syynä? Niin ja verenpaineet olivat normaaleissa rajoissa. Vitsassa kuulemma vähän proteiineja, mutta niin vähän ettei edes merkannu neuvolakorttiin.. Kiitos vastauksista :)
 
Mulla oli esikoisen odotuksessa samanlaisia oireita, jotka mulla ainakin olivat raskausmyrkytys oireita. Koko raskauden ajan verenpaine oli koholla ja oli päänsärkyä. Rv 35 alkoi turvotus ja tuli proteiinia pissaan. Heti samana päivänä terkkari lähetti mut sairaalaan seurattavaksi ja aloitettiin verenpainelääkitys. Viikonlopun jälkeen alkoi just tollanen ylämahakipu, verenpaineet nousi ja maksa-arvot laski. Poika leikattiin rv 36+3.
 
Mutta mulla noi verenpaineet oli normaaleissa rajoissa, niin neuvolatäti ei siksi epäillyt oireiden perusteella raskausmyrkytystä. :/ Tiedä sitten, että mikä on..odottelen postista aikaa sinne äippäpolille..
 
Äitiyspolilla käyty eilen.. noh viikkoja pitäis olla tänään 27+0 ja vauvalla on 1470g ja pituutta suhteessa painoon tullut tasaisesti..hmm ensin lääkäri epäili isokokoiseksi, mutta jäi miettimään myös sitä että voipi olla että laskettuaika on kuukaudella pielessä. Etteivät viimiset kuukautiset olisivatkaan olleet kuukautiset, vaan jotain väli- tai kiinnittymisvuotoa. Verikokeita otettiin useamman putkilon verran ja niistä tähdään 16.eri testiä. :O että semmosta..selvyyttä ei silti varmuudella voinut sanoa, 2viikon päästä uusi kontrolliaika.
 
Teillä onkin jännät paikat :) Mutta onneksi sulla ei raskausmyrkytystä ollut, ei muuten ollut mikään mukava sairaus, täälä jännätään että uusiutuuko.
 
Nyt rv33+6 ja äippäpolilla käyty toissa päivänä ja tosiaan koko ajan tuo kohdun koko kulkenut ylimmän käyrän yläpuolella reippaasti. Kolme kertaa nyt käyty äippäpolilla kasvukontrollissa, ja viimeisimmällä käynnillä (eli tiistaina rv33+4) lapsella oli painoarvio 3,1kg :O jos tuo arvio pitää yhtään paikkansa ja meinaa viihtyä masussa vielä useamman viikon niin onkohan sitten jo viiden kilon luokkaa kun syntyy :S apuva..
 
Takaisin
Top