Kissa kusee sänkyyn!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -Eevi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

-Eevi-

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Meillä on puolivuotias sisä/ulko poikakissa joka käy hyvin hiekalla tai ulkona tarpeillaan. Yksi yö olisi halunnut kokoajan viereen, mutta ei päästetty. Heti kun nuorempi lapsi heräsi ja otin hänet viereen pötköttämään niin kissa hyppäsi sänkyyn, pissasi ja läksi! Arg! Nyt viimeyönä sama homma, kokoajan oli tulossa viereen, ei päästetty. Yhtäkkiä kun olin sen heittänyt lattialle se meni lattialla olevalle tyynylle pissaamaan. Voi prkl! Nyt alkaa palamaan pinna, kissa saa kyllä kohta lähteä! Joo ja emme ole vielä leikannut kissaa koska nyt alkaa olemaan vasta siinä iässä, mutta ei tuo kyllä merkkailua ole! Muilla kokemuksia ja ratkaisuja?!

Leikkaaminen voi silti auttaa, koska rauhoittaa hormonitoimintaa.
Mun kissa teki ennen leikkaamista sellaista, että kävi osoittamassa mieltään pissaamalla auki olevien ovien taakse. Leikkautin kun oli puolivuotias, ja sen jälkeen (on nyt jo 8v) ei ole enää kertaakaan tehnyt tuota mielen ilmaisua pissimällä :) 

Kissalla on joko pissatulehdus tai sen vessa ei ole riittävän puhdas. Vie kissa eläinlääkäriin.

=D jäärä kissa, eihän sitä nyt ovia saa auki pitää.. Täytyy leikata ja jos ei auta niin kissa muuttaa johonkin navettaan.. (Sen verta ulkokissaa, että tyhmä viihtyy vesisateessakin. (Päivät se on aina ulkona ja yöt sisällä) Tätä menoa saa olla yötkin ulkona =DD Mä epäilen että toi osottaa mieltä tai jotain koska kusee vain sillon väärään paikkaan jos se ei saa tehä sitä mitä haluaa (eli tulla sänkyyn.)

Vaikuttaa vähän mustasukkaselta, kun ei ite pääse viereen mutta lapsi pääsee. Meidän 4 vuotias kollikissa ei oo koskaan päästelly mihkään mutta muuten erittäin jästipää ja vilkas, luultiin että leikkaus rauhoittas mutta eipä oikeastaan. Kolmenvuoden jälkeenkin repii kaiken mitä rikki saa, verhoista kukkiin, papereihin ja roikkuvat kattolamput.. nyt kun meillekkin perheenlisäystä tulossa, niin kissan kohtaloa joutuu vähän harkitsemaan..

Siltä vähän kuulostais, että olis jonkinlaista mielenilmausta/mustasukkaisuutta. Kissoillakin kuulemma saattaa esiintyä ns. murrosiän oireita juurikin tuossa puolen vuoden iässä. Meilläkin on kaksi 5kk vanhaa kissaa, ja tuntuu että ne on kans alkaneet tehdä kolttosia, kun silmä välttää. 

Leikkaaminen voi auttaa. Ja toinen mitä voit kokeilla, jos et ole kokeillut, on Feliway-haihdutin. Eli se laitetaan pistokkeeseen ja siitä leviää feromoneja, jotka rauhottaa kissaa.

Tänä aamuna löytyi yllärit fleesepeitolta sohvalla ja vierassängystä.. Ollaan alettu nukkumaan makkarin ovet kiinni, mutta eipä näytä apua olevan.

Kissa on mustasukkainen ja haluaa huomiota, ei auta leikkaus vaan intensiivinen silitys. Meillä leikatut tyttökissat tehneet samaa lasten tavaroille; turvaistuin, lelulaatikko, kengät jopa potta! :) Silitä, paijaa, pidä sylissä sama toimii piruuttaan pahojaan tekeviin taaperoihin.

kissa osoittaa mieltään, meillä oli leikattu kollikissa ja teki samoin kun piti kissaa torua taikka ei juuri päässyt sinne minne olisi itse tahtonut... Meillä auttoi niinkin yksinkertainen asia kuin että lisää huomiota, niin että lapsi on siinä mukana.

Me jouduttiin luopumaan meidän 2v leikatusta kollista, kun tyttö synty. Meidän makkarissa ei ole ovea ja kissa oli vallannu ennen tytön syntymää sen pinnasängyn. Mulla ei sitten mielenterveys riittänyt vahtimaan sitä ettei katti olis koko aikaa tytön sängyssä (jatkuvasti hyppäs sinne ihan sama oliko siellä sängyssä kukaan). Jos neiti makoili meidän sängyllä piti olla taas koko ajan vahtimassa ettei mee makaamaan päälle tai raapimaan. Sitten rupes osottaa mieltä, pissaili ja kakkaili pitkin makkaria ihan sama oliko laatikkoon just vaihdettu hiekat vai ei. Päätettiin antaa se sellaseen kotiin missä oikeesti riitti huomiota, meillä ei sitä riittäny.

Takaisin