Sama homma täällä! 
Nytkin muuttunu ne pisimmät 3-4 tunnin pätkät 1-2 tunnin pätkiksi. Mutta elän toivossa että kiinteitä kun alkaa enemmän syömään niin yöunet alkais taas pidentyä. Iltapuuro ainakin itseä nukuttaa niin jospa se toimis tytöllekkin 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Miten usein te muuten imetätte jotka olette nyt päässeet kiinteiden aloituksessa vauhtiin? Tai onko imetysten määrä vähentynyt?
Viisi??Muistaakseni aloin molempien lasten kohdalla imettää ateriarytmin mukaisesti, kun oli saatu lapselle viisi kiinteää ateriaa päivään. Eli imetin aina joko juuri ennen kiinteitä tai niiden jälkeen (+ mahdolliset yöimetykset). Illan viimeinen imetys oli niin että siitä suoraan unille eli muut iltatoimet iltapalan ja imetyksen välissä.
Eikai niitä kovin nopeasti tarvi enempää ollakaan? Minkä ikäinen vauva on?Viisi??Mie saan yleensä kaksi, hyvällä lykyllä kolme (tosi harvoin) syöttöä kiinteää mahtumaan päivään. Imetän myös ennen kiinteitä, joiden lisäksi oisko kaksi imetyskertaa ekana aamulla ja viimeisenä illalla.
Tää on 8kk pian. Kiinteitä aloiteltiin joskus lokakuun alussa ehkä, marraskuussa 6kk neuvolassa sanottiin että jos saisi 3krt päivään kun siihen asti oltiin menty kerralla, mutta edelleen pääsääntöisesti 2x menee, päivällä ja illasta (kolmas toisinaan aamupäivällä, riippuen mihin aikaan herätään) samalla kun itse syön päivällisen ja lounaan.Eikai niitä kovin nopeasti tarvi enempää ollakaan? Minkä ikäinen vauva on?
Meillä 6kk ja nyt syödään aamupala ja päivällinen. Ja tällä ajattelin mennä ainakin ensi viikon vielä, ja katsella miten vatsa tottuu ja riippuu myös miltä kasvu näyttää neuvolassa. Sitten lisään iltapuuron ja mennään sillain varmaan 2vkoa ainakin. Sitten taas tarpeen mukaan lisätään lounas tai välipala, riippuu miten päikkärit muuttuu. Jos pysyisi semmosina kuin nyt, niin lounaalle ei ole tilaa, eli lisäksi väkipalan.
Meillä tulee imetyksiä 5-9 päivän aikana(aina herätessään imetys ja usein myös päikkäreille mennessä) ja yöllä noin 4 kertaa joskus useammin eli vuorokauden aikana 9-13 kertaa. Näistä max 9 on sellaista kunnollista ja nuo loput vaan hörppyjä
Joo, meillä yöllä syödään kahden tunnin väleinOho @problemsolved aika hardcore tuo 13Mä imetän 5-7 kertaa päivässä joista (vain!!!!) yksi yöllä. Kiinteitä menee lounas ja iltapuuro, en oo vielä muuta jaksanut päivärytmiin ympätä. Ikää on nyt 6,5 kk. Yksikkövauvaa ehkä imettäisin useamminkin mut periaatteesta haluan aina et molemmat ainakin käväisee tissillä ni se on sitten oma show’nsa
ja jo ennen kiinteiden aloitusta pysyivät tyytyväisinä noin 8 imetyskerralla/vrk.
Hyvä kiinteiden syöminen parantaa varmaan sitä nukkumista ja yleensäkin tyytyväisyyttä. Tuossa iässä alkaa jo tarvita enemmän energiaa kun lähtee liikkeelle. Ajattelisin ettei pelkkä maitopainotteinen ruokavalio kohta riitä, joten kannattaa kyllä etsiä keinoja siihen että saisi kiinteitä menemään enemmän. Mutta toisaalta kuulostaa siltä että ehkä vauvalla ei vain ole nälkäMinkä verran teidän vauvat syö kiinteitä? Siis määrällisesti kerralla/päivässä. Ymmärrän, että tämä vaihtelee varmasti paljon, mutta haluaisin vähän suuntia, koska meille neuvolasta sanottiin, että olisi hyvä saada neljäs ruokailu päivään ja joudumme myös kasvukontrolliin (en tosin ymmärrä miksi tai onko sillä painon kanssa mitään tekemistä).
Meillä on siis kiinteiden syöminen ollut koko ajan vähän takkuista. Vauva tulee nyt 10kk ja tammikuusta asti olemme saaneet syötyä 3 kertaa päivässä. Välillä meni neljäkin, mutta se näkyi heti siinä ettei ruoka oikein maistunut. Nyt kyllä syö niin ikään neljännen "välipalan", tällä hetkellä semmoisen lihapulla/pötkylän, mutta se on vähän sellaista närppimistä ja enempi että saan itse syötyä samalla.
Ongelma siis on, että syöminen on lähes aina taistelua. Joskus ruoka menee alas ihan hyvin jos on ollut useampi tunti (4-5h) edellisestä, mutta käytännössä lähes aina vauva syö hyvin max viitisen lusikallista ja sitten alkaa muu touhottaminen, kiukuttelu, lopulta joskus jopa itku. Saan kyllä siltä kiukuttelulta ja muulta häsläämiseltä yleensä annoksen (aamu- ja iltapuuro puolikas semmoista Valio Onni purkkia, päivällisellä puolikas/vajaa Piltti) syötettyä loppuun, mutta on aika raskasta tämä kolmesti päivässä. Imetyskin menee ihan pellehommiksi jos ei ole nälkä joten olen kokeillut nyt pitää imetykset ja kiinteät erillisinä tapahtumina, mutta tuntuu että tämä on ihan älytöntä kellon vahtaamista ja yrittää saada tarpeeksi syöttöjä mahtumaan päivään.
Nyt mietin, uskaltaisiko vain jättää tuo jatkuva ruuan kanssa tappelu ja syöttää se muutama lusikka vain, ja sillä selvä? Antaa sitten korviketta vaikka mahan täytteeksi että on tyytyväinen kuitenkin.
No tämänpä takia minä tätä pohdin, ettei sit unet kärsisi jos antaakin syödä vähemmän. Varsinkin kun tämä tyttö on sitä lajia joka liikkuu iiihan koko ajan. Meillä tässä välillä jäi korvikkeen käyttö jo tosi vähiin, mutta nyt luulen kun nuo yötissittelyt on jätetty pois (vaikka niillä tuskin suurta ravitsemuksellista merkitystä oli, vauva ei niitä kaipaa) niin mun maidon tuotanto on taas sukeltanut ja korviketta menee taas selkeästi enemmän, mikä on vähän nurinkurista kun yleinen konsensus lienee, että sitä pitäisi jättää jo pois.Hyvä kiinteiden syöminen parantaa varmaan sitä nukkumista ja yleensäkin tyytyväisyyttä. Tuossa iässä alkaa jo tarvita enemmän energiaa kun lähtee liikkeelle. Ajattelisin ettei pelkkä maitopainotteinen ruokavalio kohta riitä, joten kannattaa kyllä etsiä keinoja siihen että saisi kiinteitä menemään enemmän. Mutta toisaalta kuulostaa siltä että ehkä vauvalla ei vain ole nälkä
Meillä syötiin tosi hyvin, joten ei ole tarvinnut tämän kanssa kikkailla, en nyt tarkkaan muista miten paljon ja miten tuossa iässä meni. Imetin pitkään 5krt ja liitin niihin ruokailut yhteyteen ja söin myös itse aina samalla jotain mallintaen syömistä(vaikka vaan pähkinöitä kulhosta). Sitten vähensin imetyksen kolmeen ja korvasin välit pelkällä kiinteillä. Itse imetin 1v2kk asti kun sen jälkeen lapsonen ei vaan ollut enää kiinnostunut maidosta ja söin niin hyvin.
Tein kerralla ehkä 2-3 jääpalavuokaa yhtä lajia pakkaseen. Sitä tahtia tälle hyvin syövälle piti valmistaa uusi ruokalaji ehkä kolmen päivän välein ja sain niitä yhdistelemällä kaksi hyvää ruokakokonaisuutta joka päivä. Aamulla tein puuron meille yhteisen. Niiden lisäksi yksi välipala hedelmää ja illalla puuro.