Kilpirauhasen vajaatoiminta- keskenmenot

Beanen

Sukkela juttelija
Hei,

Sain juuri toisen keskenmenon pienen ajan sisään ja ollut monia kemiallisia. Huomasin oma kannasta että kun yritimme Kuopusta vuonna 2020 aika kauan ja oli kemiallisia ja keskenmeno niin p tv4 oli ollut muutama vuosi ennen yritystä 12.1. Olisikohan tämä voinut vaikuttaa pitkään yritykseen ja keskenmenon( aiemmat raskaudet onnistuneet eikä keskenmenoja).

Nyt ei olla tuon 2018 vuoden jälkeen mitattu ollenkaan. Ja rupesinkin miettiin mitä jos tuo arvo onkin lisää huonontunut ja olen vajaa toiminnalla ja siksi tullut nyt nämä tuoreet keskenmenot🤔 Minulla toki ikä on nyt aivan eri (41.v) mikä voi täysin olla syy myös mutta huomenna aioin mennä ottaan nuo kilpparin arvot! Olen lukenut että hoitamattomana aiheuttaa sikiölle haittoja ja keskenmenoa ym.
 
Jo pelkästään oman mielenrauhan vuoksi kannattaa nuo arvot mittauttaa!
Jos mahdollista tarkistuta samalla myös ferritiinitasosi, niin tiedät tarvittaessa syödä lisärautaa.
 
Mullakin nyt 2 keskenmenoa peräkkäin ja kilpirauhasen vajaatoimintaa. Minusta tuo sinun t4v on viitearvoissa vaikkakin vähän matala, mutta erityisen oleellista kai on tsh jonka raskaana ollessa pitäisi olla <2,5. Jos se on hyvä niin tuo t4v ei niin merkitystä, näin olen ymmärtänyt.
 
Minulla ollut tsh normaali, mutta aiemmin t4v matalahko. Taisi olla 7 mutta viitearvona silloin muistaakseni 6 joten katsottiin normaaliksi. Jäi silti epäilyttämään, että olisiko sillä ollut vaikutusta keskenmenoihin.
 
Takaisin
Top