Kierukan poiston jälkeen...

Kyfi1040260

Vasta-alkaja
Heippa,

Minulta poistettiin hormonikierukka noin 5vkoa sitten.
Google osasi kertoa että oireisiin lukeutuu mm.pahoinvointi,päänsärky ja mielialanvaihtelut.
Nämä kaikki check.
Samat oireet ovat normaaleja myöskin kuukautisten aikana,jotka minulla kesti noin pari päivää ja nämä samat oireet edelleen check.
Mitä Google ei osannut kertoa(tai en osannut etsiä) niin kuinka kauan nämä oireet yleensä kestävät?
Ymmärrän että hormonitoiminnan ja kierron palautumisessa voi mennä useampi kuukausi mutta onko kellään kokemusta siitä kuinka kauan tätä pahoinvointia ja päänsärkyä vielä kestää?
Muutenkin saa kertoa kaikkea kierukan poiston jälkeiseen elämään liittyen koska siitä löytyy netistä tietoa jopa yllättävän vähän.

Kiitos vastauksista jo etukäteen☺️
 
Muokattu viimeksi:
Selvennykseksi vielä tähän että kierukan poiston jälkeen tuli pari päivää kestävä "tyhjennysvuoto"normaalisti. Siitä 4viikko ja kaksi päivää alkoi menkat,jotka sen pari päivää kesti. Menkat ohi ja edelleen pahoinvointi ja päänsärky jatkuu.
 
Mua kiinnostaisi myös kovasti millasia oireita on odotettavissa, oon huomenna menossa poistoon ja jännittää, että onko odotettavissa kauheesti pahoinvointia tms. :/ Onko sulla jo helpottanut?
 
Mulla poistettiin hormonikierukka pari viikkoa sitten, mutta siitä ei tullut mitään huomattavia oireita. Ekat menkat poiston jälkeen olivat kyllä tosi niukat, mutta niukat ne on ollut koko kierukka-ajan muutenkin. Nyt toivon, että seuraavat menkat olisivat jo normaalimmat ja että ovuloisin normaalisti. 🤞
 
En muista että olisi ollut muuta kuin muutaman päivän niukanpuoleinen tyhjennysvuoto. Ensimmäisiä varsinaisia kuukautisia odotin muistaakseni kauan, tyyliin lähes 60 päivää, ja sinä aikana ilmaantui pahoinvointia jonka tulemisen ja menemisen jossain vaiheessa kiertoa olen nyt vaan hyväksynyt nykytilanteeseen kuuluvaksi - varsinkin silloin kun turvottaa.
 
Takaisin
Top