Kirkas neste rinnasta..

LottaEmilia

Oman äänensä löytänyt
Olen Rv 25 ja nyt viikon ajan toisesta rinnasta tihkunut kirkasta nestettä jos esim. makaan kyljelläni ja rinta painuu jotain vasten. Onkohan tämä ihan normaalia? Ajatteln kysäistä jos täältä löytyisi kohtalotovereita ennenkun soitan neuvolaan ja kyselen tyhmiä.. :)
 
Ihan normaalia on. Se on maidon 'esiastetta', eli ei vielä oikeaa maitoa. Ja sitä saattaa hyvinkin tihkua loppuraskauden. Mitä vähemmän rintoja rasittaa, sitä vähemmän sitä tihkuu. 
 
Täällä myös puolessa välissä raskautta alko tihkuun. Tuli kyllä melkoisena yllätyksenä, ku en ollu koskaan kuullu että jo raskausaikana alkaa tulee nestettä. Elikkä ihan normaalia :)
 
Kyllä se ilmeisesti ihan normaalia on, kysyin neuvolassa kun sitä tuli jo joskus rv 18.. Jostain luin että jos on ennenkin ollut raskaana niin on normaalia mutta mulle kyllä ihan ensimmäinen raskaus. Tuli tosiaankin yllätyksenä tuo, eikä niin mukavanakaan.. :>
 
Olen 16+1 RV ja mulla tulee just sitä nestetä, joskus ku tuntu että jotain on nänissä, sit kun katon ja puristan vähäsen, niin siitä heti tule muutama tippaa nestettä! Joten se on ihan normaali, ei tarvi sitä mitenkään pelätä :) 
 
Mulla alko joskus rv 17-18välillä rinnat vuotaan. Nyt rv 22+2. Ja kyllä vuotaa ihan reilusti. Ei tarvi edes puristaa rintoja, niin johan alkaa vuotaan. Välillä on rinnat ihan älyttömän kipeet, mutta sit kun puristaa ``ylimääräset`` pois , niin alkaa helpottaan! 
 
Täällä myös vuotaa, vaikkakin enimmäkseen vaan toinen rinta, jossa oli ennen lävistys. Varsinainen vuotaminen alkoi vkolla 24, sitä ennen ihmettelin nänneihin öisin ilmestyvää kuivanunutta "töhkää". Pidän vuotamista positiivisena merkkinä tulevaa imetyksen käynnistymistä ajatellen, sehän vain kertoo siitä että kroppa on menossa mukana!
 
Takaisin
Top