Kofeiinittomat kahvit ja teet

Vadelmanlehtiteetä olen ostanut Ruohonjuuresta ja Lifestä... ja mun mielestä maku on tosi mieto, hieman vadelmainen. Mä tosin olen voimakkaiden makujen ystävä. Imetysteetäkin ostin, en toki oo maistanut... mun mielestä sekin kuulostaa melko mauttomalta... :grin
 
ImageUploadedByVau Foorumi1475328207.042008.jpg

Hei onko se tätä ?? :eek:

Mulle tuli mieleen että mullahan on kaapissa vadelmateetä mikä on hyvää ja menin katsomaan :) ei tää musta kyllä kamalan laimea oo.

Oon tosin saanu tän lahjaksi etten tiedä mistä ostettu, mut musta tuntuu et saattaisi olla ihan prismassakin.

Mä en tosin varmaan uskalla tätä juoda kun noita supistuksia on nyt jo liikaa ja kuukaus pitäis ainaki päästä eteenpäin.

Lakritsi 31+2
 
Jos se on tuota laittamaani teetä ainakin foodie.fi sivuilta se löytyi ( eli missä Prisman , ässän ja Salen tuotevalikoimia). Prismassa mielestäni olen nähnyt.
 
Täytyypä tuota Clipperiä metsästää, varmaan tulossa myös sinne meiän Punnitse ja säästä myymälään. Vadelmasta tykkään ni vois olla hyvä kun on googlauksen perusteella myös vadelman makuinen eikä pelkästään lehtiä :) Meiän Prisman valikoimiin ei kuulu mut saattaahan tuota löytyy jostain muusta isosta marketista jos joku isossa kaupungissa asuu.

Lakritsi ei varmasti kannata juoda ennen kuin vauva on täysiaikainen, kun luvataan vahvistavan supistuksia. Ite varmaan vaihdan teeni tuohon heti kun jostain sitä saan, kun ei noita oikeita supistuksia oo vielä ollu. Ei kuitenkaan voi supistuksia aiheuttaa niin ei hätää.
 
View attachment 44104

Hei onko se tätä ?? :eek:

Mulle tuli mieleen että mullahan on kaapissa vadelmateetä mikä on hyvää ja menin katsomaan :) ei tää musta kyllä kamalan laimea oo.

Oon tosin saanu tän lahjaksi etten tiedä mistä ostettu, mut musta tuntuu et saattaisi olla ihan prismassakin.

Mä en tosin varmaan uskalla tätä juoda kun noita supistuksia on nyt jo liikaa ja kuukaus pitäis ainaki päästä eteenpäin.

Lakritsi 31+2

Juuri tuota mulla on... Lillutan sitä pussia kupissa niin kauan, et kiuhuva vesi on "haaleaa" ja juoma tumman punaista... Silti mielestäni maistuu hädintuskin miltään... :grin Makuasioita. Oon varmaan tappanut makuaistini valkosipulilla ja chililla tässä vuosien saatossa... :p

IQ, siinä on tosiaan hieman vadelmaa mukana antamassa makua, ei pelkkiä lehtiä... Olisko niitä lehtiä ollut 50% tai jotain...
 
Kui toi vadelmanlehtitee toimii? Tai siis,miks sitä tulis juoda? Onks siitä jotai hyötyä johonki vaiko? Ensikertalainen täällä kyselee...
 
Mie en esikoista oottaessa muista kuulleeni missään vadelmanlehtiteestä. Vadelmanlehtitee vahvistaa supistuksia, mutta ei aiheuta niitä, eli ei voi käynnistää synnytystä. Google kertoo tarkemmin: siinä on faragiini-yhdistettä jonka uskotaan vahvistavan kohtulihasta ja saattaa tehostaa supistuksia. Ite meinasin kokeilla kun muutenkin teetä tykkään juoda, on sitten humpuukkia tai ei :) Ja eka synnytys kesti miulla ikuisuuden ni sillon ois ollu tarve vadelmanlehtiteetä juoda... Nyt toiveissa vähän nopeampi synnytys. Tuotahan saa juoda melkein koko raskauden ajan, määrää lisätään loppua kohti. Ekalla kolmanneksella ei suositella. Ja tosiaan jos on supistellu jo liian aikasin ni sillon on ehkä parempi jättää vadelmanlehtitee kaappiin turvallisille viikoille asti.
 
Hei mites toi Lidlin freeway cola , siinä lukee kofeiini aromina , eli onko se siis sallittu? Ku eikö kokiksen ainoa rajoite ole kofeiini ja sokeri ?
 
Lakritsi, hmm. Onkohan sitä kofeiinia paljonkin jos otsikko on "aromi"? Ehkä en tässä kohtaa niin paljon huolehtis kofeiinistä, sillä sillähän on yhteys keskenmenoriskiin - mitä marraskuisille ei tässä kohti enää voi tulla :) Pitäiskö lisätä kofeiinia, että alkais supistaa (vitsi)...
 
Eikös kofeiini oo aina aromina kolajuomissa? Ei sitä paljoa niissä ole :) Aika paljon pitäs juoda kolaa että saa kahvikupillisen verran kofeiinia.
 
Nii eli huoletta vaan alas ? Aromithan on keinotekoisia makuaineita , mut tossa oli kyl luontainen aromikin.. mä luulin et oikeassa colassa on kofeiinia jonku verran, siis muutenkin kun aromina ? :eek:
 
Mie oon ollu joskus tosi kofeiiniherkkä, pienikin määrä kahvia tai energiajuomaa aiheutti hirveen tärinän ja "humalan", koskaan ei sellasta kolasta tullu vaikka paljonkin joi, Oon yrittäny joskus netistä ettiä tietoa että paljon sitä kofeiinia oikeesti on kolassa, mut mistään en tietoa oo löytäny, tämäkii kertois jo sen että ei paljoa, ja kun ei sitä määrää niissä pakkauksissakaan oo niinku energiajuomissa. En oo koskaan vältelly kolaa kofeiinin takia, vaan siks kun on niin sokerista ja hiilihapotettua että ei oo hyväks hampaille.
 
Heippa! Itse kofeiiniherkkänä saan oireita kokiksestakin, eli kyllä siinä jonkin verran kofeiinia kuitenkin on. Itsellä vakipaikka käydä kahvilla on ollut Arnold's, josta saa kofeiinittomia erikoiskahveja. Varmasti muualtakin löytyy
 
Juu mietin noiden verenpaineiden takia vaan tätä ettei lähtis nousuun kofeiinin takia :) kaapissa oli tota colaa ja kamala jano/ himo tuli.. vähän vaan otin ja vettä päälle. :)
 
Minäkin olen todella kofeiiniherkkä ja jouduttuani osastolle lapsivedenmenon takia 17.11. synnytys alkoi käynnistyä kunnolla heti päiväkahvin jälkeen. Raskauden aikana en voinut kahvia juodakaan, koska kärsin ennenaikaisista supistuksista, mutta synnytyksen käynnistymisessä kofeiini oli taas todella hyödyksi. Myös osastolla jälkisupistuksista kärsin huomattavasti enemmän juotuani puolikin kuppia vaan kahvia.

Nyt tässä pötkötellään jälkisupistusten ansiosta kohtu hyvin supistuneena 12vrk vanha poika rinnalla. :) Tänään olisi laskettu aika.
 
Takaisin
Top