Kofeiinittomat kahvit ja teet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lakritsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lakritsi

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin avata uuden keskustelun johon voi kertoa mitä kofeiinittomia tuotteita tietää ja arvostella niitä. :)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1474906295.305348.jpg

Meillä tänään kokeilussa tämä vissiin paljon kehuttu kofeiiniton kahvi ,joka molemman suuhun maistui todella pahalta ja tervaiselta.. Yäk :o

Olisko parempaa suositella ?
 
Mä juon vain teetä, olinpa raskaana tai en. Rooibostee on täysin kofeiinitonta ja sitä saa juoda raskaanakin, kun taas yrttiteetä ei suositella (yrttiteet myös kofeiinittomia).
 
Minä juon mustaa teetä ja liptonin perus teetä.. Cokista myös kuluu, en tiedä mistä siihenkin on himo iskenyt. Eikös raskaana ollessa kofeiinia saa kuitenkin vähän juoda?
 
Mä juon Nescafe Gold pikakahvia ihan siis kofeiinilla ja sitten välillä samaa kofeiinittomana. Välillä sekotan noita keskenään ja juon maitotilkan kanssa, tottakai. Mä olen kuullut, että mitä tahansa pussiteitä saa raskaanakin juoda. Ainoastaan sitten niissä irtolehtiteissä ne rajoitukset. Mä juon kyllä aika reippaasti tota nescafeta, siinä on kuitenkin paljon vähemmän kofeiinia kuin suodatinkahvissa. Musta tuntuu, etten millään pärjää hereillä ilman kahvia.
7042110035513_0.png
 
No siis oikeastihan Rooibos ei ole siis teetä. Mutta mä olen teejutuissa noudattanut HUSin ohjetta että luontaistuotteina myytävät yrttiteet ei ole suositeltuja mutta normiteet mitä kaupasta saa ovat ok :)
 
Mä oon juonu raskausaikana liptonin perus harmaatateetä ja sitruunaa.. alkuraskaudessa en juonu teetä ollenkaa ja jossai puolivälin tienoilla sit kippasin kylmiltään kolme kuppia päivässä.. minä väitän et se kofeiinimäärä vaikutti tuohon pieneen ihmiseen,sillä se mylläs valehtelematta 24tuntia PUTKEEN!(olin vähä poikki sen jälkeen) Sen jälkee oon juonu max.2 kuppia teetä päivässä.. eikai siinä ois ollukaa minkää mut ku ensi on monta kuukautta juomatta ja sit vetäsee kerralla reippaammin..
 
Mulla on sama resepti, kuin Marras16 käyttää. Terästän kofeiinittoman Nescafen normaalikahvilla. Näin oon toiminut nyt vuoden. Kuviteltu virkistys on ihan sama ku normaalikahvissa :)
Rooibosta olen uskaltanut juoda vain kerran päivässä, jos esim äidillä kylässä, missä ei muuta "teetä" tarjolla.
 
Kröhöm, kiva tietää näin rv 32 että tiettyjä teelaatuja ei saisi juoda.. Tää just meidän neuvolassa ärsyttää että kaikki pitäisi itse tietää eikä mistään voida kertoa.
 
No jos sitä teetä ei lipitä litroja päivässä niin tuskin siitä on haittaa :) Mä itse juon pääsääntöisesti vain vihreää teetä, siinä on vähemmän kofeiinia kuin esim mustassa. Mustaa teetä juon tosi harvoin mutta saatiin sitä kaksi pakettia niin parin viime viikon aikana olen sitäkin juonut. Rooboista juon ehkä kerran viikossa, muutenkin juon teetä vaan oikeastaan sen kupin aamulla, joskus harvoin kotona toisen kupin iltapäivällä ja jos jossain kylässä ollaan käymässä niin siellä juon teetä; mitä ikinä sattuukaan olemaan tarjolla.
 
Mä lopetin kahvin juonnin kokonaan alkuraskaudesta, kun en jaksanut ajatella sitä monesko kuppi menossa (paljonko saa kofeiinia ottaa vielä), ja aloin lipittää vihreää teetä. Kesäkuumalla ei kyllä kuumat juomat maistuneet... Nyt taas menee.
Nyt pienessä flunssassa oon lipittänyt myös ihan sitruuna+kuuma vesi yhdistelmää.

Kamomillaa ja piparminttuteetä on kaapissa, mut niitä oon juonut ihan kerran pari, kun neuvolan mukaan ovat kiellettyjä yrttiteelaatuja. Marjateet ois ollut ok... mut kaikki muut kuin ns. "oikea" tee on kielletty "vähäisen tutkimuksen" takia...
 
Okei :o

Mulle ei oikein maistu voi vihreät teet , mutta se Pirkan vihreä vanilija tee on ihan hyvää :)

Mites se ruusunmarjatee ? Onko kukaan kokeillut? Liptonilla ja menulla ainakin oli jotain merkkejä? Mietin että olen ehkä joskus kokeillut sitä menun ja ollut ehkä jopa hyvää ? :p

Itse olen kahvia juonut sen 2 kuppia päivässä koko raskauden ja teetä saattanut lisäksi ottaa kupin. Nyt kun supistusherkkä kohtu , mihin kahvi voi vaikuttaa yritän korvata jollain :) ensi hätänä olis nyt tota punaviinimarja ja mustaviinimarja mehua mitä voi kuuman veden kanssa laitella. Ja kohta alkaa glögi kausi :) vai onko se hyväksyttyä raskaana ??
 
Tämä vihreä tee maistuu lähes samalta kuin tavallinen tee voi juoda myös maidon kanssa:

download.ashx
 
Marras 16 kiitos vinkistä , oliko toi se tee missä sitruunaa ? Kun joudun allergian takia jättämään sitruunan pois :( en ole kyllä ihan varma mut jotenki tosi tuttu toi paketti , et ihan ku olisin joskus meinannu osaa tota :)
 
Lakritsi: Ainesosaluettelo: Vihreä tee, bergamottiaromi (4,5%). Tuoteselosteessa sanotaan, että siinä maistuu aavistus sitrushedelmää, mutta tosiaan ainesosaluottelossa ei mainita sitruunaa.
 
Noissa pussiteissähän harvoin on käytetty oikeaa sitruunaa, se on vaan aromia yleensä. Eli keinotekoista kamaa.

Mä olen juonut kupin kahvia aamulla ja pari kupillista Earl Greytä illalla, mut nyt on ollut pakko jättää kahvi pois, kun siitä on tullut jotenkin outo olo.. vähän samanlainen kuin joistain kolmiolla varustetuista yskänlääkkeistä eli sydämem tykytystä yms.

Kohtahan sitä vadelmanlehtiteetäkin vois käydä hakemassa ja samalla sit sitä imetysteetä.
 
Mä jo hain vadelmanlehtiteetä :) täytynee siirtyä kohta siihen kokonaan, kun tänäänkin puolen kahvikupillisen jälkeen alkoi niin närästää töissä. Eikä kai haittais olla tosiaan ilman sitä kofeiinia muutenkin.
 
Mistä ootte vadelmanlehtiteetä ostanu? Ja kuka on maistanu ni mille maistuu? Onko sellanen neutraali maku vai onko myös maustettuna olemassa? Mie kävin Lifesta kyselee ku netistä luin että saattais olla, mut ei ole. Punnitse ja säästä kaupassa sanoi että välillä on mutta ei just sillon ollu hyllyssä.

Entäs imetystee, kellä kokemuksia? Mille maistuu? Mie oon hirmu epäileväinen kun luen mitä ne sisältää :grin Joku neutraali maku kelpais tai sit tietysti hyvä maustettu :) En vaan tykkäis jos on liian yrttinen.
 
Takaisin
Top