Kokeilkaa pahoinvointiranneketta! Mulla ainakin toimi!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lavinia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lavinia

Sanavalmis juttuseppä
Ja alkoi ihan uusi raskauselämä! :woot:

En ole ainakaan nähnyt että tästä olisi ollut täällä huhtikuisissa juttua, ja minusta se että pystyy mahdollisesti lievittämään kamalaa pahoinvointia on niin tärkeä juttu, että halusin näkyvästi vinkata kaikille :)

Kaikille kuulemma ei toimi, mutta itse ainakin ajattelin että parikymppiä sinne tai tänne jos on edes MAHDOLLISTA että olo parantuisi. Ja parantui se!

En tiedä saako täällä suoraan mainostaa, joten googlella helposti löytyy :)

Onko muut vielä kokeilleet? Toimiko teillä? En usko että mulla olisi plasebosta kyse, koska olin tietoinen ettei ihan kaikki siitä apua saa.

Itte elelin viikon verran niiden kans, ei toiminut :( ovat mulla oikeestaan ylimääräsenä, jos jollakulla tarvetta?

Olin aika skeptinen ja mietin välillä, et oonko laittanu väärin ne, ku kuitenkin pientä kuvotusta on olemassa. Kerran jätin ne kotiin ku lähdin töihin ja kappas vaan, sain käydä oksentamassa. Joten nyt en oo varma, viekö rannekkeet multa sen pahanolon huipun pois. Sinnikkäästi oon niitä ny kuitenki pitäny 24/7. Voisitko laittaa kuvaa lavinia, miten ne on sun ranteessa sijoitettu?

Otin käyttöön tänään ja yökkäily on vähentyny sekä söin kunnon ruokaa hyvällä ruokahalulla äsken :smiley-bounce016 ei vie koko pahaa oloa pois, mutta laimentaa sen verran, että pystyn olemaan. Mieski kommentoi, että mä puhun jälleen. :) Ja oikea paikka on kun kolme sormea laittaa ranteen sisäpuolelle ja iskee sen helmen kauimmaisen sormen keskiosan tilalle. Ohjeet tulee pakkauksessa. P.S. mun rannekkeet onki söpön pinkit! Mietin, millä peitän ne töissä...

20160824_190516.jpg

Etusormen kohdalla kahden jänteen välissä on mulla ollu se pallero :)

Tänään kävin kävelylläki ja toisten kans pihalla jaksoin jonkin aikaa. Eikä mikään hajukaan ole saanu yökkäämään, ihan huippua!

Tossakohtaa vissii joku akupistekin, jota kannattaa itte painaa joku 20-30sek kerrallaa puolen tunnin välein. Sit hiljallee ottaa harvemmin, mut pidempiä aikoja.

Pitääkö se olla niitten kahen jänteen välissä, jotka on aila vierekkäin?

Just siinä, jänteiden välissä, se pallo asettuu siihen aika luonnollisesti. Oon kohta pitäny vuorokauden ja nyt rupeen uskomaan, että selviän vielä tästä raskaudesta ja pystyn jopa olemaan töissä :) Kuvotus on edelleen kokoaikaista, mut yökkäily on loppunu.

Joo, sitä akupistettä se just painaa :) Joku kirjoitti jossain muualla että kun oli käynyt akupunktiossa, oli olo ollut sen päivän (vai olikohan seuraavankin vielä? ) hyvä ja normaali, mutta sitten taas pahoinvointi tuli aina takaisin. Niin näissä rannekkeissahan on hienoa just se että ne toimii koko ajan, eikä tarvi tehdä mitään muuta kuin laittaa käsiin. Laiskan ihmisen pelastus :grin

Mun oli kans tänään pakko käydä hakemassa nämä apteekista. Työmatkan varrella on niin paljon ällöttäviä hajuja, että melkein itkua väänsin pahoinvoinnin takia aamulla töissä. Hirveä määrä työreissuja vielä tiedossa, joten ei olis nyt aikaa yökkäillä toimintakyvyttömänä.. Toivottavasti rannekkeet toimivat.

Ihan ehdottomat apulaiset ovat nuo rannekkeet! Keväällä km:oon johtaneen raskauden aikana kärsin ihan hirveästä pahoinvoinnista plussauksesta tyhjennykseen saakka. Nyt toinen yritys kahdeksannella viikolla ja onneksi pahoinvointi ollut kohtuullisempaa, mutta rannekkeet kyllä tälläkin kertaa helpottaneet elämää huomattavasti. Nättihän nuo ei oo! ;) Onneksi raskauteen niitä ei monikaan osaa yhdistää, siinähän ihmettelevät mitä uutta muotia nää on =D

Hienosti yritin lyhentää "keskenmenoon" mut tää sit paiskas jonkun hymiön tuohon keskelle sanaa. Mun tuuria... ;)

Mulla on edelleen nää rannekkeet koko ajan käsissä. Otan pois vaan suihkussa. Olin tuossa yhden yön ilman ja heräsin entistä pahoinvoivampana aamulla. Tosin paha olo on muutenkin koko ajan vaan lisääntynyt, yökkäilen ja oksentelen enemmän mutta silti uskon, että vois olla vielä pahemmin jos ei olis näitä rannekkeita.

Täytyy tosiaan sanoa vielä, että ihan varma en voi olla, miten paljon nää rannekkeet mua on loppujen lopuksi auttanu, koska joka tapauksessa voin koko ajan pahoin ja yökkäilen sekä oksentelen. Taitaa olla myös uskon ja tahdonvoiman asia, vaikka nekin mulla hiipumassa tän olon takia. Mutta en todellakaan halua olla ilmankaan, eihän näistä mitään haittaa ole, joten otan pois vasta kun olo rupeaa paranemaan.
Sain lisäks neuvolalääkäriltä pahoinvointilääkettä. Otin tänään yhden, mut ei kyllä auttanut, omena syöksy ylös kyllä hyvin nopeesti ja tehokkaasti siltiki.

Minä olen käyttänyt rannekkeita nyt viikon verran ja en osaa varmuudella sanoa vaikutuksesta. Nyt 8+5, yrjötä saanut välillä muttei sentään edes joka päivä. Tässä mielessä luulisin että rannekkeet auttaa, koska kakkosta odottaessa oksensin useita kertoja päivässä ja olin täysin toimintakyvytön useamman viikon ajan. Nyt kyllä paha olo seuraa jatkuvasti mukana, mutta se ei ole ihan niin voimakasta.
Yöllä en voi käyttää rannekkeita, koska verisuonet(?) tai muut vastaavat kädessäni kipeytyivät. Tunne oli vastaava kuin kädessä olisi kanyyli kiinni vähän pidempään. Onko muilla ollut vastaavaa? Nyt on ok kun otan yöksi pois.

Mä pidän ympäri vuorokauden, vaikka kyllä ne pureutuu aika syvälle ranteisiin. Mua ei kuitenkaan satu/haittaa ollenkaan. Olin yhen yön ilman mutta heräsin entistä huonovointisempana, joten päätin pitää niitä koko ajan. Tosin ei edelleenkään auta mullakaan viemään kaikkea oloa pois, mutta haluan edelleen uskoa niiden parantavaan vaikutukseen.

Moi! Kävin tänään ostamassa pahoinvointirannekkeen. En osaa vielä sanoa, että toimiiko, mutta odotukset ovat korkealla. Raskausviikkoja on 8+2 ja vasta nyt alkoi tämä pahoinvointi. Etovaa oloa on toki ollut, mutta nyt on muuttunut yökkäilyksi. Toivotaan, että ranneke auttaa.

Takaisin