Keskenmeno ja jälkivuoto

Lumotar

Satasella mukana keskusteluissa
Hei! Huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen siitä, kun tein lääkkeellisen tyhjennyksen. Alkio oli menehtynyt rv 7+5 ja huomattiin elottomaksi rv 11.

Kauan teillä muilla kesti lääkkeellisen keskenmenon jälkeen jälkivuoto? Itsellä on ollut pientä vuotoa nyt pari viikkoa. Verta tulee pääasiassa pyyhkiessä ja pikkuhousunsuojaan kun harrastan liikuntaa.

Huolestuttaa jos vuoto vielä jatkuu, onko kaikki tyhjentynyt varmasti. Mietin myös milloin vuoto onkin jo merkki tulehduksesta?

Jälkivuodossa harmittaa toki myös se, että uutta raskautta ei pääse yrittämään ja olisi jo mukava muutenkin pupuilla miehen kanssa.
 
Itsekin muistelisin vuodon kestäneen kolmisen viikkoa. Vuodossa saattoi olla päivän tai parin tauko, jonka jälkeen alkoi taas. Lopulta vuoto sitten vain loppui yhtäkkiä.

Lumotar, uskon, että vuoto loppuu parin viikon sisään siellä :)
 
Kiitos Nim ja Imme kokemuksien jakamisesta! Toivottavasti selviäisin itsekin jälkivuodosta ilman komplikaatioita ja suht lyhyessä ajassa.

Muitakin keskusteluja tullut luettua ja kokemuksia kuultua, joissa valitettavasti on päädytty kaavintaan tai tullut tulehdus.

Tietääkö kukaan alkaako kohdunlimakalvo paksuuntua jälkivuodosta huolimatta? Eli voivatko kuukautiset alkaa vuodosta huolimatta vai vasta kun vuoto on loppunut n. 4-6 viikon päästä tulisi ekat menkat.
 
Hei! Minulla kesti jälkivuoto n. 7 viikkoa ja loppui menkkoihin. Eli siis vuotoa tuli koko ajan ja sitten yhtenä päivänä tuli menkkajomotus ja vuoto muuttui runsaaksi. Menkat kestivät normaalin ajan, mutta olivat normaalia runsaammat ja (luojan kiitos) sen jälkeen jälkivuoto oli taputeltu. Oli hermoja raastavat viikot, mutta en joutunut kaavintaan eikä onneksi tullut mitään tulehduksia. Toivottavasti sinulla on jo ohi.
 
Minulla raskaustesti näytti haamu plussaa vielä 4 viikon päästä ja ultrassa selvisi, että raskaus materiaalia oli jäänyt kohtuun. Tänään selviää auttoiko toinen lääkkeellinen tyhjennys. Nyt vuotoa takana 5 viikkoa.
 
Minullakin oli siis materiaa jäänyt, joka sitten menkkojen mukana tuli lopulta ulos. Vasta menkkojen jälkeen raskaustesti näytti negatiivista. Olin useamman kerran naistentautien poliklinikalle yhteydessä, mutta aina vain käskettiin odotella enkä sitten jaksanut "taistella" itseäni kontrolliin. Toivottavasti toinen satsi auttoi sinulla. Ärsyttäviä nämä :/
 
Itse sain ajan kaavintaan ensi viikolle. Kokenut lääkäri sanoi kyllä, että useimmiten nämä on tulleet ulos ennen vanhaan kun ei ole ollut apuja. Se on vain voinut kestää pitkään.. Tulehdusriskihän siinä on toki, joten siksi varmaan kaavintaan ohjataan nykyään.
 
Itsellä siis pala istukkaa ja jotain hyytymää. Istukassa vielä verenkiertoa. Istukka on varmaan se syy, että ei odotella tuleeko ulos.
 
Tsemppiä paljon! :Heartred
Varmasti ihan hyvä ratkaisu tuo kaavinta, jos toinen lääkeannoskaan ei vienyt hommaa loppuun. Kurjaa, että joudut kestämään näin monta toimenpidettä. Pidän peukkuja, että tuon kaavinnan jälkeen kaikki on kunnossa. Ainakin itse sain käsiteltyä keskenmenon vasta sen jälkeen kunnolla loppuun asti, kun fyysinen puoli oli ohi.
 
Takaisin
Top