kiristystä, paineen tuntua?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
Täällähän tätä voinkin kysyä, kun lähellä samoja viikkoja kaikki mennään! [:)]

Viime viikon to-pe mulla on ollut alavatsalla kiristystä ja paineen tuntua. Sydänäänet neuvolassa selvät ja vahvat, ulkoisesti kaikki lääkärissä ok. Mut määrättiin kotiin lepäämään ja käsky "olla tekemättä mitään" on pätenyt läpi viikonlopun. Huoli on suuri ja paniikkikin nosti päätään. [:(] Itse povasin normaalia venymis- kasvukipua, mutta neuvolasta sanottiin, että se ei saisi olla jatkuvaa. Viikonloppuna tätä ei ole esiintynyt.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Potkut olen saanut tuntea pe ensimmäisen kerran, joten jotain ihanaakin.

 
Mulla on jonkun verran tuntunut kiristystä ja jomottelua, mutta olen laittanut kohdun kasvun piikkiin. Ne tulee ja menee, ei ihan jatkuvasti. Jos on koko päivän liikkeellä, niin tuntuu enemmän. Varsinkin viime päivinä tuntuu että vatsa on kasvanut kovasti (näyttää varmaan et oisin viikolla 25 eikä 15...)
 
Samma här,mutta mulla ne on ollut ainakin suppareita.
Mutta ei kipeitä ollenkaan.
Mulla on ollu tokasta raskaudesta lähtien enemmän ja vähemmän
n.3,5-4:nnestä kk:desta suppareita.
Ne tulee jos istun paljon kovalla,hermostun tai yritän kävellä hurjaa kyytiä.[;)]
 
Samma här..MElkein päivittäin tulee sellaisia välillä tosi kivuliaita "pistoja" alamahaan tai ylämahaan ja sit alamaha menee ihan kivikovaksi..Ilmeisesti harjoitussuppareita..Ja yhteys on siinä jos rehkin tai liikun liikaa niin heti alkaa pistämään..
Mulla siis ensimmäinen ois tulossa ja en ole vielä tuntenut mitään liikkeitä joten myös huolettaa vähän..Meinasin keskiviikkona kysellä niistä neuvolasta kun on aika sinne..
 
Mulla on ollut viime aikoina alavatsa sellainen pinkeän tuntuinen ja paineen tuntua myös. Tänään olin aamulla neuvolassa ja sanoivat sieltä, että ne on supistuksia varmaankin. Vatsa on vähän arka. Hemoglobiini ja verenpaine olivat laskeneet paljon tällä käynnillä ja vatsakin on kasvanutkin melkoisesti viime käynnistä. Vauvan sydänäänet olivat hyvät.
Luulen, että se kuuluu näille viikoille. Vai stressaatko jotain asiaa? Eikös ne mielialat vaikuta myös vauvaan..
Itse olen RV 18+4
 
Supistuksia on alkanut tuntumaan täälläkin. Hiihtäessä vauhtia on täytynyt hiljentää melkoisesti eikä kävellessäkään voi pitää ihan normivauhtia yllä. 
 
Ihan selviä harjotussuppareita myös täällä. Välillä jopa oikein pinkeitä.[&:]. Kysyinkin neuvolassa ku muistan et ekassa raskaudessa en synnytykseen mennessä osannu ite sanoa mikä on supistus. Neukkutäti sanoi et toisesta raskaudesta lähtien kohtu supistelee huomattavasti enemmän kuin ensimmäisessä ja et kuuluu asiaan. Kohtu on jo kerran opetettu ja et siksi se toinen synnytyskin on yleensä helponpi ku kohtu jo osaa asiansa paremmin[:)]. Ja ymmärtää harjoitella etukäteen[;)].
 
Siis että supistelu on normaalia eikä tarvi mennä paniikkiin? [8D] IHANAA!! Mä varmuuden vuoksi menen huomenna yksityiselle: haluan nähdä ja kuulla, et kaikki on normisti. Mulla olis ke Englantiin lähtö ja en halua ottaa riskejä.. reissu on elokuussa varattu ja maksettu ja ihan lomamielessä, joten oon odottanut sitä kovasti.. mut joku on sitäkin tärkeämpi, joten siksikin haluan varmistuksen asialle.
 
Supistelu ja kiristely tosiaan on normaalia. Mut jos se kovasti sattuu niin se ei ole normaalia ja siitä pitää huolestua. Vähän se saattaa nippasta mut jos rupee polttamaan tai miten sen nyt sanois niille jotka ei viel oikeita synnytys suppareita ole kokeneet: onko teil joskus oikein kovat kuukautiskivut? Ehkä vähän jotain sinnepäin mut ku muistaa et kohtu on monta kertaa isonpi niin voi laskea siitä. 
 
Lääkärissä käyty: kaikki normaalia ja asiat hyvin. [:)] Kertoi tunteen johtuneen todennäköisesti siitä, että kohtu kasvaa ja kiristää jotain lihaksia juurkin tuolla alavatsalla. Bonuksena sain nähdä meidän pienen ihmisen!! [:D] On se vaan ihmeellistä ja ihanaa!!! Ja helpotus.. nyt sit punnat vaihdettu ja matkalaukkua pakkaan.. [;)]
 
Siis että niinku täh? [:D] Minulla on myös tuntunut kohdun kiristymistä, ihan kuin sitä vedettäisiin eri suuntiin. Navan kohdalla tuntuu painetta ja se ikäänkuin leviää hitaasti alaspäin, kohtu pongahtaa esiin ja tuntuu kivikovalta. Erityisesti sekstailemisen jälkeen tätä ilmenee. Menkkamaisia kouristuksia ei kuitenkaan tunnu. Että onko nämä tuntemukset sitten supistuksia vai kasvujuttuja? [:-] Neuvolaan en meinannut ottaa yhteyttä, kun tuo "kiristyminen" ei tee kipeää ja sitä tapahtuu harvemmin.
 
Tämä ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun.. Mutta mulla on outoa kipua alhaalla oikealla, vähän niinkuin vatsan alla. Varsinkin kun on pissahätä niin sinne kipuilee.. Käyn muutenkin ihan sairaan usein pissalla jo nyt..?
 
Mä juoksen myös alati pissalla...[>:]
Ja viikkoja on vasta näin vähän...

Ja jos rakko on varsinkin aamuisin ihan täynnä, niin tuntuu kuin koko alavatsaa kiristelisi.
 
Heijjjj...
 
Täällä kans suppareita, itseasiassa aika useinkin[&:] ei niinkään kipeitä, mutta hyvin napakasti kiristelevät masua.
En muista että edellisissä odotuksissa olisi jo näin varhaisessa vaiheessa supisteluja ollut.
Täytyy vaan hiukan hidastaa menoa niin kyllä tämä tästä[:)]
 
 
Täälläkin on tuntunut tota vatsan kiristelyä.
Mä kun luulin vaan että oon vähän turvoksissa ja syönyt jotain sopimatonta, kun vatsa on ajoittain niin pinkeenä...[:D]
Äiti sitten mua vähän valaisi, että kyseessä voi olla supistukset.. Eihän näin ekalla kerralla voi tietää miltä ne tuntuu ja mikä on normaalia..
 
Täällä tuntuu ihan alavatsaan aina välillä jommalle kummalle puolelle tai sitten välillä alavatsalla sellainen polttava tunne, joskus menkkojen yhteydessä ollut vastaavaa. Toivottavasti ihan normaalia. Olen viikolla 10+4 käynyt ultrassa ja viikolla 9 neuvolassa, nyt alkaa mennä niin hermot että maanantaina soitan et pääsisin neuvolaan tarkistaan onko kaikki hyvin. Kahden ja puolen viikon päästä on rakenneultra, mutten jaksa odottaa sinne asti. Tajusin vasta näitä keskusteluja lukiessa miten paljon useammin muut ovat käyneet neuvolassa! Neuvolatädillä on puhelinaika keskellä päivää, enkä tällä viikollakaan missään vaiheessa ehtinyt sinne soittaa...ei pystynyt töissä irtautuun just sillä tunnilla kertaakaan... ärsyttävää!

Pitää varmaan luottaa siihen, että nämä "tuntemukset" kuuluvat raskauteen! Loppuraskaudesta erilaisten tuntemuksien kanssa varmaan ressaa vielä enemmän...sisko lähti joskus loppuraskaudessa keskellä yötä ambulanssilla sairaalaan kun sattui niin lujaa mahaan - ne ei päivystyksessä edes ultranneet tai mitään - laittoivat vain makoilemaan ja tunnin päästä lääkäri kävi kysymässä vointia. Jotain supistelua se vain oli, mutta olishan se voinut lepäillä kotonakin kun kerran eivät edes sydänääniä katsoneet tai ultranneet!
 
Viime aikoina on ruvennut tuntumaan kuin ei enää mahan ympärillä nahka riittäisi..aivan kuin pikku-kaveri yrittäisi repiä vatsaa suuremmaksi sisältäpäin. Maha on aivan paisuksissa ja kiristää. Ei oikein tiedä itsekään miten päin olisi ja mikä asento olisi hyvä.
 
Takaisin
Top