Kiinteiden/soseiden aloitus

Meidän 5kk neuvolassa sanottiin, että viljat ja lihat voi aloittaa ja ruokakertoja pitäisi mahduttaa neljä per päivä ja vauvan saisi antaa syödä tuttuja makuja niin paljon kuin haluaa.
 
Heipä hei
Meille tuli tiistaina 6kk täyteen ja alettiin syömään kiinteitä. Maissinaksuja oon silti antanut maistella kun harjoitteli syöttiksessä istumista. Näyttäisi hyvin maistuvan
Mä ostin uutena juttuna aventin laitteen mikä höyrystää kasvikset ja sen jälkeen laite soseuttaa ne. Huippu vehje ja kovalla käytöllä on ollut, kun olen jo valmiiksi pakastimeen tehnyt aterioita. Imetys siis jatkuu meillä ruokailun ohella.
 
Meillä puhtaasti sormiruokaillaan ja hyvin sujuu. Kaikki kelpaa ja menee masuun asti, osaa juoda pillipullosta ja syödä myös imukorkin kanssa sosetta pussista kun on kokeiltu. Reissussa helppo antaa varsinkin pussista välillä. Aloittaessa ajatuksena oli että jos ei mitään mee masuun niin opetellaan myös syöttäminen, mutta se on kyllä jäänyt nyt täysin tarpeettomaksi, olen hyvin positiivisesti yllättynyt. :)
 
Wau. Kokeilin itse myös pussista antaa muutama päivä sitten mutta pureskelee vaan eikä tajua imeä [emoji38]
 
Yllätyin itsekin positiivisesti, aloitettiin viikkoa ennen 6 kk ja osasi heti ottaa pillipullosta ja pussistakin, toki alkuun vähän järkyttyi siitä kun jotain tuli suuhun. Kaikki ruoka on myös kelvannut, joutunut oikein kokkailemaan tässä, että saanut vaihtelua. :D
 
Takaisin
Top