Kohdun suu auki

Tiarella

Puuhakas puhuja
Onko täällä muita joilla ois kohdun suu auki ennen 30 viikkoa?

Mulla selvisi tänään rv25 että kohdun suu auki 1cm. Mutta kaula on suljettuna ja 4cm. Jokunen viikko sitten kahtena päivänä harkkasuppareita tuli ja kesti 3-4h liekkö niiden takia auki. Tämä tosiaan mun kolmas raskaus ja yksi lapsi löytyy.

Jos teillä useampi raskaus takana ja ollut auki kohdun suu niin millä viikoilla syntyi?

Löytyy, viime viikolla kävin lääkärillä kun alamahassa jatkuvaa menkka jomotusta... Tutkittuaan ilmoitti että oon 1,5cm auki ja kohdunkaulaa 2cm jäljellä :o labrat otettiin ja maanantai tuli tulokset et mulla on bakteerivagonoosi, epäilevät että siinä syy tälle paikkojen kypsymiselle...
Tällä menossa rv 26 huomenna,toivon että pikkunen pysyy kyydissä ainakin 10 viikkoa, et päästäis täys aikaiseksi!

Mulla 27+5 ja kohdunsuu kiinni mutta pehmentynyt, mikä kuulemma täysin normaalia näille viikoille.

Toivottavasti kenenkään pikkuinen ei päätä tulla ennen aikojaan!

En tiedä kohdunsuun tilannetta. Mulla toka raskaus ja nyt ilmaantunut sellainen vaiva et on koko ajan tunne, että olisi kakkahätä. :O Menen vessaan niin ei mitään tuu mut kouristaa vaan. Täytyy nyt seurata kun on siis sitä, että pissattaa välillä mut ei oo ekassa raskaudessa ollut tällaista. Muutenkin ihan erilainen raskaus menossa..

Oliko teillä muillakin kuin Äipällä jotain oireita, minkä takia on tutkittu onko kohdunsuu auki?

Mulla oli käynti pelkopolilla (edellinen synnytys pikkasen raju ulkomailla). Tunnin juttelun jälkeen tämä ihana lääkäri halusi vielä tutkia mut perusteellisesti (lähinnä ettei alapäähän ollut jäännyt mitään vammoja ym), samalla tsekkasi kohdunkaulan tilanteen ja lopuksi vielä ultrasi :)

Mulla on supistuksien vuoksi 1cm auki mutta kohdunkaulaa 3cm ja se kiinni. Normaali tilanne uudelleen synnyttäjälle, kuulemma.

Minkä laatuisia teillä on olleet nuo menkkamaiset kivut joilla on niitä ollut? Itsellä oli jo viikkoja sitten ja neuvolassa sanoi että jos voimistuu/tulee uudelleen niin näytille.. Nyt on tänään ollut pientä jomotusta joka välillä tuntuu vasemmassa jalassakin ylhäällä.. Eikä tunnu loppuvan sohvallakaan istuessa, vaikka ei tuon esikoisen kanssa kauan kyllä ehdi istumaan.. Mietin vain onko tällainen pienen pieni menkkamainen tunne syy käydä näytillä jollei mene ohi vai tekeekö vasta kovemmat kivut jotain..

Mariel itse kävisin näytillä pienestäkin jomosta! Mulla oli semmosia niinku ois menkat alkamassa... Aikasemmin menkka jomot alkanut vasta kun synnytys käynnissä ja ne säteili sisä reisiin/alaselkään... Täs kohtaa ei oo tyhmää käydä näytillä jos mietityttää vähänkään!

Paikat ei varmaan voi aukeilla jos ei oo ollu supistuksia ? anteeks tyhmä kysymykseni..[emoji23]

oon samaa mieltä et kannattaa käydä näytil, itel menkkajomoi, näköjää supparit alkaa taas ja limatulppaa alko tulla pois. taidan joutuu ite käydä sairaalas koht näytil.

Soitin lauantaina kysyäkseni asiasta kun yönkin nuo jomotukset vaivasi niin että heräili.. Käski mennä näytille kun kohdunkaulan ja -suun tilannetta ei ole neuvolalääkärissä kertaakaan katsottu.. Kivuttomat supparit + tuo pari kertaa monta päivää vaivannut menkkajomotus ei ole saanut aikaan yhtään mitään onneksi, ei minkäänlaista ennenaikaisuuden uhkaa.. :) Mutta vaikka käynti oli sinänsä nyt sentään turha niin helpotti kyllä onaa mieltä paljon, uskaltaa taas touhuta esikoisen kanssa eikä jomotukset saa pelkoa ennenaikaisuudesta mieleen..

Paikat ei varmaan voi aukeilla jos ei oo ollu supistuksia ? anteeks tyhmä kysymykseni..[emoji23]

Ei oo tyhmiä kysymyksiä, ei kaikkee voi tietää :) Paikat voi aueta ilman varsinaisia supistuksiakin. Esim. se aukeaminen voi tuntua alaselkäsärkynä tai just semmosena menkkamaisena olona vatsalla.

Itselläkään ei oo ollut supistuksia mut viimeisen viikon on tuntunut just tuollaisia menkkamaisia tuntemuksia. Tai pikemminkin aavistuksia. Mistähän sitä tietää milloin pitää huolestua..? Vai pitääkö missään vaiheessa ennen kuin lapsivesi tulee?

Ne menkka jomot kannattaa kyl ehdottomasti käydä tarkastuttamassa! Lapsivedestä sen verran että mulla on vaan 2 kertaa menny vedet synnytyksen "lähtölaukauksena", 2 synnytys käynnistynyt supisteluilla ja vedet menny vasta salissa kun puhkasivat kalvot...

Mulla ollut alavatsassa ja selässä menkkajomotusta on-off pari viikkoa, yleensä yöllä herään tähän. Sanoin tästä neuvolassa mutta kuulemma ihan normaalia o_O esikoisen kanssa käynnistettiin ja eka olotila tabletin laiton jälkeen oli just menkkakivut ja siitä pian meni vedet. Vähän ristiriitaisissa tunnelmissa ollaan :sad001

No mulla oli aikaaisemmin parina päivänä jo menkkajomoa ja neuvolassa mainitsin niistä mutta kun ei ollut silloin enää niin sanoi, että jos tulee uudelleen niin näytille heti.. Ja nyt kun tuli uudelleen niin niitä oli päivällä ja yöllä niin että heräsi niihin.. Piti soitella vasta maanantaina mutten uskaltanut jättää kysymättä silloin lauantaina asiasta ja käskivätkin mennä näytille saman päivän aikana, varsinkin kun niihin yölläkin heräsi.. Eli kannattanee ottaa varman päälle ja mennä vaikka tuollain 'turhaan' tarkastuttamaan niin saa itsellekin mielenrauhan..

Takaisin