Kiinteät

Noopi

Jostain jotain jo tietävä
Moikka!

Minulla on 6 kk ikäinen tytär, joka on aloittanut pari viikkoa sitten kiinteät. Olen antanut bataattia, porkkanaa ja nyt parsakaalia. Makeista luumua, päärynää ja mangoa, sekä iltaisin riisipuuroa.
Mistään ei ole vatsavaivoja suuremmin tullut.

Kysymykseni on, että paljonko voin antaa hänelle? Nyt olen antanut 4 jääkuutiollista (tein jääpalamuottiin soseet) ja muutaman lusikallisen puuroa. Suu aukeaa vielä ja näyttäisi menevän enemmänkin, mutten ole uskaltanut vielä antaa enempää.

Nyt syömme aamulla vähän puuroa, 12 aikaan kasvis-sosetta ja 3 aikaan makeaa sosetta ja puoli 8 puuroa hieman. Pitäisikö antaa useammin?

Kiitos neuvoistanne etukäteen emoticon
 
Me aloitettiin syöttä pojalle kiinteitä viiden kuukauden iässä, ja oppi nopeesti nielemään. Silloin annettiin muutama lusikallinen tavaraa suuhun ja loppunälkä hoidettiin maidolla. Ateriarytmi oli tällänen: aamulla vähän puuroa ja maitoa, lounaaksi vähän vihanneksia ja maitoa, välipalaksi vähän päärynää (+muita hedelmiä soseena) ja maitoa, päivällinen maitoa ja illalla pikkusen puuroa ja maitoa.

Nyt 8kk ikäsenä syö kokonaisia aterioita helposti ja annan sen syödä niin paljon kuin haluaa, vauva osaa itse kyllä kertoa koska riittää. Nykyinen ateriarytmi on tämä: aamulla puuroa, lounaaksi soijarouhetta tai lihaa sekä perunaa ja vihanneksia, välipalana hedelmää tai vähän viiliä, päivällinen lihaa, perunaa, vihanneksia ja illalla puuroa ja ennenkuin mennään nukkumaan niin velliä, niin jaksaa sillä hyvin.
 
Takaisin
Top