Kirjallisuutta

Penny Lane

Oman äänensä löytänyt
Tänne voisi vinkata kirjallisuutta liittyen raskauteen, vanhemmuuteen, lapsiin ja näitä liippaaviin juttuihin.
 
Eve Hietamies: Yösyöttö
Romaani yksinhuoltajaisän selviytymisseikkailusta vastasyntyneen kanssa. Helppolukuisuus oli plussaa väsyneelle lukijalle.

Eve Hietamies: Tarhapäivä
Jatko-osa edelliselle.
 
Suomalainen vauvakirja, toim. Gyldén & Katajamäki
Ihanan kattava ja armollinen tietokirja raskaudesta leikki-ikään.
 
Tykkään tästä vauvakirjasta, johon kirjailla ja liimailla asioita ja tietoja vauvasta ja vanhemmista:

Lapselliset
Kirja vauvalle ja vanhemmille

Hauska, piristävä ja muihin näkemiini kirjoihin verrattuna reipas ja vähemmän lälly. Kirjailtavana mm. vauvan huutoäänen väri ja voimakkuus, mitä vatsalle puhuttiin ja soitettiin, kätilölegenda, äidin ja isän ensimmäiset sanat, ekoja kertoja: pissa vanhempien päälle jne. On vauvan, mutta myös vanhempien kirja nimensä mukaisesti. Muuten unisex, mutta vihreäkantisen kuvituksessa näyttäisi seikkailevan poikavauva/taapero. Ostin kirjan tyttövauvalle, ennenkuin huomasin.
 

Liitteet

  • WP_20160531_16_32_24_Pro.jpg
    WP_20160531_16_32_24_Pro.jpg
    666.5 KB · Katsottu: 20
Odottelen saapuvaksi seuraavaa kirjaa

Gopnik Allison: Filosofinen vauva
Mitä lasten mieli kertoo totuudesta, rakkaudesta ja elämän tarkoituksesta

Vielä en osaa kirjaa itse kommentoida, mutta luotettava taho on sitä suositellut. :)
 
Mä voisin kans nyt loman alettua poiketa kirjastoon hakemaan jotain luettavaa. En vaan oikein tiedä, että mitä sitä lukis. Tai siis et minkä tyyppistä. Mun mies haluaa ehdottomasti lukea hoitotyön puolen kirjallisuutta, kun sen ammattikunnan edustaja sattuu olemaan. Minä jätän sen puolen siis enemmän hänen kontolleen! :D

Vauvakirjaa oon muuten täytelly jo jonkun aikaa. Meillä on Mauri Kunnaksen kuvittama vauvakirja, mikä on ollu meidän tarpeisiin ihan hyvä. Tuskin jaksan sitä superahkerasti täyttää ja pitkiä tekstejä kirjottaa, joten siinäkin mielessä kirja on meille passeli. Miehen lemppareita on ollu lapsena Mauri Kunnaksen kirjat ja iteki niistä edelleen tykkään, joten kirja tuntui meille hyvältä valinnalta.

Vaikka tää nyt ei ehkä kirjallisuuteen varsinaisesti liitykään, niin ootteko täytelly raskausajalta päiväkirjaa?
 
Mä olen pitänyt raskauspäiväkirjaa, mihin oon tulostellu ja liimaillu kuvat jokaiselta raskausviikolta vau:n sivuilta. Ajatuksena lähinnä oli, että on mukava seuraavassa tai seuraavissa raskauksissa vertailla raskauden kulkua. Ja joskus jos oma tyttö odottaa lasta, niin hänestä sitä voi olla mielenkiintoista lukea (itsellä ainakin tämä raskaus ollut hyvin samanlainen kuin oman äidin raskaudet).

Vauvakirja on meillä perinteinen kummin antama ristiäislahja, joten se jääköön heille hankittavaksi.
 
Mä lainasin juuri synnytyslaulu-kirjan, vaikuttaa hyvältä. Ylipäänsä kaikki rentoutumisvinkit otetaan vastaan ilolla :D
 
Liityin myös Synnytyksen ABC -synnytysvalmennukseen, joka on verkkovalmennus. Laaja materiaalipaketti, jota voi lukea ja tehdä tehtäviä omaan tahtiin. Samat tiedot varmaan löytäisi netistä kaivamalla ilmaiseksikin, mutta tuolla on hyvin koottuna ja jäsenneltynä kirjoitettu asiat, oon tykänny :) Lueskelen sitä pari lukua aina esikoisen päiväuniaikaan. Ja vaikka siis yksi synnytys on takana ja se meni ihan hyvin, niin nyt vasta luettuani tuota valmennusta, alan ymmärtää mitä oikein tapahtui ja miksi. Plussaa myös siitä, ettei se ole mitenkään erityisen lääkintävastainen, vaikkei toisaalta niitä tuputakaan. Monet aihetta käsittelevät nettisivut tuntuu olevan niin luomusynnytysmyönteisiä, että kiukuttaa.
 
Takaisin
Top