Koetko olevasi naisellinen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Koetko olevasi naisellinen nainen? Mitä naisellisuus sinulle tarkoittaa?

Minä en taida olla "perinteissä" mielessä kovin naisellinen. En ole kiinnostunut meikkaamisesta tai korkokengistä. Tunnen oloni mukavammaksi löysässä t-paidassa kuin tiukassa topissa. Parturissakin kävin jo ennen lapsen syntymää ehkä kahdesti vuodessa. Ja pienenä leikin ennemmin leluautoilla ja dinosauruksilla kuin barbeilla. En myöskään ole pullan tuoksuinen muumimamma, vaikka lapsen eteen teen parhaani. Mutta jossain mielessä koen olevani naisellinen ja toivon että minua kohdellaan parisuhteessa naisena. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä että olisin heikko nainen, jota miehen pitää suojella ja paapoa.

Koen olevani naisellinen mutta en sellainen mitä naisista yleisesti ajatellaan. En meikkaa enkä käytä kosmetiikkaa, pukeutumista kuvaa parhaiten käytännöllisyys. Olen todella huono laittamaan ruokaa ja kävelevä katastrofi siivoamisessa. Litistän hämähäkit aivan surutta enkä hötkyile turhasta. En kuulu itkijänaisten heimoon eikä minua sovi halailla.

Minulle naisellisuus on jokin sisäinen olotila. Eilen olin vähällä muistuttaa miestä että tänään on naisten päivä, mutta hän kohtelee minua joka päivä kuin olisin prinsessa tai jotakin muuta todella kaunista niin eihän sillä ole väliä, onko naistenpäivä vai joku muu päivä vuodesta.

Kai mä olen ainakin ulkoisesti, kun tykkään ehostautua kevyesti vaikka olisin vain kotona, enkä kuuna päivänä suostuisi pitämään lyhyitä hiuksia. Sitä vain ei moni tiedä, että leikkaan itse hiukseni keittiösaksilla ja kynnet linkkarilla. :hilarious:Kesäisin pukeudun yleensä mekkoon, mutta tarvittaessa pukeudun goretexiin tai toppahousuihin ja rymyän ties missä pusikossa.

En myöskään ole heikko, vaan todellakin puolustaudun, jos tulee tarve. Nuorena kävin armeijan, koska olin lapsesta asti sitä mieltä, etten halua aikuisena kuulua ryhmään "naiset ja lapset". Ravintolassa tarjoilija tuo aina siiderin mulle ja oluen miehelle, vaikka ollaan tilattu toisinpäin. Joidenkin mielestä olen naisellinen, joidenkin mielestä en. Itse koen vahvasti olevani nainen, mutta en suostu ahtautumaan mihinkään muottiin.

Meikit ja kosmetiikka kiinnostaa, samoin kaikki pinkki ja kimaltava.. Olen kyllä naisellinen, tai ennemminkin tyttömäinen:rolleyes::angel1

Koen olevani naisellinen nainen. Tykkään pukeutua mekkoon ja meikata ja laittaa hiuksia (vaikka aikaa sellaiseen ei olekaan :joyful:). Kotona hoidan perinteiset "naisten työt" ja mieheni "miesten työt", mutta silti en epäröi alkaa esim. talon lämmityshommiin, lumen kolaukseen tai ruohonleikkuuseen (eikä mieheni arastele kokkausta tai siivousta). Tykkään hömpötellä tyttärieni kanssa tyttöjen juttuja, mutta myös nerf -sota onnistuu poikieni kanssa. Joskus istun sohvalla kaljatölkki kädessä ja kannustan suomea lätkässä, silti olen kokoNAINEN :Heartred

Minusta "naisellinen" on kulttuurillinen käsite, joka on hieman harhaanjohtavasti nimetty, kun siinä viitataan sukupuoleen. Naisellisia miehiäkin on, eivätkä he ole yhtään vähemmän miehiä kuin miehekäskään mies. Olisi parempi, että "naisellinen" korvattaisiin kuvaavammalla ilmaisulla, kuten "ulkonäköön panostava", samalla voisi keksiä "miehekkäällekin" kuvaavamman sanan.

En ole naisellinen, enkä kyllä miehekäskään, ja varsinkaan en ole androgyyni. Olen ihan tavallinen nainen, ja ensisijaisesti ihminen. Äidillinen olen kyllä. Seksuaalinen olemus ja käytös kuuluvat parisuhteeseen, eivät muualle, joten en koe tarvetta esitellä naiseuttani tai flirttailla julkisesti.

Meikkiä tai korkkareita en normaalielämässä käytä. Itä-Eurooppaan suuntautuvilla työmatkoilla pitää esiintyä venäläisen naiskuvan mukaisesti, joten sinne sitten pukeudutaan eri tavalla kuin vaikkapa pohjoismaihin. Onneksi täällä Suomessa voi lampsia kurakelillä GoreTex-lenkkareillakin bisnestapaamiseen, eikä kukaan noteeraa asiaa millään tavalla. Lavalla esiintyessä pitää yleensä käyttää meikkiä, koska muuten kasvonilmeet eivät näy yleisölle.

Koen olevani emäntämäisellä tai Justiina Puupäämaisella tavalla naisellinen :joyful: Meikkaan, värjään pitkää tukkaani ja pukeudun ulos lähtiessäni siististi, mutta tykkään olla sellainen suuri, pehmeä ja muhkeankurvikas naisihminen.

Tällähetkellä en koe olevani kovinkaan naisellinen. Siihen että kokisin olevani naisellinen, niin tarvitsisin vaatteet jotka näyttää hyvältä :wink ja hetken että voisin ihan pikkasen laittautua. En siis meikkaa saati osaa laittaa hiuksiani muuta kun letille tai ponkkarille mutta silti. Naisellisuuteen kaipaisin siis pientä hetkeä laittautumista.
Tällähetkellä kuljen lähinnä kotona verkkareissa ja topissa hiukset ponnarilla.

Nainen olen kyllä mutta että kokisin olevani naisellinen nainen niin tarviisin vaan hetken fiksauksen itselleni ja tadaa :happy:

Olisi parempi, että "naisellinen" korvattaisiin kuvaavammalla ilmaisulla, kuten "ulkonäköön panostava",
Minusta "ulkonäköön panostava", on vain yksi asia joka kuuluu "naisellisuuteen". Eli ei todellakaan olisi "kuvaavampi" ilmaisu naiselliselle :rolleyes: tiedän miehiä jotka panostavat ulkonäköön eivätkä silti ole mielestäni naisellisia.. naisellisuus on paljon enemän kuin ulkonäköön panostamista.

Itse koen juurikin olevani naisellinen, vaikken itseäni kovin usein meikkaa tai laittaudu mitenkään, ja pukeudun niin kuin on mukavin pukeutua. Viimme kesänä vasta opettelin käyttämään mekkoja, koska nehän on kesällä hyvin mukavia :rolleyes: ja oon huomannut, että musta on tullut vanhemmiten naisellisempi. Juurikin laittautumisen osalta (esim. oon kasvattanut pitkät hiukset ja oon myös ostellut itselleni enenmän vaatetta kuin ennen), ja musta on alkanut kuoriutumaan myös siivous intoilija :p

Täällä tuntee itsensä jotenkin ”enemmän” naiseksi kuin Suomessa. Esim. Kauppakassit mies kantaa poikkeuksetta, mitään raskaita töitä, kantamista ym. On aivan turha edes haaveilla tekevänsä, ne on miesten hommia.
Tykkään pitää hameita ja pukeutua ns. Naisellisesti mutta näin esimerkiksi talvella käytännöllisyys menee kyllä edelle( on niin pirun kylmä kun sataa vettä ja on kosteaa) Tekoripset on olleet jo monia vuosia, mutta vain siksi että en viisi joka aamu meikata on helpompaa kun on aina ns. valmiina, hiuksia en laita juuri koskaan, harjaan aamulla ja se on sillä selvä.
Remontoida osaan ja käyttää työkaluja, autojakin olen joskus korjannut. Keittiössä en yleensä viihdy, mutta ruokaa osaan laittaa ja leipoa.
Tykkään siivoamisesta, mutta haluan tehdä sen rauhassa omalla tyylilläni joten meillä mies siivoaa useimmiten:angelic: koska on aivan siivoushullu.

Minustakin ulkonäkö ja siihen panostaminen on vain yksi osa naisellisuutta. Kenties se on se minkä eniten ajatellaan olevan naisellista. Mutta kuitenkin voi olla naisellinen, vaikka ei laittautuisi. Ja toisaalta en sanoisi miestä, joka panostaa ulkonäköönsä naiselliseksi. Korkeintaan miestä, jonka yleisolemus on "naismainen".

Naisellisuus on minulle olotila, se tapa millä kannan itseni ja se tunne sisällä.
Mutta ulkoisesti en (enää nykyään) taida olla niin stereotyyppisen naisellinen... en tunne tarvetta meikata joka kerta kun astun ovesta ulos (vaan jos on joku juhla/treffit miehen kaa eli muutaman kerran vuodessa), korkokenkiä mulla on muutamat mut tunnen oloni kotoisammaksi bootseissa, mekkoja käytän kesällä mutta ennemin käytän shortessa, teen kotona ”naisten töitä” mutta tartun kyllä vasaraankin, hiukset on pitkät mutta yleensä joko nutturalla tai ponnarilla, tykkään kyllä sisustaa ja kauneudesta mikä vissiin on naisellista ja varmaan mun naisellisin asia on rypyistä ressaaminen ja naaman läästiminen ryppyrasvalla:D tykkäisin myös käydä kasvohoidoissa/kampaajalla tms mutta ei vaan aikaa ole...
Tunnen olevani kyllä täysin nainen! Nainen joka tuntee oman arvonsa, on itsenäinen ja itsepäinen. Nainen joka ei tarvii kenenkään vakuutteluja siitä että olisin naisellinen! Mä vaan oon mä, 100% nainen:)
En oikein usko että on yhtä muottia olla nainen(tai mies) ollaan vaan mitä ollaan;)

Oon mielestäni naisellinen, mutta se ei määritä mun tekemisiä tai ulkonäköä. :happy: tykkään laittautua ja pukeutua ns naisellisesti, mutta toisaalla tykkään myös esim hakata halkoja. Eikä nää asiat sulje toisiaan pois. :) koska naisellinen ei tarkoita samaa kuin pinnallinen tai hienohelmainen tms.
Naisellinenkin voi tehdä fyysistä työtä ja liata kätensä.

Ehkä naisellisuuden vastakohta olisi se, että koittaisi peittää naisekkuutensa. Jos sitä kautta voisi määrittää naisellisuutta... :think005

Musta naisellisuus on lähinnä tunne siitä että on naisellinen. Siis jos koet olevasi naisellinen, olet naisellinen on sitten päällä verkkarit ja huppari tai hame ja korkkarit. Itse kyllä olen perinteiselläkin tavalla naisellinen. Pidän hameista ja muutenkin naisellisiksi mielletyistä vaatteista. Meikkaaminen on nyt lapsen kanssa jäänyt vähän vähemmälle, mutta jos lähden kauppareissua erikoisemmin ulos tulee yleensä vähän meikattua ja laitettua hiuksia.

Naisellisuus on aika hankala käsite sinänsä. En oikeastaan koe olevani kaikissa asioissa naisellinen, joissakin kylläkin. En meikkaa arkena juuri koskaan, pukeudun enimmäkseen farkkuihin ja maihareihin, en panosta erityisemmin kauneudenhoitoon. Pidän värikkäästä pukeutumisesta. Välillä on kuitenkin kiva laittaa tukka, meikata, pistää irtokynnet, pukeutua mekkoon ja laittaa korkkarit. Olen kuitenkin ollut varsin muodokas (X-kroppa jne) ja edelleenkin jossain määrin, eron jälkeen vaan kilot tippuneet niin roimasti että muotoja lähtenyt sen myötä. Rakastan penkkiurheilua, olutta, autoja, hevimusiikkia. Perus miestenjuttuja, mutta en koe etteikö naisetkin saisi niistä pitää. Tykkään typerästä huumorista ja viihdyn miesseurassa. Olen myös silti sellainen, että kaikki söpöt jutut on kivoja, olen herkkä ja varovainen. Miten sitä sitten tulkitsisi onko naisellinen vai ei?

Kyllä koen olevani hyvinkin naisellinen.
Äitinä olo on ihan huippua, rakastan laittaa ruokaa, leipoa ja paapoa pikku kullannuppujani:shy:, myös miestäni. Viihdyn kahvilla ystävättärieni seurassa ja itken herkästi.
Rakastan myös luoda sontaa, teurastaa pieniä eläimiä ja seikkailla erämaassa. En omista enää kun yhdet korkokengät (häihin?) ja meikkaus = ripsiväriä töihin tai juhliin. Mustat kumisaappaat on pääasiallisin kenkäni.
Naiseus on sisäinen tila.

Takaisin