Kestovaipat

Anjuska86

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Haluan osittain käyttää kestovaippoja vauvalla. Tyyliin päivisin kestovaippoja kotona, mutta kertakäyttöisiä reissuun ja yöksi.
Olen haalinut muutamia kestoja nettikirppareilta ja ystävältä.
Mulla 6kpl Kushies-merkkisiä ja ne on sellaisia joissa on kaikki osat valmiiks paketissa.
Sit on yksi ImseVimse, jossa sisäosa ja päällysosa erikseen. Sit joku bambino mio, joka on vaan kuori tai sit se kuuluis vielä ImseVimsen päälle. Ei hajuakaan...

Teillä jollain on varmasti kokemusta kestoista, joten voisiko joku selventää käytännön asioita?

Eli mikä on helpoin malli tälläselle tietämättömälle, joka kestoilee säästösyistä ja keventääkseen roskakuormaa? Mulla ei ole ompelukonetta, enkä siis ompele itse yhtään mitään.
Ja mikä on mukavin tapa säilöä vaippoja ennen pesua?
Montako vaippaa pitäisi olla hommattuna?

Helpoin on tietty se sun kushies, joka on valmis sellaisenaan, mutta se kestää pirun kauan kuivua.
Mä suosittelen taskuvaippaa, johon laitetaa imu sinne sisään. Imut mä ole ommellut itse vanhoista pyyhkeistä. Mitä vanhempi pyyhe, sitä paremmin imee. Sinne taskuun voi laittaa useammanki imun jos tulee pidempi vaihtoväli
Mä olen tykännyt näistä. Menee koko vaippaiän. Tosin ihan minivauvalle, alle 3,5kg on väljä.

ImageUploadedByVau Foorumi1403616950.975653.jpg

Merkki on babyland ja siitä sanotaan näin:
BABYLAND KESTOVAIPPA + FROTEEIMU

MYYNTISUOSIKKIMME

Nyt myös yksivärisissä malleissa reisinepparit

Laadukas ja helppokäyttöinen Babyland taskuvaippa -ONE SIZE

Babyland taskuvaippa muuntautuu lapsesi vaippaiän myötä. Babyland taskuvaippa käy 4-16kg lapselle, se on siis ONE SIZE-malli. Et tarvitse monia eri vaippoja -Babyland taskuvaippa käy koko vaippaiän. Säästät täten huomattavasti rahaa.

Babyland taskuvaippa on laadukas kestovaippa. Se kuivuu pesun jälkeen nopeasti ja on heti valmis uuteen käyttöön. Lisäät vain imuosan vaipan imutaskuun ja kestovaippa on valmis käytettäväksi.

Taskuvaipassa on useita erilaisia kiinnittämismahdollisuuksia, jonka mahdollistaa vaipan useat nepparirivistöt. HUOM! Nepparirivistöt eivät kosketa lapsesi herkkää ihoa, ne ovat suojattu.
Tässä ratkaisu niille, joilla useat muut taskuvaipat päästävät vuodon läpi. Monien eri kiinnitystapojensa ansiosta Babyland taskuvaippa pitää vuodot tiiviisti sisällään eikä ohivuotoja tapahdu.

Babyland taskuvaipan päällykerros on liukaspintaista PUL-kangasta, joka hengittää eikä päästä kosteutta läpi. PUL-kangas joustaa mukavasti lapsesi liikkeiden mukaisesti. Vaipan sisäosa on pehmeää mikrofleeceä, joka pitää lapsesi ihon kuivana ja auttaa nestettä nopeasti imeytymään vaipan imuosaan.

Saat Babyland vaipan mukana veloituksetta aina myös yhden imuosan, joka on huomattavan imukykyinen. Mukana tuleva imuosa on 3-kerroksista froteeta, joka on pehmeä ja hurjan imukykyinen sekä kuivuu pesun jälkeen nopeasti.

Vaippa tulee pestä jokaisen käyttökerran jälkeen. Suuremmat tuotokset tulee huuhtaista wc-pönttöön -tämän jälkeen erottele sisäosa vaipasta ja laita pesukoneeseen. Pesu 60 asteessa. Älä käytä huuhtelu- ja valkaisuaineita.

Miksi Babyland taskuvaippa pitäisi valita?
Taloudellinen ratkaisu -yhden koon kestovaippamalli lapsesi koko vaippaiäksi
Vaippa sekä sen froteeimu kuivuvat nopeasti pesun jälkeen ja ovat heti valmiita uusintakäyttöön
Voi käyttää myös kuorivaippana sekä muillakin imuosilla kuin froteeimulla
Lisäimuja voi ostaa erikseen sivuiltamme.

Esimerkkikuvastamme näet kuinka Babyland taskuvaippa mukautuu eri vaippaikäkausina. Kuvassa pieni 4kk lapsi, jonka paino 7kg. Vaipassa sisällä 3-kerroksinen froteeimu.

Paketti sisältää: Babyland taskuvaipan sekä froteeimun
Tilapäisesti loppu

Ilmoittakaa minulle, kun tuotetta on taas varastossa

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä olen ostanut näin huutonetistä. Osan uutena, osan käytettynä.
Lähtevät nyt kolmannelle kierrokselle ja edelleen toimivat :)

Imutkin saa ostettua käytettyinä. Mitä käytetympi, sitä paremmin imee :)
Mä varaisin 10kpl/ pvä ja imuja tuplasti. Itse vaippa kuivuu hetkessä, mutta imut ei, joten useampi imu vaippaa kohti.
Mä kuivasäilön. Eli mulla on sellainen heiluriroskis, mihin heitän käytetyt vaipat. Imut otan pois, niin on sitten helppo heittää koneeseen. Ei tarvi siinä kohtaa eritellä.
Kakkavaipat huuhdon ja pesasen lavuaarissa heti (siis heti kun ehtii) sappisaippualla ja pistän kuivumaan.
Muuten pesen koneessa joka toinen päivä. Huuhteluaineeksi laitan etikkaa, se desinfioi.
En ole kokenut mitenkään työlääksi. Päinvastoin. Ei tarvitse kaupasta kantaa vaippoja, eikä kuskata kammottavan hajuisia vaippapusseja roskiin :)
Kannattaa kokeilla. Siinä ei mitään häviä. Vaipoilla on hyvä jälleenmyyntiarvo :)

Voi ei!!! Kirjotin pitkän sepostuksen sulle ja sit puhelin tilttas!!!! Palaan asiaan ku saan pojan nukkuun;) ootko facebookissa? Kannattaa liittyä kestovaipat ja kantovälineet kiertoon osta, myy, vaihda -ryhmään!

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Mulla on mennyt viimeiset kolme päivää näiden kestovaippa-asioiden opiskeluun. Ajattelin, että alan jo ajoissa hommailla pikkuhiljaa niitä vaippoja ja härpäkkeitä varastoon. Uutena tuntuvat olevan aika törkeän hintaisia, joten kirppareille käypi tieni. En ole lainkaan kirpputori-ihminen, joten pitääpä nyt sekin toiminta opetella. Itse tykkäisin enemmän kierrellä fyysisiä kuin nettikirppareita, joten saa vinkata hyviä mestoja Helsingistä/Pk-seudulta!

Alusta asti ollaan miehen kanssa oltu sitä mieltä, että kestovaippoja käytetään. Lueskeltuani asioista aloin jo tulla toiselle kannalla mutta en vaan pystyisi elämään sen vaippajätevuoren kanssa. Varmaan tulee kuitenkin kertakäyttöisiäkin käytettyä.

Ajattelin ainakin kokeilla kestovaippoja. Tilasin jo kolme kappaletta FuzziBunz -merkkisiä taskuvaippoja kun työkaveri kehui niitä. Kaksi on S-kokoa ja yksi One size. Ajattelin että tuo one size ois niin iso pienelle. Mutta sitten kun lopultakin pääsee testaamaan niin näkee onko tuon merkkiset hyviä ja kannattaako ostaa lisää. :)
Voi olla että meilläkin yöllä ja reissussa käytettäisiin kertakäyttöisiä.

Fuzzyt on ihan vastaavia, kun nuo mistä kirjoitin. Kalliimpia vaan. Ja se mukana tuleva imu on surkea.
Kannattaa hankkia käytettynä.
Kaikista halvinta on tehdä vaipait itse. Kuorikangasta saa netistä ja tiimalasin malliset imut vanhoista pyyhkeitä ompelemalla.
Tai ostaa valmiit vaippakuoret ja tekee itse imut. Yhden imun ompelemiseen menee 1-2 minuuttia :)
Mä laitan joku päivä kuvia millaisia olen itse tehnyt.

Nonii...jospa nyt onnistuis vastaus vähä helpommin :)
Miellä siis käytettiin kans nuita IV-flanelletteja ja kuoria ekat kuukaudet. Niitä saa tosi edullisesti isojaki settejä ja toimii tollasella pikkuvauvalla hyvin ku on ne vuotosuojat, jotka pitää hyvin maitokakat sisällään. Niistä loppu vaan imu aika nopeesti ja laitoin sitte lisäimuksi froteepyyhkeestä leikattuja suikaleita, jotka on ehelleen käytössä lisäimuina 1v3kk pojalla. Ihoa vasten laitettiin aina fleece-suikale, josta oli sitte helppo huuhtasta maitokakat pois, eikä tarvinnu kastella koko imua. Fleeceä voi vaan leikata, eikä tarvi ompelukonetta, niin nuita voi siis ite tehtailla ilman käsityötaitoja tai konetta. Seuraavalle aattelin tuunata nuita imuja ja ommella niihin päällimmäiseksi kankaaksi vanhaa pyyhettä (joita oon kirppareilta hamstrannu), ja ehkä vielä niihin lipareisiinki lisäimua.

Meilläki on nuita Baby Land vaippoja jonku verran. Ovat olleet käytössä koko ajan. Niissä on vaan tuo nepparikiinnitys ja ite tykkään tarroista enempi. Hintansa ovat kyllä ehdottomasti haukkuneet! Ovat vielä kivan näköisiäkin, kun on monenlaita kuosia saatavilla.

Nuita kaikkia mitä Anjuska86 sulla on, niin saa edullisesti kyllä kirppareilta, kun ovat nuita äitiyspakkauksen vaippoja. Meillä on käytetty paljo myös niitä Myllymuksujen vaippoja edellisten vuosien pakkauksista ja ovat olleet tosi hyviä kans. Niissä on kullä laadun kans vähä niin ja näin ja tarrat esim. menee huonoksi tosi nopeesti (tai ei siis ainakaan toiselle lapselle asti kestä), et niisä ei kannata kyllä maksaa 5€ enempää. Mulla niitä iso kasa nut tossa et pitäs vaihtaa tarrat..

Meilläki alkaa suurin osa olla nykyää itse ommeltuja taskuvaippoja. Oon laskenu et ite tehtynä yhden vaipan hinnaksi tulee korkeintaan 5€ ja siitäkin saa todennäköisesti muutaman euron takaisin kun joskus myy eteenpäin.

Me käytettiin myös aluksi yöllä kertakäyttövaippoja, mut nyt otan varmaan yöksikki kestot käyttöön. Pojalla käytetään nykyään yölläki kestoja ovat olleet varmempia kuin kertikset. Hahtuvahousut oon neulonu kosteussuluksi ja sisävaippa sitte muhkeine imuineen sisävaippana. Ei tosiaankaan oo vaikuttanu unen laatuun tai pituuksiin, kuten aluksi epäilin.

Ensimmäisen puolen vuoden aikana vaipat harvemmin varmaan haisee miltään, että säilytyksen kans nyt ei varmaan oo kauheen tarkkaa. Miellä oli muovinen roskis, jonka reunoille eka laitettiin vaipat vähänki aikaa kuivumaan ja sitte kipattiin pohjalle. Kun pesuväli kasvo 2-3 vuorokauteen ja tuo roskis kävi pieneksi, ostin isomman muovisen pyykkikorin vaipoille. Yli vuoden ikäsenä pojan pissavaipat alko kuitenki haiseen jo niin pistävälle (varsinki nuo muhkeet yövaipat), et hommasin kannellisen 10l ämpärin, johon haisulit laitan kannen alle häpeemään. Jos oisin raskinu, oisin ostanu sellasen isomman polkastavan roskikisen, mut se makso yli 30€, niin en raskinu ;D. Astian pohjalla mulla on viime vuoden äitiyspakkauksen pussilakana, joka oli musta niin ruma, ettei päässy koskaan varsinaiseen käyttöön ;) Vaippoja pesuun laittaessa ei nyt tarvi enää jokaista vaippaa onkia erikseen, vaan heittää vaan säkin koneeseen.

Tulipas sepostusta ;D Intohimoinen aihe....?

Kiva kuulla että tämä on jonkun muunkin intohimo :)
Kestoihin on niin helppo hurahtaa :)

Babylandeja näkyi olevan myynnissä huutiksessa 4kpl 9,50€

Täytyykin pitää tuo malli mielessä. :) Olin vähän ajatellut että kokeilisin kestoilua vasta sitten kun nuo taskuvaipat käy eli vauva on tarpeeksi iso. Ensimmäinen lapsi tulossa eikä mitään kokemusta vauvan hoidosta niin alussa voi olla "hieman" muutakin opeteltavaa. :grin

Ostin babyland-vaippoja+suorakaiteen muotoisia imuja 13kpl käytettynä ja nyt on erilaisia kestovaippoja 20kpl.
Uskoisin sen riittävän. Rinnalla käytän tarvittaessa kertakäyttövaippoja.

Ostan 12litraisen poljinroskiksen pesuhuoneeseen likaisten vaippojen säilyttämiseen, (Ikea 15€)

Aluksi ajattelin kokeilla harsovaipan taittelua pikkuiselle. Valmiit kestot on kuitenkin ihan rääpäleelle melko isoja. Muutaman snappi-kiinnikkeen ostin harsoilua varten.

Sellasia villahousuja jotenkin vierastan, joten on vaan sellasia vaippoja, joiden kuori pitää kosteuden.

Kiitos kaikille avusta :) kyllä tämä taitaa olla sellainen aihe, johon moni kunnolla hurahtaa. Ensimmäisenä googlettaessakin tulee kestovaippayhdistys vastaan :grin
Varmaan itsekin hankin rinnalle ihan varmuuden vuoksi kertisvaippoja ja kylä- ja hoitoreissujen varalle. Mies varmasti hyppii onnesta, kun kuulee, että pääsee taas koluamaan kirpputoreja (juuri kun luuli päässeensä niistä reissuista eroon, kun melkein kaikki tarvittava saatiin hankittua) :p

Nettikirpparilta kannattaa aloittaa. Torista ja face-kirppareilta löysin montakin vaihtoehtoa loppukesällä.

ja täältä löytyy se toinen ääripää..ei kestoja missään tapauksessa,ei yhtään ylimäärästä pyykkiä:) joulukuussa 6 henkinen perhe ja kaksi koiraa saa aikaseks ihan tarpeeksi pyykkiä...vielä jos joutuis pesemään vaippoja ja säilömään niitä jossain likasina pesuun asti..ohhoh...tottakai kukin tyylillään,meille tuo roskien vienti sopii paremmin ku lisä pyykki..:grin

mutta tuossa kun kirpparilla käväisin niin näin useassa eri paikassa noita kestoja myynnissä ja hinnatkin olivat ok 5 vaippaa 2 e..ei paha..
tääläpäin on näitä lasten kirppareita niistä löytää kyllä kivasti kaikki tarpeellisen ja usein hyvään hintaan..

Mä en kyllä 6 hlön taloudessa huomaa pyykin lisääntymistä kestojen kanssa. Kuorethan huuhtastaan käsin samontein ja imut menee muun pyykin seassa ja kuivaa rummussa. Kone pyörii kuitenkin päivittäin, joten suoraan koneeseen voi heittää :) Ei tarvitse säilyttää :)
Yöllä meinaan kertiksiä käyttää, jos ei pitävää kestoa löydy.. Mua ahdistaa aivan suunnattomasti ne kertisten kemikaalit, jotka on käytännössä koko ajan vauvan iholla muhimassa. Yöllä vielä kaikista pisimpään :(
Mutta kertiksissäkin kai nykyään on vähän luonnollisempia vaihtoehtoja. Esim se naturbaby.

Seuraavassa kestovaippayhdistyksen lehdessä on muuten Rosita juttua yökestoilusta!:) meillä on yöllä kestot ollu toimivimpia ku kertikset ainaki nyt vanhemmalla lapsella.. mut oon kyllä miettiny et pitää ostaa kertiksiä kans vähä varalle, et miten yöllä jaksaa sit huuhella maitokakkavaippoja... eihän niitä kyllä kaikki ees huuhtele, et ehkä ihan yhtä hyvin vois käyttää kestojaki... saa nähä. Tutumpiahan nuo kestot nyt on ku on niitä nyt enempi käyttäny:)
Just eilen kaivelin nuo pikkuvaipat tuolta kaapin perältä ku yhtä aikaa oottava sukulainen halus niihin tutustua ja onhan ne niin pieniä ja sulosia!!:) pitäs vielä ehtiä nuita Imse Vimsen flanelletteja tuunaamaan vanhoilla pyyhkeillä, ku ei niissä se imu riitä yksinään mihinkään..m

Seuraavassa kestovaippayhdistyksen lehdessä on muuten Rosita juttua yökestoilusta!:) meillä on yöllä kestot ollu toimivimpia ku kertikset ainaki nyt vanhemmalla lapsella.. mut oon kyllä miettiny et pitää ostaa kertiksiä kans vähä varalle, et miten yöllä jaksaa sit huuhella maitokakkavaippoja... eihän niitä kyllä kaikki ees huuhtele, et ehkä ihan yhtä hyvin vois käyttää kestojaki... saa nähä. Tutumpiahan nuo kestot nyt on ku on niitä nyt enempi käyttäny:)
Just eilen kaivelin nuo pikkuvaipat tuolta kaapin perältä ku yhtä aikaa oottava sukulainen halus niihin tutustua ja onhan ne niin pieniä ja sulosia!!:) pitäs vielä ehtiä nuita Imse Vimsen flanelletteja tuunaamaan vanhoilla pyyhkeillä, ku ei niissä se imu riitä yksinään mihinkään..m

Munkin pitäisi vintistä kaivella pikkuvaipat valmiiksi :)

Tosi hyvä harson taitteluohje löytyy:
Yhdenlaista elämää, harsojen taitteluohjeita, istuvampi vauvakolmio!

Takaisin