Kiropraktikon hoito?

onnen aika ♡

Silmät suurina ihmettelijä
En tiedä oliko tästä aiheesta jo tuolla aikaisemmissa keskusteluissa jotain puhetta, mutta itselleni ei äsken sattunut osumaan silmiin tästä aiheesta otsikkoa...ja nyt olisi kipeästi avun tarve paikallaan..

Eli kyselisin että onko kenelläkään kokemusta raskauden aikana kiropraktikon hoidosta tai akupunktiosta?

Itselläni on selkä jymähtänyt niin pahasti että se ei enää omin neivoin tunnu aukeavan
..kuntosalia ja pilatesrulla liikkeitä olen testannut ja ne auttavat vähän mutta eivät vie kaikkea jumia pois:)
Joten mitä mieltä olette näistä hoidoista?:)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Muuta en osaa sanoa, kuin sen, että kiropraktia on manipulaatiohoitoa, jota ei suositella ainakaan lantion (ja ehkä myös alaselän?) alueelle enää 2/3 jälkeen, sillä ligamentit löystyvät niillä paikkeilla. Mutta miksipä ei tuonne ylemmäs rankaan, ainakin kaula- ja rintarangan alueelle. Itse kärsin juuri ristiluun ja suoliuun välisen nivelen alueen kivuista ja sitä olen menossa hoidattamaan OMT-terapeutilla. Tämä hoito on ehkä hieman kiropraktiaa hellävaraisempaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Akupunktiossa olen käynytraskauden aikana, mutta alupunktiohoitajan täytyy olla pätevä... On nimittäin olemassa myös pisteitä, joilla Kiinassa käynnistetään synnytys jne. Eli itse menisin vain ammattitaitoisen akupunktiohoitajan luokse :).
 
Kiitos OLento ja Hulina vastauksistanne:) ehkä itsekin menisin mieluummin tuonne OMT - terapeutille kuin kiropraktikolle:) täytyypä etsiä hyvä sellainen helsinki/vantaa alueelta:) ja akupuntiossa haluaisin myös käydä sillä sen avulla voisi koittaa helpottaa myös mahdollisia synnytyksen mukanaan tuomia tuskia:) ♡

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Jos haluat käydä akupunktiossa niin hän on todella todella hyvä. http://www.kiinalainenhoito.fi/index2.php?id=yritys
En enää muista hintoja, kun on varmaan nelisen vuotta käynnistäni. Itselläni oli vatsakatari tuolloin ja lääkärit eivät saaneet sitä millään paranemaan ja jo ensimmäinen käynti hänellä helpotti. Raskaana ollessani en ole kyllä käynyt, mutta voisin kuvitella meneväni, jos tarvitsisin. :)
 
Kiropraktikoissakin on eroja. D.C. Eli doctor of chiropractic on todella lasja koulutus. Ajattelin viedä lapsen sitten aika pian synnytyksen jälkeen tsekattavaksi, että kaikki jäsenet on just eikä melkein paikoillaan. Heillä on ihan erilainen tuntuma pieniinkin vivahteisiin pienenkin ihmiskehon asennon osalta, kuin lääkäreillä.
 
Itse olen käynyt säännöllisesti kiropraktikolla ennen raskautta jo niska-hartiavaivojen takia (työperäistä), on ihan ehdoton apu, pysyy niskat "auki". Näin ollen olen jatkanut kiropraktikolla käyntiä myös raskausaikana, n.1,5 kk välein. Kiropraktikkoni (joka on jenkeissä erikoiskiropraktikon tutkinnon suorittanut = pidempi kuin lääkärin koulutus vuosissa) vielä nimenomaan suositteli, että raskaudenaikana jatkaa hoitoja -kuulemma jos nivelet paikoillaan eikä mitään lukkoja rangassa eikä selkälipuja pääse kehittymään, niin se voi ihan vähänetää synnytyskomplikaatioita ja muutenkin helpottaa odotusaikaa ja synnytystä. Eli suosittelisin. Jos siis asiantunteva hoitaja, jolla kokemusta raskauden ajan hoidosta myös. Millekään itseoppineelle "niksauttajalle" ehdottomasti en menisi...
 
Onko kellään tietoa keskisuomen kiropraktikoista? Tuntuu kaikki nuo hyvät olevan siellä kaukana etelässä...
 
Riku Kaukonen Muuramessa. Todella taitava! Jämsässä on puolestaan Anu (joku kaksiosainen sukunimi) myös huippu. Molemmat on pitkän jatkokoulutuksen käyneitä ja molempia uskallan suositella. Ovat saaneet myös mun yliliikkuvaa rankaa käsiteltyä, mikä on harvinaista, että siihen ammattitaitoa löytyy. (Amatöörimmät eivät saa kohdistettua mulla oikeisiin nikamavälihin liikettä, kun vieressä joustetaan liikaa.)
 
Takaisin
Top