Kivut "häpyluussa"

Sarian

Satasella mukana keskusteluissa
Niin katsastelin tuossa aiheita mutta en löytänyt..
Onko muille tullut kipuja häpyluihin, ja tuonne, alapään sivuihin??
Itse olen huomannut kun tekee jotain fyysistä, esim. eilen lumitöitä, ja tänään kävelylenkki, niin nuo luut tulee tosi kipeiksi??
Venyykö paikat, vai mitä ihmeen kipuja ne on??
Kertokaa tyhmälle[8|]
 
mulla ihan samaa... ja neuvolalääkäri kun tunnustelee ja painaa häpyluun kohdalta, niin sattuu tosi paljon... välillä niin arka, että jos kissa sopivasti just siihen astuu niin sekin jo tekee kipeetä... ja nivuset myös[:)] jaksamisia[:)]
 
Ne on symfuusikipuja, ei siis luussa oikeastaan vaan rustoissa. Paikat venyy. Häpyliitos taitaa olla suomeksi se mistä yleensä puhutaan. Veemäistä...
 
Kyllä välillä mulla myös tuntuu kipua,mutta ei silloin ku siitä kohtaa painaa. Tänään viimeksi vähän aikaa,mutta se on varmaan ihan normaalia,kun vatsa kasvaa ja kai se tekee sit kipeää koko tolle alueelle. :)
 
Mulla oli tosi karseat liitoskivut, kun odotin poikaa. Varsinkin siinä loppuvaiheessa (tai siis muutama viikko ennen äitiyslomalle jäämistä) kivut yltyi aika pahaksi. Jouduin olemaan 2 viikkoa sairaslomalla, kun en voinut tehdä istumatyötä. Aina hetken pystyi olemaan jossain asennossa, ja sit piti vaihtaa. Eipä siitä oikein töissä mitään tullut.
 
Työterveyslääkäri oli aiemmin toiminut monta vuotta odottavien äitien parissa lääkärinä ja sanoi että pahin tapaus, minkä hän tietää oli äiti, joka piti sectioida raskausviikolla 33, koska liitoskivut olivat niin tuskalliset. Siinä vaiheessa tuo äiti oli jo kävellyt kyynärsauvojen avulla, että liitokseen ei kohdistuisi niin paljon painetta. Säikähdin tuota kauhuskenaariota aika paljon ja olin sairasloman tosi hissukseen!
 
Kylmällä tuota oloa voi yrittää helpotta (laskee turvotusta) ja sit paracetamolilla. Fyssarilla tai osteopaatilla käyntiä voi kokeilla myös, taustalta saattaa löytyä lihasperäisiä juttuja jotka vielä osaltaan pahentavat asiaa. Tsemppiä kaikille liitoskivuista kärsiville, nuo kivut voi olla ihan järkyttäviä mut onneks nekin sit jää sinne synnärille :)
 
Täällä on kärsitty näistä "Häpyluun" kivuista jo aika kauan. Nauran aina kavereiden kans et mulle ei ainakaan voi sanoa et "sul ei ole mitään häpyä" koska aivan varmasti on kun sinne sattuu niin %¤"#%& [:)]  
 
Teen töissä tietokoneella töitä mut pahinta on istua omalla sohvalla. Se on jotenkin niin kova tai muuten huono et siitä nouseminen yleensä on kivuliainta. Mut eiköhän ne tästä.
Jaksaa jaksaa [;)]
 
 
saman olen kanss kokenut. Kipu tuntui kävelyn aikana, tai jopa kun nousin ylös sohvalta. kaikki venyy.. Nyt vaivaa vaan se ristiselkä/lonkka kipu [:'(] mikä on minulle ainakin erittäin kivulias
 
Itselläni noita kipuja ollut lääkärin tarkastuksen jälkeen ihan pirusti, ku aika kovakouraista käsittelyä sekä itse lääkäriltä, että lääkäriopiskelijalta oli.

Tänään oli kivut niin kovia, et päätin kokeilla lämmitettyä kauratyynyä haarojen välissä [:D] Auttoi! Kipu hellitti ja nyt taas voi olla hetken normaalisti. Mut joku päivä sekään ei varmasti enää auta, mut toivotaan et kivut (mitä tahansa kipuja silloin ilmeneekään) merkitsee silloin muksun tuloa maailmaan! Nyt ollaan viikolla 37. menossa....
 
Itellä löytyy myös noita liitoskipuja, joka ilta on yhtä kauhua ku yrittää kääntää kylkeä sängyssä [&o] Mulla alko noi kivut siin rv 20, siitä lähtien lenkkeily ym. muu touhu on koskautunu aikas pahasti illalla. Neukkutäti sano et nää liitoskivut voi olla pahempia sit seuraavissa raskauksissa, en ees halua tietää ku nytki on aika pirun vaikeeta [&o] Mut onneks täs on enää 3 viikkoa LA:han, synnytyksen jälkeen luulis helpottavan [:)]

Onnea ja jaksamista kaikille kivuista kärsiville! Onneks ne ei oo ikuisia [;)]

rv 36+6
 
Mä aloin huomata niit kipuja joku pari viikkoa sitten, sitten viikko sitten oli lääkäri käynti, ku se painoi, sattui kyllä. Mulle tulee niitä kävelyssä.. 
 
Täälä kans alapäässä ollut jo kauan aikaa kipuja, ja öisinkin tulee, vaikka ihan vain on pitkällään! [:-] ja tekemättä mitään. :o
Välillä aamuisin ottaa niin kipeää, ettei kävelykään meinaa onnistua[&:] Tätä on ollut nyt jo jonkin aikaa.
 
Mullakin on näitä liitoskipuja satunnaisesti, joskus myös öisin, niin että sit näen painajaisia että saan keskenmenon kun sattuu :( Niihinhän neuvottiin eteenpäin nojaamista pystyasennossa, muttakun en jaksa nousta sängystä ylös koska olen puoliunessa kun herään. Kurjaa kun ei sikiöasento edes auta, mulla helpotti vähän kun painoin hellästi vatsan sivusta. TuuliEnkeli: Kannattaa kysyä neuvolasta noiden tukivöiden saatavuutta, meidän neuvola (Turussa) laittoi lähetteen tyksin välinevuokraamoon ja sain sieltä ilmaiseksi hakea sen tukivyön, eipä tarvii pulittaa oliskohan kuitenkin joku 60 euroa sen hinta (ei tietoa?). Ja synnytyksen jälkeen se sitten palautetaan sinne. Toivotaan kaikille kivuttomampaa jatkoa :)
 
Mulla on sama kun Jenni90:llä, että öisin(ja muutenkin paikallaan ollessa, esim sohvalla) etenkin äityy tosi pahaksi noi kivut. Esim vessaan meno on menomatkalta ihan hirveetä, mutta takasin tullessa on jo paljon helpompaa. Ihan kun "vetreytys" jotenkin. [:)]
Välillä oli jo paljon kivuttomampaa, mutta sunnuntaina touhusin pihalla ja haravoin ni johan on ollut kivuliasta siitä lähtien. Ja sängyssä just kyljen kääntäminen tai kyljellään päällimmäisen jalan nostaminen on todella kivuliasta.
 
Mulla on kanssa välillä tuollaisia kipuja häpyluussa. Ja välillä tuntuu et vauva meinaa tulla läpi häpyluusta.

Aina, kun joku kysyy et miten olen voinut niin sanon et ihan hyvin. Mut sit ku joku toinen kertoo jostain vaivastaan niin muistaa et oonhan minäkin kokenut saman asian...Ei meinaa tää muisti ja järki oikein pelata näin raskaana ollessa [:D]
 
Kävelykin on välillä niin ankkamaista kun oikeen sattuu. [:'(]
Mutta eipä tässä olisi enään kovin montaa viikkoa laskettuunaikaan[;)] Ehkä sen ajan jaksaa[:)][:)][:)]



Anna ELina: Tuli mieleen tuosta, kun ihmiset kysyy kuinka oot voinu, niin aina siihen vain vastaa automaattisesti, että ihan hyvin tai hyvin.[:D] Vaikka sen kysyisi ihan joku tosi läheinenkin. [:D] Vaikka oikeasti olisi kuinka paljon kipuja ja tuskia yms. niin yleinen vastaus on siltikin että ihan hyvin.[:D]
Mutta ehkä ne ihmiset odottavatki justiin sitä vastausta? Mitä ne ajattelisikaan jos joka kerta rupeaisi sanomaan; sattuu niin hemmetisti tuonne alapäähän ja tuntuu välillä, että muksu tulee sielä jo pihalle. Tai "valittaa" jostain muista kivuista. [:D] Mitä he siihen sanoisivat; no voi että, jaksamisia. [:D]


Yleensä muutenkin kun kysytään mitä kuuluu( vaikka ei olisikaan raskaana) niin vastaus on; ihan hyvää [:D]
 
Takaisin
Top