Kierukan poiston jälkeen...

Kyfi1040260

Vasta-alkaja
Heippa,

Minulta poistettiin hormonikierukka noin 5vkoa sitten.
Google osasi kertoa että oireisiin lukeutuu mm.pahoinvointi,päänsärky ja mielialanvaihtelut.
Nämä kaikki check.
Samat oireet ovat normaaleja myöskin kuukautisten aikana,jotka minulla kesti noin pari päivää ja nämä samat oireet edelleen check.
Mitä Google ei osannut kertoa(tai en osannut etsiä) niin kuinka kauan nämä oireet yleensä kestävät?
Ymmärrän että hormonitoiminnan ja kierron palautumisessa voi mennä useampi kuukausi mutta onko kellään kokemusta siitä kuinka kauan tätä pahoinvointia ja päänsärkyä vielä kestää?
Muutenkin saa kertoa kaikkea kierukan poiston jälkeiseen elämään liittyen koska siitä löytyy netistä tietoa jopa yllättävän vähän.

Kiitos vastauksista jo etukäteen☺️

Muokattu viimeksi:
Selvennykseksi vielä tähän että kierukan poiston jälkeen tuli pari päivää kestävä "tyhjennysvuoto"normaalisti. Siitä 4viikko ja kaksi päivää alkoi menkat,jotka sen pari päivää kesti. Menkat ohi ja edelleen pahoinvointi ja päänsärky jatkuu.

Mua kiinnostaisi myös kovasti millasia oireita on odotettavissa, oon huomenna menossa poistoon ja jännittää, että onko odotettavissa kauheesti pahoinvointia tms. :/ Onko sulla jo helpottanut?

Mulla poistettiin hormonikierukka pari viikkoa sitten, mutta siitä ei tullut mitään huomattavia oireita. Ekat menkat poiston jälkeen olivat kyllä tosi niukat, mutta niukat ne on ollut koko kierukka-ajan muutenkin. Nyt toivon, että seuraavat menkat olisivat jo normaalimmat ja että ovuloisin normaalisti. 🤞

En muista et kierukan poiston jälkeen ois ollu mitään oireita🤔

En muista että olisi ollut muuta kuin muutaman päivän niukanpuoleinen tyhjennysvuoto. Ensimmäisiä varsinaisia kuukautisia odotin muistaakseni kauan, tyyliin lähes 60 päivää, ja sinä aikana ilmaantui pahoinvointia jonka tulemisen ja menemisen jossain vaiheessa kiertoa olen nyt vaan hyväksynyt nykytilanteeseen kuuluvaksi - varsinkin silloin kun turvottaa.

Ei mulla ollut mitään oireita kierukan poiston jälkeen. Menkat alkoi noin vko päästä. Seuraavasta kierrosta olinkin raskaana 🤭

Moi, mulla poistettiin viime viikon maanantaina (9 pv sitten) Mirena-kierukka ja siitä kahden päivän kuluttua alkoi vuoto (kp19/dpo2). Niin onkohan minun kierto nyt missä? Laskenko niin, että uusi kierto alkoi tyhjennysvuodosta vai meneeköhän mulla vielä edellinen kierto (kp26/dpo11)? Teoriassa voisin olla raskautunut, mutta epäilen kyllä vahvasti, että näin ei ole.

Muoks: Muita oireita vuodon lisäksi aika samanlaisia kuin alkuraskaudessa, hieman etovaa oloa, yöllä heräilen, haistan herkästi. Oura myös näyttää, että öisin syke koholla, samoin lämmöt. Mutta tosiaan, tein negatiivisen r-testin eilen, joten näillä näkymin kierun poistoon liittyvää.

Muokattu viimeksi:
Mua kiinnostaisi myös kovasti millasia oireita on odotettavissa, oon huomenna menossa poistoon ja jännittää, että onko odotettavissa kauheesti pahoinvointia tms. :/ Onko sulla jo helpottanut?
Anteeksi huomasin tämän viestisi vasta nyt. Tämä sivusto minulle niin kovin uusi vielä.
Mutta kuulumisia sen verran että oireet kierukan poiston liittyen olivat tosissaan kierukan poistoon liittyen. Tein yhden negatiivisen testinkin varmuuden vuoksi.
Seuraavia mekkoja ei sitten koskaan kuulunutkaan vaan 35 päivää ekojen "kunnon" mekkojen alkamisesta tein positiivisen raskaustestin ja nyt mennään vkolla 13+5♥️

Nyt vähän erilaisia,joskin myöskin samojakin oireita mitä heti kierukan poiston jälkeen käynnissä.

Voisin tännekin päivittää, jos jollakin samoja pohdintoja joskus.

Eli mulla poistettiin hormonikierukka n. kierron puolivälissä kuukausi sitten. Poiston jälkeen 2pv päästä alkoi tyhjennysvuoto, joka kesti n. viikon. Tämän jälkeen ei tullut "normaaleja" kuukautisia enää, limakalvo varmaan tuli kerralla pihalle.

Kiertoni jatkoi normaalia kulkuaan, eli sain tikutettua oviksen odotettuun aikaan 2vko kierukan poistosta. Eli minulla kierukan poisto ei vaikuttanut kiertooni, vaikka tyhjennysvuoto tulikin aikaisemmin kuin kuukautiset.

Mä tuun tänne vähän kyselemään tyhmiä kysymyksiä kun kierukan poisto 2vk päästä edessä. Mulla on viimeks menkat ollu kesäkuussa ja sen jälkeen ne jäi pois eikä siis mitään tietoa kierrosta niin jäänkö mä vaan kierukan poiston jälkeen odottelemaan menkkoja? Mistä tietää millon kannattaa alka testiä tekemään jos ei sitten menkkoja kuulu? Mulla jossain vaiheessa tuntu tai luulin tuntevani millon ovis on mutta ei oo nyt niitäkään tuntemuksia ollu pitkään aikaan.

Itselläni alkoi tyhjennysvuoto pian kierukan poiston jälkeen. Jäisin vain odottelemaan, ja itse teksisin testin esim. 2vko välein, jos raskaus olisi mahdollinen.

Takaisin