Kiinnikkeet, arpikudos?

Mami76

Jostain jotain jo tietävä
Nyt voi tulla melkoisen tyhmä kysymys, mutta tuleeko kiinnikkeitä ja arpikudosta jos on kaikki synnytetty alateitse? Eli siis ei sektioita.
Lääkäri tuumasi, että minulla taitaa olla kiinnikkeitä paljon kun oireilen tietyllä tavalla.
RV 21+3 nyt.
Mitä nämä kiinnikkeet ovat ja mihin niitä tulee? Ja millä tavalla ne voi estää synnytykset?
 
auts-. vastasin tähän mutta tajusin pikkasen liian myöhässä mitä sa oikeesti kysyit. [:D] mulla joku lukihäiriö... [;)]
 
Ainakin endometrioosi tekee usein kiinnikkeitä vatsaonteloon. Esimerkiksi itselläni todettiin laparoskopiassa, että suolisto oli kiinnikkeinen, eli suolenmutkat olivat liimaantuneet toisiinsa. Ilmeisesti myös leikkaukset (tyyliin umppari) saattavat aiheuttaa kiinnikkeitä, ja varmasti muitakin muodostumistapoja on. Endometrioosi on ainakin melko yleinen tauti.

Olen ymmärtänyt (viisaammat korjatkoon), että ainakaan endon aiheuttamat kiinnikkeet eivät ihan helpolla tee alatiesynnytystä mahdottomaksi.
 
Kohdunkannattimet on sitten eri asia, nehän joutuu venytykselle mahan kasvaessa. Niitä minulla on repinyt alusta saakka. Mutta kiinnikkeet joista lääkäri puhui, on ilmeisesti jotain eri juttuja. [:)]

Endon kiinnikkeisä olenkin lukenut aikaisemmin jotain.

Yritin äippäpolilla asiasta kysellä, mutta siellä kun sattuu olemaan tämä eräs mieslääkäri, on turha kysyä mitään. Vastauksia ei saa mihinkään. Pitänee kysellä neuvolassa ens kuussa, että mitähän asia koskee ja onhan minulla onneksi aika sinne pelkopolille, jos asia siellä selviäisi.
 
Takaisin
Top