Keskenmeno vai ei?

MamaOlewuike

Oman äänensä löytänyt
Laitan tänne nyt viestiä, toiveissa että jollain samanlainen kokemus ja osaisi auttaa.

Mulla poistettiin kierukka epämääräisten vuotojen takia 1.8 ja tein ensimmäisen haalean plussan 26.8, erittäin herkällä testillä. Laskettua aikaa oli vaikea arvioida, sekä viikkoja, mutta oletetusti siinä toukokuun 2025 alkupuolella.
3.9 alkoi hyvin niukka rusehtavia vuoto, melkein päivittäin, toki pääsääntöisesti vain pyyhkiessä. En ajatellut tuosta kummia, kuitenkin vuoto alkuraskaudessa hyvin normaalia. Erityisesti vaaleanpunainen/rusehtava.

Noh. 9.9 (oletettavasti noin 5+6 tuolloin) töissä, puolenpäivän aikaan kävin vessassa ja huomasin pienen verisen pisteen pikkareissa. Itku, huusin ei siellä vessassa itsekseni. Katsoin pönttöön ja siellähän sitä oli, kirkkaan punaista. Menin esihenkilölle itkien ja lähdin töistä kotiin.
Soitin neuvolaan, jonne olisi eka aika ollut huomenna 16.9, sanoivat että voi ei, taitaa mennä kesken. Kirjoittivat sairauslomaa 3 pvä ja kehottivat tekemään testin 4 viikon päästä. Kirjasivat keskenmenon ja peruuttivat käynnin, eli sinne ei kontrolleja.
Sinä maanantaina ei ollut kipuja, ja sen holahduksen jälkeen vuoto hyvin vähäistä.

Tiistaina vuoto hieman runsaampaa, kuukautisten laista, ja alavatsa + alaselkä jomotusta.

Keskiviikkona suht samat oireet.

Torstaina ei kipuja ja vuoto niukempaa, päivän aikana ei tarvetta vaihtaa sidettä.
Tuolloin kävin TA päivystyksessä, tekivät virtsakokeen, jos olisi vti, mut kaikki OK. Lääkäri teki hyvin oudon sisätutkimuksen pelkällä spekulalla, ja se siinä. Mene kotiin, kivut ei riitä ultraan, tee testi 4 viikkoa vuodon alkupäivästä laskettuna.

Perjantaina takas töihin, vuoto vähäistä, ei kipuja.
Tein aamulla testin, viivat yhtä vahvat kuin viikko sitten 7.9

Launtaina tiputtelua vessakäynnin yhteydessä, tänään sama. Ei kipuja.

Sunnuntaina ja maanantaina hyvin vähäistä tiputtelua.

Tänään aamulla tein testin, 25 mlU/ml, ja testiviiva melkein vahvempi kun kontrolliviiva. Liitän kuva.

Mitä mä teen? Rahatilanne ei salli yksityiselle menoa, terveysasemalta tai neuvolasta ei saa edes verikokeita hcg:m seuraamiseen. En viitsi mennä Naistenklinikan päivystykseen kun ei kieri kivuista.

Voiko tää kaikki vain johtua siitä että kroppa sekasin vielä kierukan jälkeen? Koska tuolloinkin vuodot ihan epämääräisiä.

Kiitos, jos joku jaksoi lukea loppuun 🫶🏼

Entisestään mulla on -12, -19, -21 ja -22 syntyneet. Spontaani Km ollut -11 ja -18 mutta oireet tuolloin ihan erilaiset. Kipuja kunnolla ja vuodin viikkoja.
 

Liitteet

  • IMG_5607.jpeg
    IMG_5607.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 8
Voisiko olla joku hematooma tmv. joka olisi poistunut tuossa kohdassa, tai mahdollinen kaksoisraskaus ja toinen mennyt kesken ja toinen jatkaa edelleen kehittymistä?

EDIT: olisin yhteydessä neuvolaan ja sanoisin, että viivat edelleen vahvoja testeissä, voisivatko ultrata.
 
Niin noi mahdollisuudet itse myös löytänyt Googlen kautta.
Olen soittanut sinne neuvolaan jo kolmesti ja käynyt TA päivystyksessä mutta tuntuu ettei oikein haluta asiaa selvittää.

Mutta, mä teen perjantaina kyllä kontrolli testin ja sit soitan sinne neuvolaan uudestaan. Laittaisivat edes verikoe lähetteet. 🙄

Harmi kun ei itse ole enää päivystyksessä töissä! Silloin siellä ultrasin itse itseäni vuonna 2020 alkuraskaudessa ja pikku sydämen lepatus näkyi.
 
Takaisin
Top