Kesäkuu :)

Täällä on oltu nyt muutama päivä kotona uuden tulokkaan kanssa ja tuntuu että kaikki pitäisi taas opetella uudestaan. Esikoinen on kova auttamaan vauvan hoidossa ja välillä menossa mukana vähän liikaakin. Tämä uusi tulokas on kova yövalvottaja ja tykkää öisin viettää tissillä monta monta tuntia (viime yönä valvottiin 01.30-06.30)! Uskon ja todellakin toivon että pikku hiljaa löytyy jonkinlainen rytmi tähän meidänkin arkeen eikä kesä mene ihan hukkaan :)

Kuinkas teillä muilla siellä kotona sujuu?
Onko muuten kaikki saaneet jo nyytit syliin vai vieläkö joku odottaa omaansa?
 
Meillä on jo muutaman päivän päästä kuukauden ikäinen poju täällä. HIrveän rauhallinen poika hän on. Yöt menee näin: Menee nukkumaan noin klo 21:00 herää ekan kerran noin klo 02:00, sitten 06:00 ja sitten pötkötellään vierekkäin noin tunnin verran ja sitten noustaa ylös. Elikkä todella hyvin saan itse nukuttua yöt!
Aamupäivän poika nukkuu, ja syö noin kahden tunnin-kolmen tunnin välein. Iltapäivällä on jo kova seurustelemaan isin ja äidin kanssa.
Hui, tänään isä meni töihin, ja kahdestaan ollaan oltu, mutta tämähän on ihanaa olla kotiäiti.
Yksi pieni pulma vielä on, ristiäiset on 3 viikon päästä ja meillä ei ole vielä nimeä, EI KEKSITÄ!! ää. No onhan tässä vielä aikaa.
Ja muuten olisi ihanaa jos joku haluaisi laittaa kuvia vauvastaa, sillä ne on niiin ihania ja niitä on kiva katsella06040213 (427x640).jpg :Heartred :angel10
 
Oi Milla mä oon niiiin kade teidän öistänne! Meillä kans meni alkuun noi nukkumiset hyvin, varsinkin päivällä veteli 3-4tunnin unia. Yöllä suostui kyllä nukkumaan vaan vierellä. Nyt pikkuhiljaa kapaloinnilla yritetään saada nukkumaan äitiyspakkaukseen, hopefully. Vatsanväänteitä on ollut pienellä paljon ja niitä huutaa. Viime yö onneksi huudoton (edellisyö ihan järkyttävä), mutta söi kellontarkasti kahden tunnin välein. Oma pääkoppa kuitenkin vähemmän sekaisin aamusta kuin huudon valvomisen vuoksi. Mutta toivottavasti tää tästä tasoittuu. Tai että nukkuisi päivällä pätkiä paremmin (muutenkin kuin syliin/vaunulenkille), että sais itsekin levätä. Muutenhan pieni prinsessa on syötävän suloinen :Heartred

Ja Milla tein poitsu näyttää ihan Viljamille! Älä kysy mistä nimi tuli mieleen, mut tulipahan vaan ku kuvan näin, ihan VIljamin näköinen :) Tsemppiä nimiviidakkoon! Se on ihan hirveetä kyllä. Me ehkä ollaan päästy jo sopuun, saas nähdä. Meille ongelmaksi näyttää muodostuvan tuo kaste. Ne kummit ketä haluttaisiin niin ei kuulu kirkkoon ja sit taas ei haluttais pyytää kummeja vaan sen takia, että saadaan pieni kastettua. Ja kuitenkin kastaa haluisin. Täytynee seurakunnan kanssa miettiä riittääkö yksi kirkkoon kuuluva kummi vai pitääkö harkita vakavissaan nimeämisjuhlia minkä suuntaan tässä aletaan itse kääntyä.. Mutta kattellaan. Nyt pitää mennä syötölle :)
 
Milla: Meillä menee yöt tosi hyvin, 23 syöttö, sitten n. klo 4 ja sen jälkeen sitten n. klo 8 :) Meillä nimi tuli helposti,
Samu tulee nimeksi. Nimikirja vaan esiin, siitä oli meille iso apu nimien makustelussa :)
 
Meillä mennyt kans tosi hyvin, pieni nukkuu lähes tulkoon koko päivän ja yön, herää syömään n. 3 h välein, paitsi välillä sit useemmin jossei masu kerralla täyty. Yöllä herää tossa kahen maissa, ja sit kuudelta, sit yheksältä ja sit voidaanki nukkua sinne 11 asti (tosin ainoostaan minä silon nousen ja toinen jatkaa edelleen tyytyväisenä uniaan).
Syötöt kestää n. 30 min, jonka aikana itekin välillä nukahtelen makuuasennossa kun sängyllä syötän :)
Nyt tosin kun ollu meillä muutto, niin selkeesti ollu hieman rauhattomampi, mut ei kuiteskaan mitään ihmeempää hässäkkää hänen suhteen.
Rintareppu ja tutti on kyllä semmosia keksintöjä et onneks on olemassa! Suosittelen :) Samoin vaunut ja parveke yhdistelmä.

Nimi on meilläkin vihdoin selvillä, monen mutkan kautta :D Haluttiin kansainvälinen ja pitkät nimet, ja mielellään ei r-kirjainta koska kun tuo mies on tanskalainen niin niillä vähän vaikeuksia (ainakin suomalaisen mielestä :D ) sen kirjaimen kanssa, joten pirpana tulee saamaan nimen Natalie Amanda Alexandra :Heartred
 
Ihana nimi Nona ! Ja toimii missä päin maailmaa vaan. Meillä nimiasia on edelleen pohdinnassa mutta päivämäärä nimenantojuhlille on jo sovittu, 14.7.

Meillä aamut alkaan noin 8 - 9 aikoihin kun herätään kylki kyljessä. Päivät menee syödessä ja nukkuessa muutamien tuntien päikkäreitä joko vaunureissulla tai kotosalla. Illalla painelemme pikkumiehen kanssa nukkumaan vähän päivästä riippuen puol kympin - yhdentoista välillä. Yöllä syödään kerran about yhden aikaan ja aamulla noin 5 - 6 välillä seuraavan kerran. Päivät sujuu paljon paremmin kun vanhemmatkin saa nukkua vähän pidempiä pätkiä kerrallaan. Perhepetikuviota olen ajatellut jatkaa vielä sen verran että olen toipunut sektiosta ja sen jälkeen siirretään vauvan sänky meidän sängyn viereen. Katsotaan kuinka käy....

Imetys sujuu välillä paremmin ja välillä hankalammin. Lapsi oli tosiaan yli kaksi viikkoa yliaikainen ja ilmeisesti siksi kovin nälkäinen ja mun maito ei meinaa aina riittää. Hörpyttelemme sitten joko mun maidonkerääjän kautta kerättyä maitoa tai vastiketta tarpeen tullen ettei lapsen tarvitse olla nälässä.
 
On kyllä Nona kaunis nimi, aii että :Heartred

Meillä neuvola eilen ja siellä neuvolatäti ihmetteli taas jälleen kerran pojun painoa, nyt mentiin jo yli 5 ja puolessa kilossa. Huh, ja pituutta yli 58 centtiä. Hyvähän se on, että kasvaa, mutta KYLLÄ SE SYÖKIN!

Meillä laitettiin pojun sänky omaan huoneeseen jo ja meillä rauhottunut huomattavasti yöt. Saadaan mekin nukkua vähän paremmin ja saadaan sitä omaa aikaakin vähän miehen kanssa :) Ja vaipatkin jo kolmosia, hui iso poika jo. Nopeesti menny kuukausi!
 
Meillä vauva siirtyi perhepedistä kivuttomasti omaan sänkyyn jossa nytkin nukkuu päikkäreitään. Yöllä pikkuinen herää syömään ja imuroi maitoa noin 20 min ja jatkaa sen jälkeen uniaan. Olen tosi tyytyväinen kun saa itsekin nukkua ihan eri tavalla pidempiä pätkiä rennosti kun vauva ei ole vieressä. Maito on nyt riittänyt joten lisämaitoa ei ole tarvinnut tarjota. Tosin maitoa ei kerry muuten mitenkään erityisen paljon ylimääräistä paitsi kun yhtenä päivänä pumppasin rintoja pariin otteeseen kun rinnat oli vähän sen tuntuiset että alkaa rinnat tulehtumaan mutta ilmeisesti näin ei kuitenkaan käynyt koska nyt ne ei ole samantuntuiset.

Päivät on menneet muuten nopsaan ja olen vaunuilla pöyrinyt pitkin keskustaa ja kartoittanut paikkoja joihin vaunuilla pääsee helposti liikkumaan. Yhtenä päivänä kävin lounaalla Kiasman ravintolassa ja sehän olikin täynnä vaunuilla liikkuvia ja siellä istuskeli todella paljon äitiporukoita lapsineen. Ei ole tullut aiemmin mieleen tuo vaihtoehto mutta ehdottomasti menen uudestaankin.
 
Meillä vauva siirtyi perhepedistä kivuttomasti omaan sänkyyn jossa nytkin nukkuu päikkäreitään. Yöllä pikkuinen herää syömään ja imuroi maitoa noin 20 min ja jatkaa sen jälkeen uniaan. Olen tosi tyytyväinen kun saa itsekin nukkua ihan eri tavalla pidempiä pätkiä rennosti kun vauva ei ole vieressä. Maito on nyt riittänyt joten lisämaitoa ei ole tarvinnut tarjota. Tosin maitoa ei kerry muuten mitenkään erityisen paljon ylimääräistä paitsi kun yhtenä päivänä pumppasin rintoja pariin otteeseen kun rinnat oli vähän sen tuntuiset että alkaa rinnat tulehtumaan mutta ilmeisesti näin ei kuitenkaan käynyt koska nyt ne ei ole samantuntuiset.

Päivät on menneet muuten nopsaan ja olen vaunuilla pöyrinyt pitkin keskustaa ja kartoittanut paikkoja joihin vaunuilla pääsee helposti liikkumaan. Yhtenä päivänä kävin lounaalla Kiasman ravintolassa ja sehän olikin täynnä vaunuilla liikkuvia ja siellä istuskeli todella paljon äitiporukoita lapsineen. Ei ole tullut aiemmin mieleen tuo vaihtoehto mutta ehdottomasti menen uudestaankin.
 
Takaisin
Top