Kirjavinkkejä

Tupu90

Jostain jotain jo tietävä
Hei, mitä kirjoja suosittelette luettavaksi? Meille esikoinen tulossa joten kaikki uutta ja ihmeellistä :)
 
Minä en lainannu kirjoja, mut tykkään tuosta preglife-sovelluksesta,kun siinä kerrotaan aina rv-kohtasesti lapsen, äidin ja kumppanin näkökulmasta asioita :) periaatteessa ei siis liity aloitukseen :D
 
Minä en lainannu kirjoja, mut tykkään tuosta preglife-sovelluksesta,kun siinä kerrotaan aina rv-kohtasesti lapsen, äidin ja kumppanin näkökulmasta asioita :) periaatteessa ei siis liity aloitukseen :D

Ei se haittaa! Saa muitakin asioita vinkata. Täytyykin ladata tuo, mulla itselläni ollut vaan Raskaus+ niminen sovellus.
 
Apteekista saa sellasen ilmasen odotus oppaan johon voi myös kirjottaa. Suosittelen! Siinä on viikko viikolta vauvan kehityksestä.

Kiitos vinkistä! Pitääkö sitä jotenkin pyytää siellä vai onko jossain esillä? Ei oo osunut silmään ikinä.
 
Kiitos vinkistä! Pitääkö sitä jotenkin pyytää siellä vai onko jossain esillä? Ei oo osunut silmään ikinä.

Saattaa löytyä raskaustestien läheltä mutta toki voi farmaseutilta pyytää.
Mä täytin mun edellisistä raskauksista, nyt on kiva verrata
 
Joo toi apteekin kirja oli tosi hyvä! Meillä se oli kovassa käytössä pojan odotuksessa! Suosittelen!
 
Mä kävin eilen apteekissa ja otin mukaani, vielä en kerennyt sen kummemmin tutkia mutta jos tänään ehtisi, kiitos tästä vinkanneet!
 
Ei se haittaa! Saa muitakin asioita vinkata. Täytyykin ladata tuo, mulla itselläni ollut vaan Raskaus+ niminen sovellus.

Mulla on myös se, oikein hyvä sovellus. Paitsi vähän amerikkalainen, mutta kun suodattaa pois ei ihan Suomeen kuuluvat jutut, niin oikein hyvä.
 
Mulla on ollut myös ajatuksissa hakea se apteekin kirjanen. Sitä oli ihana täyttää esikoisesta ja nyt teen ehdottomasti samoin :) Ihan paras muisto myös raskausajasta, koska muuten jotkut yksityiskohdat ja kirjoitetut fiilikset ainakin unohtuu nopeasti. Samanlainen yhtä kätevä kun olisi lapsen kehitykseen, niin tulisi paremmin täytettyä. Meidän vauvakirja on ainakin vähän turhan suuripiirteinen, jotta siihen tulisi kaikki oleellinen kirjattua. Mutta ehkä raskaana sitä aikaakin on toisella tavalla, kun lapsen kasvaessa tuntuu että ei ehdi lapsen kehityksen vauhdissa asioita kirjaamaan muistiin :D
 
Jos ette oo vielä hakeneet tota opusta apteekista, niin hakekaa ihmeessä! Tosi kattava.
 
Ai? No jos kysäisee, niin ehkä voisivat tilata..? Tai sitten löytyy vain isoimmista apteekeista.
 
Pamela Druckermanin ”Kuinka kasvattaa bebe” on mielestäni loistava lukuelämys! Luin sen nyt jouluna ja vaikka ranskalaisesta (ja myös yhdysvaltalaisesta) tavasta kasvattaa lapsia voi olla montaa mieltä, on tässä mun mielestä ilahduttavalla tavalla lähestytty sitä teemaa että miten lapsi voisi enemmänkin tulla osaksi perheen elämää kuin perheen elämä määräytyä täysin lapsen mukaan. Suuria muutoksia lapsi tuo joka tapauksessa mutta tässä oli hauskaa kulttuurien välillä tapahtuvaa pohdintaa siitä miksi tietyt asiat sujuvat toisaalla ja toisaalla ei. Ranskassa vallalla aika kuri jota varmaan harva suomalainen pystyisi noudattamaan mutta ajatuksia kirja herättää ja ainakin sai meidät miettimään mitä asioita me haluamme painottaa lapsen kanssa.

Muoks! Minä siis kuuntelin tämän äänikirjana vaikka puhun lukemisesta, kannattaa siis kurkata jos itsellä on jokin äänikirjapalvelu, jota ylipäätään suosittelen lämpimästi.
 
Itsellä käytössä puhelimessa raskaus+ sovellus ja lainannut kirjastosta raskauteen liittyviä kirjoja. Tuo apteekin kirja pitäis käydä kanssa hakemassa. Tällä hetkellä kirjaillut raskauden ajan oireita ja tuntemuksia oman neuvolan päiväkirjaan.
 
Sain ystävältä The baby book - everything you need to know about your baby from birth to age two. 700 sivua asiaa Jännä myös lukea tätä jenkkihapatusta.
 
Takaisin
Top