Kesän bucket list

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä sinä haluat tehdä ensi kesänä? Tehdään kesän bucket list! ☀️

Mun listalla on ainakin...

Mökkeily
Käynti Tampereella
Ystävien tapaamista
Mansikoita
Jäätelökioskijäätelö
Selvitä lasten kesälomasta 😅

Joku pieni lomareissu (kohde vielä avoinna😄)
Uiminen luonnonvesissä
Terassin öljyäminen (ei se kivaa ole, mutta odotan lopputulosta, kun terde aika heikossa hapessa🙈)

Edit. Ja torilta pitää ostaa litrakaupalla herneitä! 😁

Muokattu viimeksi:
Meillä myös jotakin reissua tiedossa, mutta ei tiedetä minne. Jos on hyviä kohteita kohta kaksi ja neljä vuotiaan kanssa Suomessa, nii vinkatkaa ihmeessä!

Mökkeilyä.

Ihan vaan perheen kanssa olemista potan erityisen paljon. Ollaan pitkään koko perhe lomalla mikä on super ihanaa 😍

Piha hommia. Tuntuu et on pitkästä aikaa semmonen kesä, kun en ole raskaana tai ihan pienen vauvan/taaperon kanssa ja nyt riittää virtaa johonkin sellaiseen mitä ei oo moneen vuoteen jaksanut edes alkaa ajatella 🙈 myös toivottavasti sisällä remontit etenisi.

Alkukesän projektina saada ilmaiseksi saatu leikkimökki kuntoon. Siitä puuttuu vielä terassin kaiteet ja maalaus. Lapset saivat päättää värit, sisältä pinkki, ulkoa räikeän vihreä. :No Evil Monkey: :tears:

Muumimaailmaan saatiin yks lippu, niin sinne varmaan mennään, koiravahdiksi mummulaan viikoksi ja ehkä junalla joku päiväreissu tyyliin tunti Turusta. Saa ehdottaa siis, mihin kannattas 2,5v ja 4v kanssa lähteä lyhyen junamatkan päähän Turusta, ja et mitä siellä sit tekis. Koko reissun idea siis tuo junaan pääseminen, ois meiän muksuille eksoottista, eivät edes bussissa oo ollu ku kerran elämässään.

Alkukesän projektina saada ilmaiseksi saatu leikkimökki kuntoon. Siitä puuttuu vielä terassin kaiteet ja maalaus. Lapset saivat päättää värit, sisältä pinkki, ulkoa räikeän vihreä. :No Evil Monkey: :tears:

Muumimaailmaan saatiin yks lippu, niin sinne varmaan mennään, koiravahdiksi mummulaan viikoksi ja ehkä junalla joku päiväreissu tyyliin tunti Turusta. Saa ehdottaa siis, mihin kannattas 2,5v ja 4v kanssa lähteä lyhyen junamatkan päähän Turusta, ja et mitä siellä sit tekis. Koko reissun idea siis tuo junaan pääseminen, ois meiän muksuille eksoottista, eivät edes bussissa oo ollu ku kerran elämässään.
Ei taida oikein sellaisia kivoja autottomia kohteita olla ihan tunnin matkan päässä. 🤔 Karjaalta pääsee taajamajunalla Hankoon mistä löytyy ainakin kiva hiekkaranta. En tiedä onko se muuten niin kiva lapsikohde, kun olen käynyt vain aikuisseurassa. 😅 Voihan miettiä, että Karjaalla kävisi jossain leikkipuistossa ja syömässä jossain ja sitten ajaisi junalla takaisin Turkuun?
Tai sitten ajaa suoraan Helsinkiin ja käy vaikka luonnontieteellisessä museossa tms. mihin pääsee nopeasti asemalta ihan kävellen.
Toijalassakaan ei taida olla ihmeitä? Sinne suuntaan on sitten Tampere mistä löytyy myös vaikka mitä tekemistä lasten kanssa. Tietysti Särkänniemi, mutta ihan jo PikkuKakkosen leikkipuisto voi olla elämys pienemmille lapsille. 😊

Ei taida oikein sellaisia kivoja autottomia kohteita olla ihan tunnin matkan päässä. 🤔 Karjaalta pääsee taajamajunalla Hankoon mistä löytyy ainakin kiva hiekkaranta. En tiedä onko se muuten niin kiva lapsikohde, kun olen käynyt vain aikuisseurassa. 😅 Voihan miettiä, että Karjaalla kävisi jossain leikkipuistossa ja syömässä jossain ja sitten ajaisi junalla takaisin Turkuun?
Tai sitten ajaa suoraan Helsinkiin ja käy vaikka luonnontieteellisessä museossa tms. mihin pääsee nopeasti asemalta ihan kävellen.
Toijalassakaan ei taida olla ihmeitä? Sinne suuntaan on sitten Tampere mistä löytyy myös vaikka mitä tekemistä lasten kanssa. Tietysti Särkänniemi, mutta ihan jo PikkuKakkosen leikkipuisto voi olla elämys pienemmille lapsille. 😊
No mietin myös sitä, et jos vaan menis tre tai hki asti. Mut sit taas, kun vaan päivän reissu suunnitteilla, ni epäilen lasteni kykyä viihtyä junassa yhteensä 4h. :tears:

No mietin myös sitä, et jos vaan menis tre tai hki asti. Mut sit taas, kun vaan päivän reissu suunnitteilla, ni epäilen lasteni kykyä viihtyä junassa yhteensä 4h. :tears:
Kävin viime syksynä alle 2v kanssa etelästä Rovaniemellä ja takaisin tultiin päiväjunalla. Hyvin jaksoi tyttö senkin reissun. Ic junissa on se leikkivaunu ja siellä viihtyi hyvin. Ravintolavaunussa saa myös kulutettua aikaa. Nukkui myös päikkärit rattaissa.

Toisaalta meillä tyttö on tottunut reissaaja, kun olen kulkenut hänen kanssaan vauvasta asti. Muistaa vaan pitää välipalaa mukana pidemmillä reissuilla, jos meinaa nälkäkiukku yllättää pahassa paikassa. 😄

Toijalassakaan ei taida olla ihmeitä?
Toijalassa on veturimuseo! Jos meidän 4v:ltä kysytään, niin se on yksi kesän odotetuimpia kohteita. 2v ei taida muistaa viime kesän reissua, mutta hänelle tulee sitten iloinen yllätys kun päästään sinne. @Kinla voin suositella, jos suinkin junat kulkee sopivasti Turku-Toijala välillä😊

Toijalassa on veturimuseo! Jos meidän 4v:ltä kysytään, niin se on yksi kesän odotetuimpia kohteita. 2v ei taida muistaa viime kesän reissua, mutta hänelle tulee sitten iloinen yllätys kun päästään sinne. @Kinla voin suositella, jos suinkin junat kulkee sopivasti Turku-Toijala välillä😊
Enpä tiennytkään! Hyvinkään rautatiemuseon tiedän ja tuli radan varren museoista mieleen myös Parolan panssarimuseo. Siitä pysäkiltä on vähän kävelymatkaa, mutta se on myös kiva paikka.

Hei tää vois olla kiva! Käytiin viime vuonna Vantaalla jossain lentokonemuseossa, ja siitä muksut tykkäs! Täytyypäs tutustua, mitö muuta Toijalassa on.

Varmaan jonnekkin ulkomaille olisi kiva lähteä kun nyt uskaltaakin kun en raskaanakaan ole vielä. 🤔 Muuten kesä menee varmaa vaan oleskellessa ja uimassa tietty kunhan vedet lämpenee tulee varmaan käytyä. 😆

Koko perheellä ainakin
-mummoloissa käynti
-sukulointi juhannus
-eläinpihalla käynti
-viereisessä kaupungissa shoppailureissu ja käydään samalla kans ravintolassa ja kahvilassa
-tuoreita mansikoita
-jäätelöä
-ulkona leikkiminen ja lenkkeily etenkin hyvillä ilmoilla

- Pieni reissu Kööpenhaminaan, jonka IAU:n maapalveluiden lakkoilijat pilasivat - uudelleen reititys on todella paljon huonompi.
-Mökkeilyä / sukulointia
-Ehkä Tykkimäkeen
-Rantapäiviä ”kotijärvellä” (sinne kävelee 5min)
-Mansikoita,herneitä ja myöhemmin oman pihan satoa ( viinirypäleitä, pensasmustikoita, vadelmia) elleivät linnut keksi niitä.

Päätettiin eilen miehen kanssa että kyllä me se matka varataan pian. 🙈 Varmaan mennään jonnekkin välimeren maahan, ei tosin Espanjaan kun siellä oon käynyt kerran itse ja mies monta kertaa. 😂 Mietitty Kreikkaa ja Kyprosta... Se olisi heinäkuussa sitten, pariksi viikoksi ajateltiin lähteä. Ja siinäpä kesäsuunnitelmat. Varmaan kyllä uimassa toki käydään kunhan vedet lämpenee ja paljon.

Päätettiin eilen miehen kanssa että kyllä me se matka varataan pian. 🙈 Varmaan mennään jonnekkin välimeren maahan, ei tosin Espanjaan kun siellä oon käynyt kerran itse ja mies monta kertaa. 😂 Mietitty Kreikkaa ja Kyprosta... Se olisi heinäkuussa sitten, pariksi viikoksi ajateltiin lähteä. Ja siinäpä kesäsuunnitelmat. Varmaan kyllä uimassa toki käydään kunhan vedet lämpenee ja paljon.
Minä taas olen käynyt Kreikassa tosi monta kertaa. 😀 Nyt viimevuosina siellä on ollut liian kuuma, jotta viitsisi ihan keskikesällä mennä.

Takaisin