Kissat repii sohvat :(

Millier

Sanavalmis juttuseppä
Meillä on nyt toinen sohvakalusto kaatopaikalle menossa kahden kollin kynsimisen jälkeen.. Mikä avuksi? Kielletään ja torutaan kyllä heti, mutta yleensä öisin tai kun kukaan ei ole kotona repivät ja kynsivät sohvia. Kaikenmaailman suihkeet kokeiltu eikä auta, raapimapuut yms eivät kiinnosta. Kynsiä on yritetty leikata, mutta kun se on todella vaikeaa.. 8kiloinen kolli pistää kaikilla voimillaan vastaan ja rimpuilee itsensä irti.. joten kissaihmiset hoi, miten saatte sohvanne pysymään siistinä?
 
Mulla menny myös sohvat, sängyt kissojen takia ns. Pilalle. Muutettiin miehen kanssa yhteen ja se piti saarnan että jos kissa tuhoaa sängyt ja sohvan niin lähtee. Ostettiin tollanen feromoni haihdutin ja ei oo sohvaan koskenu kynsillään. En tiiä onko siitä kiinni mutta kannattaa kokeilla.
 
Joo täällä kissat on nyt miehen sohvat tuhonneet :oops: Pari vuotta sitten vietiin mun sohvat kaatikselle yhteenmuuton yhteydessä ja nyt ois suunnitteilla uudet sohvat.. Muistatko mistä ostitte tuon ja paljonko maksoi? Kyllä tässä on kaikki kokeiltava..
 
Meillekin ehdotettiin tuota haihdutinta, kun mein kolli kynsi tapetit ja ruokailuryhmän nahkaisen tuolin niinku yläpuolen. Tosiaan neljästä tuolista vain yhden on kynsinyt aivan rei'ille.
Oli pari viikkoa vanha ruokailuryhmä kun kissa tuli ja seuraavana päivä kun tulin töistä kotiin, huomasin tuolin päällisen. Meinas "miehen" kissa lentää kovaa ulos :D
Nyt ei onneksi enää ole tehnyt tuhoja :)
 
Meillä oli peitot sohvien suojana. Kynsienleikkuun voi opettaa naksutimella ja supernameilla. Koita vielä siirtää raapimapuita parempaan paikkaan. Millaiset raapimapuut teillä on?

Ongelma voi ratketa pelkällä Feliwayllä, joten sitä kannattaa kokeilla ensimmäiseksi.
 
Meillähän on siis seinässä sohvan vieressä sellainen raapimapaikka.. Kissanminttuakin on siihen laitettu ja toinen käyttääkin sitä joskus, mutta nuo sohvat näyttää kuitenkin kiinnostavan enemmän. Mieluummin kokeilen jotain muuta kuin tuota kynsienleikkuuta. Hirveää ulinaa, murinaa ja valittamista. Pääsevät irti vaikka on kaksi ihmistä pitämässä kiinni. Joten mieluummin kokeilen jotain muuta joka ois vähän helpompi keino niin mulle kuin kissoillekin. Tosin tuosta naksuttimesta en juuri mitään tiedäkään.. Kokeilen nyt ekana tuota feliwayta kuitenkin..
 
Minulla kun oli kissoja, niin sohvat jäi rauhaan vasta kun tilasin saksasta asti (suomessa myytävät hiton kalliita) oikein kunnon raapimapuun, sellasen kattoon ulottuvan. Sen jälkeen vain äärimmäisen satunnaista kynsimistä.
 
Kynsien leikkuuseen opettaminen auttaisi varmasti, ettei tarvitsisi niin paljon kynsiä teroitella. Meillä kissat koulutettiin suihkepullon avulla, mutta aina silloin tällöin ovat raapineet sohvaa, kun silmä on välttänyt. Meilläkin kissat ovat jättäneet sohvan lopulta rauhaan, kun vanha matala kiipeilypuu vaihdettiin kattoon asti ulottuvaan kiipeilypuuhun. :wink Zooplussalta (http://www.zooplus.com/) löytyy edullisesti isompiakin. Eläinkaupoissa ovat järkyttävän kalliita!

Ps. Meidän kissat eivät raapineet nahkasohvaa. Kangassohva tuntuu kynsissä ilmeisesti kivemmalta... :rolleyes:
 
Ei enää ikinä nahkasohvia meille :D Niitä vasta olikin kiva repiä.. Mullon nyt muutaman päivän ollut tuo Feliwayn haihdutin käytössä, vielä ei mitään suuria muutoksia ole havaittavissa. En tiedä pitäisikö se suihkepullokin vielä ostaa? Niin noissa ohjeissa kyllä suositeltiin.. Tuon haihduttimen kanssa on vain ongelmana utelias, juuri ryömimään oppinut tyttö :grin No onneksi olen tässä koko ajan vahtimassa.. :rolleyes:

Tuon raapimapuun kanssa on ongelmana tilan- ja rahanpuute, ainakin tällä hetkellä. Täytyy kai hankkia sellainen jossain välissä, ainakin jossei tuosta Feliwaysta ole apua..
 
Hahaa, kissoilla on vissiin erilaisia mieltymyksiä! :grin Meidän kissat jätti nahkasohvan rauhaan, mutta valitettavasti se oli niin vanha ja kulunut, että piti viedä kaatopaikalle - eikä mies sitten suostunut uuteen nahkasohvaan, vaikka kuinka maanittelin. (Joo, tuntuu kuulemma ikävältä alastomalle iholle.) Nyt on sitten osittain revitty kangassohva... :rolleyes:
 
Kissat ei kestä sitruunan tuoksua.. että kantsi kokeilla laittaa sohvan viereen palasia tai suhkuttaa pikkasen sitruunamehua niin pitäis toimia :-)
 
Raapimapuita löytyy välillä nettikirppiksiltä todella huokeasti. Ja ihan siis hyväkuntoisia. Porukka muuttaa, haluaa pienemmän tai isomman niin myyvät vanhat pois.
 
Kissat ei tosiaan välitä sitruksen tuoksusta ja kaupassa on myös sellaista kissa stop suihketta, jota kissojen pitäisi väistää :)
 
Oon kokeillu just tuota kaupan suihketta eikä mitään vaikutusta. Tuota sitruunaakin testailin nyt pari päivää ja ainakin eilen illalla iltaravien aikaan sai sohvat taas kyytiä.. :sad001
 
Oikeaa raapimapuuta ei ole, mutta siis seinässä(sellainen kulmakohta) sohvan vieressä on 1,5m pituinen raapimapaikka. Mutta eipä nuo ole koskaan ennenkään raapimapuista välittäneet.. Viimeksi mulla siis oli sellainen 160-180cm puu, jota eivät varmaan kertaakaan raapineet.. Lähinnä köllöttelivät siinä.. :confused:
 
Takaisin
Top