L
Lasu-tapaus
Vieras
Syitä sen enempää avaamatta, meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus. Olisi kiva tietää, mitä ehkä on luvassa. Onkos täällä muita joista se on tehty? Kertokaa jooko kokemuksenne. Hyvät ja huonot kummatkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Työn puolesta olen ollut lasten tukena kuulemisessa. Lapset ovat olleet 4-6-vuotiaita.Meidän perheestä on tehty. Syynä huoli vanhempien jaksamisesta (miehelläni oli kahdesti syöpä ja tuli siinä mielenterveysongelmiakin.) Viimeisin ilmoitus tehtiin, kun odotin kuopusta. Neuvolanhoitaja sanoi että on vakiotoimenpide meidänkaltaisessa tapauksessa. Sosiaalihuollosta soitettiin (ensimmäisen lasun kohdalla) ja sovittiin tapaaminen. Tapaamisessa juteltiin siitä mikä nyt on tilanne ja millaista apua me kaivattaisiin tai kaivataanko mitään. Lastensuojelu on poikinut meille kotipalvelua ja mahdollisuuden käyttää mll-lastenhoitajia kaupungin laskuun. Olemme myös saaneet ihan pyytämättä lahjakortteja jouluruokaostoksiin.
Tiedän että ilmoitus voi herättää negatiivisia tunteita. Itseäni ainakin ahdisti ennen ensimmäistä tapaamista. Mutta sieltä tosiaan voi saada apua eikä tosiaan olla ensimmäiseksi huostaanottamassa. Se on ihan vihoviimeinen keino jos perheellä on asiat tosi huonosti eikä muu tuki riitä. Meille ei ainakaan myöskään tuputettu väkisin mitään. Eikä ole ollut mitään kyttäystä vaan ihan keskustelua. Tuo Yölennon mainitsema lapsen kanssa keskustelu varmaan riippuu lapsen iästä (tai ehkä uskalluksesta?) kun meidän esikoisen kanssa ei ole keskusteltu ilman vanhempia.
Työn puolesta olen ollut lasten tukena kuulemisessa. Lapset ovat olleet 4-6-vuotiaita.
Musta tehtiin lasu heti kun vauva oli syntynyt koska mulla on bibolaarihäiriö. Pahoitin mieleni ja samoin äitinikin, kun en pyytänyt tai halunnut lasua ja vauvalla oli kaikki hyvin. Tulivat käymään sosiaalipuolelta ja totesivat pian, ettei palvelun tarvetta.
Toisesta lapsesta sitten ei tehty. Mulle sanottiin, että bibolaaria sairastavasta äidistä tehdään aina lasu, mutta en usko sitä. Onko tää muka totta?
Mä osaan pyytää kyllä apua kun tarvii. On ollu pakko oppia. Mies samoin seuraa tarkasti mun vointia.