Kohdunsuu pehmentynyt

Jassu2

Oman äänensä löytänyt
rv 27+3 Kävin tänään neuvolan lääkärillä rutiinikäynnillä. Lääkäri totesi että mulla kohdunsuu on pehmentynyt. Oon tuntenut pieniä supistuksia aina joskus. Ne ei ole ollut kivuliaita enkä ole ollut kovinkaan huolissani niistä. Mutta lääkäri määräsi lepoa ja varoivaisuutta, ei saa esim. nostella jne. Saikkua ei määrännyt koska sanoin kykeneväni olemaan töissä. Onko kenelläkään teistä todettu tämmöstä?? Sain uuden lääkäriajan kahden viikon päähän. Lääkäri haluaa seurata että muuttuuko tämä tästä.
 
Jassu2; ite "kärsin" ihan huomattavissa olevista supistuksista joita tulee ihan pitkin päivää ja jopa levossa .. 
kerran sain synnärillä jo supistukset lopettaa lääkettä, mutta siitähän oli apua vain siihen tilanteeseen .. 
sillon lääkäri sano, että kohdunsuu tuntuu hieman pehmentyneen, mutta paikat on kuitenkin edelleen kiinni.. 
taas eilen kävin äpolilla kontrollissa ja paikat edelleen kiinni, jä tämä lääkäri sanoi, että paikat tuntuu ihan napakalta .. 
ja ens viikolla taas kontrolliin .. 

vaikka tilanne on tällä hetkellä ihan hyvä, niin kai nuo haluaa pelata kuitenkin varman päälle, koska koskaanhan ei tiedä milloin se kohdunsuu lähtee pehmenemään ja aukeamaan .. 

onko teille sanottu mtn seksin harrastamisesta kumin kera ?! .. :O 
meille ei sanottu, mutta jos näitä artikkeleita netistä lukee, niin spermahan sisältää tätä prostaglandiinia mikä edes auttaa kohdunsuun tilannetta. 
meillä seksi muutenkin aiheuttaa supistuksia, joten ei olla otettu riskiä sitten enempää.. mutta tiedä sitten paljoko sitä spermaa pitäisi kerralla tuola alhaalla olla, että vaikutusta olisi ... ?!?!? 
 
Mulla tosiaan oli kanssa tosi pahjoja supistuksia ihan minuutin parin välein ja neljässä päivässä oli kohdunkanava lyhentyny sentin ja pehmennyt ja supistukset avasivat sisältäpäin. Eli lepoa vaan. Loppuivat kyllä viikossa ja kontrolli oli seuraavalla viikolla. Siellä ei syytä selvinnyt ja paikatkin olivat palautuneet :) Sisätutkimus aiheutti sitten supistukset uudelleen... ja taas kestivät viikon. Nyt niitä tulee rasituksessa ja ovat ihan normaaleja. Lääkäri kielsi meiltä yhdynnät ja neuvolassakin sanoivat että jos supistukset jatkuu, niin sairaalaan vuodelepoon... menikin siinä sitten kaikki himot :) Nyt kun tilanne parempi, voisi taas sitäkin harkita... tosin vasta joulun jälkeen, mun supparit kun estävät kaiken tekemisen.
 
Kiitos vastauksista! :)
Ei ne neuvolassa varoittanut seksistä... mutta ei halutkaan ole ollut kohdalla (pitkään aikaan). Mies pelkää satuttavansa vauvaa, minä en tunnen itseäni niin hotiksi (mies kyllä kehuu) ja varsinkin nyt tämän lääkärikäynnin jälkeen itsestään vaan oletin että seksi ei varmaankaan hyväksi olisi.
Supistuksia on vieläkin tullut. Noin 3-5 päivässä.
Saa nähdä mitä ne sitten sanoo seuraavalla käynnillä. Yritän kuitenkin ottaa rauhallisesti ja välttää rehkimistä.
 
mulla kanssa noita supistuksia tulee pitkin päivää. välillä kivuliaita ja välillä kivuttomia mutta kohdunkaula on normaali. rasituksesta kuulemma johtuivat mutta ei meilläkään seksiä kielletty. sitä nyt ei niin hirveästi enää olekkaan...
 
Takaisin
Top