Keskenmeno?

SagaHelsinki

Silmät suurina ihmettelijä
Olen viikolla 11+4. Mulla alkoi eilen vuoto, joka näytti vanhalta vereltä. Tänään jatkunut ja ollut kirkkaampaa. Sitä tulee kuitenkin niukasti.

Soitin neuvolaan, sanoivat että päivystykseen vain jos kovat kivut. Kipuja mulla ei juuri ole.

Voiko tää olla mitään muuta kuin keskenmeno? Kokemuksia?

SagaH, pahoittelut harmillisesta tilanteesta. Toisille tulee vuotoja pitkin raskautta, jotka eivät johda vakaviin seurauksiin. Oletko käynyt jo ultrassa (ar- tai nt-?)
Omalla kohdalla - sain viime kesänä km:n joka oli kivuton, vuoto alkoi vaaleanruskeana tuhruna. Seuraavat päivät vuoto vaihteli mustan ja kirkkaanpunaisen välillä. Tunsin, että ei mene oikein. Pieni oli menehtynyt 5+6, ja tiputtelu alkoi jonkin verran tämän jälkeen.

Mullakin on tässä raskaudessa tullu niukkaa vuotoa mutta kaikki on ollut hyvin. Sitä tosin tuli alkuvaiheessa rv6-7 noin vajaan viikon verran. Ultrassa kuitenkin tän vuodon jälkeen näkyi sydämen syke ja kaikki hyvin. Jos vuoto ei runsastu ja kipuja ei tuu niin ei auta muutakun seurailla. Harmillista kun se onkin.

Olin viime viikolla ultrassa, ja silloin kaikki oli hyvin. Odottelu ja epätietoisuus tässä taitaa olla pahinta, kiitos kun jaoitte omat kokemuksenne.

Täälläkin tiputtelee ihan millon vaan välillä. Hyvin vähäisesti, mutta kuitenkin. Ultrassa ei kätilö kommentoinut asiaa mitenkään, lääkäri sanoi että se taitaa olla kohdunsuun limakalvo joka vuotaa vähän, on jotenkin ilmeisesti herkkänä. Tänään 14+0.

Lohduttavaa kuulla, että muillakin vuotoa. Ja että vuodosta huolimatta kaikki hyvin. :) Täytyy nyt seurailla miten tässä käy..

Mulla todettiin tänään hematooma kohdussa ja varoteltiin et voi vuotaa pois ettei kuulemma kannata pelästyä.vielä ei kyllä oo vuotanu.voisko sulla olla jotakin sellasta?tai sit istukka on kohdun suulla tms..toivottavasti on vaan jotakin ihan harmitonta

SagaH, se on just näin. Voit vain seurata tilannetta. Näihin asioihin ei pysty vaikuttamaan, voi vain toivoa että kaikki menee hyvin

Täällä oli km maaliskuussa, alkoi pienellä vuodolla ja siitä sitten runsastui ja kolmantena päivänä iski kivut, jotka muuttuivat sietämättömän kipeiksi eikä ollut vuodon perusteellakaan enää lainkaan epäselvää mistä oli kyse.. Sanoisin että jos kipuja ei ole kummemmin niin ei suurta huolta, vaikka helpommin sanottu kuin tehty. Nyt vain yrität saada nukutuksi ja toivotaan parasta. <3

Joo se kannattaa olla vaan ja yrittää ajatella muita juttuja ettei ressaa. Vaikka tuokin on aina helppo sanoa mutta vaikee toteuttaa. Onko vuoto nyt pysynyt niukkana? Mää muistan kun aina vessassa käydessä tuli pettymys kun vuotoa tuli vieläkin. Sillon oli vielä meillä se tilanne ettei tiedetty onko tää vauva vai tuulimuna. Olin jo ihan varma että taas sitten mentiin ohan päin seiniä kunnes vihdoin vuoto loppu ja sai taas hengähtää.

SagaHelsinki, ihania uutisia! Kannattaa kyllä aina jos vaan on mahdollisuus, käydä tarkistamassa tilanne. Äidin stressillä on iso vaikutus kehittyvään lapseen. Mulla on takana kolme keskenmenoa ja tässä raskaudessa oon käynyt jo kolmesti ultrassa. Kunnallisen nt-ultrassa ja sitä ennen kaksi kertaa yksityisellä. Aion kyllä käydä tässä ennen rakenneultraakin ainakin kerran ja varmaan sen jälkeenkin vielä. Toivotaan vuodotonta loppuraskautta, selvisikö sille mitään syytä?!

Lääkäri arveli syynä olleen vuoto istukan reunasta. Nyt uä:ssä ei aktiivista vuotoa näkynyt. Joo oon kyllä tosi tyytyväinen kun kävin, en pystynyt mitään muuta ajattelemaan. Nyt voi huokasta helpotuksesta ainakin toistaiseksi :)

Hienoa, että kaikki on vuodoista huolimatta hyvin!! :)

Täällä eletään päivä kerrallaan. Nyt toistaiseksi vuoto on lakannut ja enään silkkipaperia muistuttavia pieniä riekaleita valkovuodon joukossa. Pelonsekaisin tuntein odotan ensiviikon perjantaita. Sillon ultrataan ja katsotaan mikä tilanne hematoomilla.

Pullahiiri, voi itku! :( Toivotaan, etta vuoto tarkoittaa, etta hematoomat pienenevat ja poistuvat, ja etta pikkuinen voi hyvin ja pysyy mukana loppuun asti. :Heartred Tosi paljon tsemppia!

Takaisin