Kevät

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Näin se kevät taas tuli. Tykkäättekö keväästä? Mikä on parasta? Entä mikä keväässä ei niin iske?

Ulkona on märkää, joten kaikki ovat kurassa koirista lähtien. Onneksi on kuraeteinen! Muuten kevät on vallan ihanaa aikaa mielestäni. Valo ja lämpö, aurinko vilkuttaa ja lupaus kesästä ja ihanasta olosta leijuu ilmassa.. mitenniin romanttinen olo?:rolling::blowing:

Rakastan kevättä. Tykkään, kun mulla on keväällä synttärit, valoa riittää ja muutenkin mieliala kohenee. Ulkona on myös ihanaa käydä.

En pidä kun ampiaiset herää pökkeröisinä.

Kevät on inhokkivuodenaikani. Ulkona haisee, lumet sulaa ja lisääntyvä valo aiheuttaa masennusta. Mutta usein viimeistään toukokuu on jo parempi. Pääsiäisestä kuitenkin tykkään, se on kivaa aikaa.

Kevät tarkoittaa aurinkoa = kiva juttu vaihtelun vuoksi.
Ei niin kivat jutut: ötökät ja käärmeet lähtee hiljaa heräilemään, aurinkoihottuma alkaa taas, kellon siirtäminen kesäaikaan, kura-loska-likarumba alkaa (pyykkimäärä kolminkertaistuu), kissa sekoaa ja häiriköi yöt, lapsen pukemisen vaikeus - kylmät aamut, lämpimät päivät... :rolling:

Oon talvi-ihminen henkeen ja vereen. Onhan vaihtelu kivaa, mutta valitsisin milloin vain mielummin ihanan pakkaspäivän.

Minulla on vähän ristiriitaiset fiilikset keväästä. Toisaalta on kivaa kun aurinko paistaa, toisaalta ei ole, kun se vaikuttaa mieheen niin negatiivisesti. Pidän talvesta ja lumesta, mutta on se kuitenkin kiva kun pääsee varsinkin taaperon kanssa helpommin ulos leikkimään ja lapsen helpompi touhuta ilman paksuja vaatteita. Huonona puolena myös märkyys ja siitepöly = allergiaoireet. Niinpä iloitsen ehkä enemmänkin kesän lähestymisestä kuin keväästä. Pidän kesästä enemmän kuin keväästä.

Kevät on pahinta aikaa, kun puut ja puskat alkavat kukkia ja itse on aivan tukossa, vaikka lääkityskin on.

Lisäksi täällä suunnalla on ihan tappoliukasta, kun jättimäiset lumikasat sulavat päivällä ja jäätyvät yöllä. Viemärit ja ojat ovat jäässä, joten vesi ei pääse minnekään.

Pienempi ilmoitti jokin aikaa sitten, että ”kura karaisee” ( lastenkirjasta opittua) mutta äitiä ei kyllä karaise, kun meillä ei ole minkäänlaista kuraeteistä. Ja kun kuravaatteiden käsittely laukaisee käsissä uinuvan ihottumankin.( Sama vika on kyllä myös syksyisin.)

Aurinko, päivien piteneminen, lämpö ja vaatekerroksien väheneminen ovat isoja plussia. Samoin pyöräilykauden avaaminen :thumbs-up:

Miinuksena siitepöly, katupöly, koirankakkojen ilmestyminen joka paikkaan. Enkä myöskään kauheasti välitä loskakeleistä, kun maassa on vielä lunta/jäätä ja päällä kerros vettä :Grimacing Face:

Takaisin