Kokemuksia kuukupeista

VäriSointu

Kunnioitettu kommentaattori
Hei!
Onko kenelläkään kokemusta isoista kuukupeista tai uudesta kuukautislevystä? Aloitin kuukupin käytön toisen synnytyksen jälkeen. Lunette ei sopinut, Nomain isompi kuppi on ollut parempi. Senkään kanssa en ole meinannut saada alipainetta, vaan kuppi valahtaa helposti liian alas.
Nyt kolmannen synnytyksen jälkeen alkoi kuukautiset ja kuppi tuntuu pyörivän ihan miten sattuu, ei pysy paikoillaan sitäkään vähää mitä ennen. Lantionpohjan lihakset melko hyvässä kunnossa, niistä ei ole kyse.
Tietääkö kukaan muita isoja hyviä kuppeja kuin tuo Nomai. Se 40ml. Minulla runsaat kuukautiset. Pahimpina päivinä kuppi saattaa olla aivan täysi reilussa tunnissa. Tai onko tosiaan kokemuksia tuosta uudesta levystä? Kiitollisena kuuntelisin kaikenlaisia kokemuksia ja mikä on muille toiminut.

Saa kertoa kokemuksia kaikenlaisista kupeista. Jospa muutkin hyötyisivät keskustelusta.

Muokattu viimeksi:
Miulla itellä on ongelma, että kupit painavat ikävästi reunoista, kun ovat niin isoja ja Nomain pieni on ainoa vaihtoehto, vaikka onkin runsaat kuukautiset. Joudun vain runsaimpina vuotopäivinä tyhjentämään useamman kerran päivässä.

Muttamutta itse asiaan... joskus tästä juteltiin kaverin kanssa, kun hällä päinvastainen ongelma kuin minulla niin hänelle käy sellainen eri muotoinen Ziggy cup (jos oikein muistan). Se on laakeamman mallinen niin ei höljy.

Ja siis meinasin, että miulle saa myös siis vinkata hyviä kapeamman mallisia isompia kuppeja, kun tosiaan tympii tyhjätä monta kertaa päivässä. 😅

Laitetaan tänne kunnon kuukuppiarvosteluketju pystyyn. 😁

Miulla itellä on ongelma, että kupit painavat ikävästi reunoista, kun ovat niin isoja ja Nomain pieni on ainoa vaihtoehto, vaikka onkin runsaat kuukautiset. Joudun vain runsaimpina vuotopäivinä tyhjentämään useamman kerran päivässä.

Muttamutta itse asiaan... joskus tästä juteltiin kaverin kanssa, kun hällä päinvastainen ongelma kuin minulla niin hänelle käy sellainen eri muotoinen Ziggy cup (jos oikein muistan). Se on laakeamman mallinen niin ei höljy.
Kiitos, pitääpä tutkia tuota Ziggyä. 👍 minusta tuntuu, että minulla on nykyään kunnon aulatila, kun kuppi mahtuu pyörimään ihan kummallisiin asentoihin. 😄

Kiitos, pitääpä tutkia tuota Ziggyä. 👍 minusta tuntuu, että minulla on nykyään kunnon aulatila, kun kuppi mahtuu pyörimään ihan kummallisiin asentoihin. 😄
No eipä tuokaan varmasti mukavaa ole. 😔 Mutta repesin kyllä tuolle aulatilalle. 😂 Täällä on varmaan sitten se onnettoman pieni eteinen mihin ei mahdu edes kenkätelinettä. 😅

Minkä kokoisella kupilla sitä lähtis testaamaan ekalla kerralla? Voisin toisen lapsen jälkeen hankkia kyllä kun menkat joskus taas alkaa 🤔 suunnitelmissa oli jo viimeksi, mut silloin oli niin ihme jatkuvat tiputteluvuodot minipillerien takia, että koin perinteiset suojat helpommaksi niiden seuraamiseen 😬

Et sori, mullakaan ei ollu teille suositteluja, tungin vain omine kysymyksineni nostamaan ketjua 😂

Minkä kokoisella kupilla sitä lähtis testaamaan ekalla kerralla? Voisin toisen lapsen jälkeen hankkia kyllä kun menkat joskus taas alkaa 🤔 suunnitelmissa oli jo viimeksi, mut silloin oli niin ihme jatkuvat tiputteluvuodot minipillerien takia, että koin perinteiset suojat helpommaksi niiden seuraamiseen 😬

Et sori, mullakaan ei ollu teille suositteluja, tungin vain omine kysymyksineni nostamaan ketjua 😂
Hyvä kun nostit. 👍

Omasta kokemuksesta sanoisin et kannattaa miettiä ainakin vuotomäärää. Itselläni tosiaan tosi runsas vuoto. Side-aikana sai olla 2 sidettä ja kahdet pikkarit estämään ohivuotoja. Ja mulla siis 40ml kuppi reilussa tunnissa täysi ekat 1,5vrk.
Luneten kuppi oli aika kova, tuntui limakalvoille ikävältä. Olen lukenut muultakin vastaavia kokemuksia. En tiedä onko sitä muutettu sen jälkeen. Nomain kupissa oli se hyvä puoli silloin kun jokunen vuosi sitten tilasin, että sen olisi saanut palauttaa, jos olisi ollut epäsopiva. Tilasin ihan niiden omalta sivulta. Eli ei olisi rahanmeno harmittanut jos ei olisi sopinut. Nomai on myös pehmeämpi.
Itselläni lähti juuri tilaukseen tuo Pilkki24:n mainitsema ZiggyCup. Eli jo kolmas kuppi. Kyllä niihin rahaa on jo mennyt, mutta on se toimiessaan kyllä ihan mahtava!

@litranmitta miulla tosiaan Nomai ja tykkään juurikin siitä, kun materiaali on sellainen pehmeämpi ja joustavampi kuin vaikka Lunetessa. Itselläni on se pieni, vaikka vuotoja onkin, sillä isommat aiheuttavat ärsytystä ihan vaan kokonsa puolesta.

Testasin joskus myös Luneten (tai sit eri merkin, mutta samalla mallilla) pienempää kuppia, eikä sekään sopinut, kun oli niin jämäkkää materiaalia, että sattui, jos vaikka aivasti.

Luneten sitä peruskokoa testasin joskus vuosia vuosia vuosia sitten ja ensin tyrmäsin koko kuukuppiajatuksen, kun se oli niin ikävä. Onneksi nykyään eri vaihtoehtoja löytyy vaikka millä mitalla!

Jos ei ole herkät tai pienet paikat niin hyvin voi alkaa katselemaan juurikin vuodon mukaan. Ja vastaavasti, jos löytyy tilaa niin voi joutua ottamaan isomman tai sit juurikin tuollaisen laakeamman mallisen, vaikka vuodot olisivat niukatkin.

Takaisin