Kirja- ja leffavinkkejä odotusaikaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla mies hommasi kaikki metsolat muutama vuos sitte DVD:lle , ite en niinkää oo välittäny kattoo uudelleen! :grin

Eilen piipahdin Elisa-kirjan kaupassa, ja kyllähän sieltä tuli ladattua yhtä sun toista tabletille - oli vielä hyviä äitienpäivätarjouksia voimassa:

875 grammaa - Pirpanan tarina, Tomi Takamaa (nenäliinat varattava valmiiks...)
Iiris Lempivaaran levoton ja painava sydän, Riikka Pulkkinen
Väärä varustus, Jaana Taponen
Äiti, älä tottele!, Janna Rantala

Nyt on taas hetkeksi lukemista. Tosin mulla on pino ihan perinteisiäkin kirjoja jonkinmoinen pino odottamassa...

Janis77, luin Iiris Lempivaaran levoton ja painava sydän lennolla Israelista kotiin. Ei mikään wau kirja, mutta mukavaa lukemista. Tuota 875g olen miettinyt itsekin. Kertokaahan, millainen oli, jos joku jo lukenut.

Eve Hietamiehen kirjat Yösyöttö ja ja sen jatko-osa Tarhapäivä ovat taattua raskaus- ja taaperoajan lukemista, näkökulma tosin on isän.

Eve Hietamiehen "puolinainen" on myös raastavan hyvä kirja, tosin en suosittele sitä luettavaksi raskaus- tai imetysaikana (ne hormoonit, ne hormoonit) mutta kannattaa jossain vaiheessa elämää lukaista. Se kertoo lapsettomuudesta hyvin osuvasti ja kyllä mua itketti lukiessa.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mä muuten nyt vihdoin sain luettua sen Tarhapäivän alkua pidemmälle. Ja itse asiassa siltä istumalta melkein kannesta kanteen. :grin Kun tuolla jossain vaiheessa nurisin ettei se näköjään "puraise" muhun kuten se Yösyöttö. No nyt osui ja uppos, luin ja nauroin vedet silmissä itekseni, mies kävi jo tsekkaamassa oonko tullut hulluksi.
:laughing025

Onko joku teistä lukenut kirjan Vuoden Mutsi? Kiinnostais kovasti, mutten ole ainakaan vielä kirjastosta bongannut enkä tullut ostaneeksikaan. http://vuodenmutsi.blogspot.fi/p/kirja.html Osaako joku suositella kannattaako hankkia?

Muuten on tullut luettua viime aikoina paljon, dekkareita ja nyt luvussa ja matkakuumetta nostattamassa Victoria Hislopin Saari. Vaikuttaa tosi mukaansatempaavalle. :)

Mä suosittelen lämpimästi Tamara McKinleyn tuotantoa (erityisesti Tuulenkukat ja Matildan viimeinen valssi)! Kirjat ovat aika traagisiakin, mutta loppu on toiveikas, ja itse olen ihan rakastunut niihin - tai siis noin viisi kertaa lukenut kaikki :). Hyvänä plussana on tapahtumapaikka Australia, jonne pääsystä oon pienen ikäni haaveillut. Kirjastoissa taitaa olla aika hyvin, jopa täällä meidän pikkukylällä useampi teos.

Ite oon tykänny noista Smith McCallin "dekkareista" Mma Ramotswe tutkii. Ne ei oo erityisen jänniä, mut hyvää luettavaa, jos ei halua rasittaa päätään :) sellasia nopeesti luettavia hyvän mielen kirjoja

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Toi Saari oli muuten oikein kiva kirja, suosittelen lomalukemiseksi kaikille Kreikkaan/Kreetalle matkustaville etenkin! :) Ei mikään erityisen monimutkainen, mutta mukaansatempaava ja kiinnostava juoni, ja toimii siis hyvin vaikka altaanreunuslukemisena!

Leffoista katseltiin tuossa muutama ilta taaksepäin melko uusi Winters tale. Se oli kanssa ihan kiva, sadunomainen tarina jonka puvustus ja lavastus miellytti silmääni. :) Leffoja meidän perheessä katsellaankin PALJON, joten en oikein edes tiedä mistä aloittaisin jos arvostella pitäis, mutta pitää kertoilla sitä mukaa kun kivoja uusia tulee katsottua.

Takaisin