koiranpentu ja lapsi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jojoba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jojoba

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuunmammat 2015
Marraskuiset 2021
Eli otsikossa tulee aikalailla selväksi jo asia. Meillä olisi tarkoitus hankkia uusi perheen jäsen, meinaan koiranpentu. Rotuna welsh corgi pembroke/cardigan.(ei olla vielä löydetty hyvää kasvattajaa. Voi siis vinkata kans jos tunnet kasvattajia tai itse kasvatat) Ollaan miehen kanssa mietitty monta vuotta koiran hankkimista ja aika tuntuis sopivalta. Meillä on 1v 6kk oleva aivan ihana lapsi joka suorastaan rakastaa koiria.. mutta vaikka meijän neiti rakastaa koiria mitenköhän hän suhtautuu pentuun? Joten muiden kokemuksia otetaan mielellään vastaan, siitä miten lapsi on ottanut koiran vastaan :) Omilla vanhemmillani on koira kuin myös ystävillä joten meijän lapsi on nähnyt ja päässyt "käsittelemään" koiria, ja tietää miten pitää toimia :)

Meille esikoinen syntymässä vasta ja perheeseen kuuluu 7vuotias cardi narttu ja 4v bokseriuros. Joten jänskäillään kuinka arki alkaa sitten keväällä sujumaan kahden koiran ja vaavin kanssa. Molemmat koirat osoittautuneet lapsirakkaiksi, mutta cardinarttu alkaa ikänsä puolesta kyllästymään helposti ja lähtee paikalta pois. :D

Suosittelen itse todella todella lämpimästi Mynämäellä cardeja ja pemuja kasvattavaa Geestland's kenneliä. Heli on aivan ihana kasvattaja ja erittäin tarkka että käyttää vain terveitä vanhempia. Esim. meitin neiti erittäin terve ja hyväpäinen. Tottakai kasvatuksesta kiinni sekin mutta hyvä pohja niin helpompi kasvattaa :)

Voisin kuvitella että pennun kanssa kannattaa olla tarkkana että ymmärtää mikä on vaavin leluja ja että hampaitten käyttö ihoon on kielletty. Varsinkin kun corgeilla paimenvietin vuoksi tuo nilkkaan napsiminen on aika luontaista varsinkin kun lapsi juoksee karkuun.

Mut ihanan rotuvalinnan olette tekemässä. Suosittelen itse cardia ihan vain senkin vuoksi, että ei ole niin jalostettu kuin pemu, joten rodullisia sairauksia ei niin älyttömästi ole. :)

Meillä oli ennestään jackrusseluros yli 3v ja kun tytär oli vähän vajaa 6kk tuli taloon uusi pentu. Hyvin on sujunut. Äkkiä oppi mihin leluihin saa koskea ja ettei tyttöä saa pussailla. Ite en näe mitään ongelmaa. Mut näki on tällasia että riippuu myös luonteesta. Teillä tyttö jo niin vanha etten usko että mitään ongelmaa on. Mun mielestä on vaan hyvä että lapset saa pienestä pitäen olla eläinten kanssa tekemisissä.

Takaisin