KESÄKUU!!

riksuke

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesäkuulle asti nyt päästy, ensimmäisten lasketut ajat on tänään! :) JEI!

Malttamatonta odottelua ainakin itsellä, enää 6 pv laskettuun ja tuntuu kyllä siltä, että yli mennään :) Ei juuri mitään "ennakoivaa" ole ollut, muutamia kipeitä suppareita silloin tällöin, muttei juuri muuta..
Monet onkin vaan antaneet "neuvoksi" olla kärsivällinen... MITEN? :D
 

joo, miten ihmeessä tässä voi olla kärsivällinen kun odottaa jo vauvaa kotiin. toisaalta sitä haluaa jo tästä "piinasta" eroon ja toisaalta sitä haluaa vielä tuntea näitä potkuja ja muljahduksia.

mulla on muutamana päivänä supistellut ihan kivasti nyt ja selkäsärkykin muistuttelee itsestään, mutta ei sitten muuta ole tapahtunut. mielellään sitä liikkuisi joka päivä ihan kunnolla, mutta ei voi itseään liikaakaan alkaa rasittamaan. 

 
Mulle tekis kävelylenkit supisteluja, mut ei vaan jaksa ihan joka päivä kyllä kävellä pitkiä lenkkejä :/ Autossa istuminenkin kyllä jonkunverran supistelee mut ei toi mies jaksa ajeluttaa mua myöskään joka päivä :D
Ja kyllä mä myös ajattelen niin, et ei sitä viitti rasittaa itteään kovin, kun sit taas ei koskaan tiedä milloin lähtö tulee ja kurjaa ois jos joutuis lähtee synnyttää ihan väsyneenä :s
 
totta, pitäisi osata ottaa rennosti ja oikeasti levätä ennen h-hetkeä. mutta vaikeaa se on kun ei voi tietää milloin se hetki on :D
 
Täällä sama ongelma et pitäisi osata levätä, toisaalta muuton jäljiltä on olisi vielä kuntoon laitettavaa. Lisäksi vielä jännittää kun on ensimmäinen kerta et mistä tietää kun on aika lähteä? Nyt kun on itse yrittänyt levätä on mies puolestaan tehnyt tuplavuoroja töissä niin nyt joutuu vielä miettimään et toivottavasti syntyy silloin kun mies on jollain tavalla edes voimissaan, että jaksaa tukea ja ylipäätään olla hereillä.
 
Sitä mäkin marce86 oon kovasti pohtinut, että jos synnytys käynnistyy supistuksilla (ettei vesien menolla), niin missä vaiheessa sitä "osaa" lähteä :D Muutenkin on ollu vaikeeta hahmottaa supistuksia, et mikä on kipee ja mikä ei. Et koita siinä nyt sitte tietää millon pitää lähteä :D Enemmän muutenki tullu itellä niitä ns. sukkapuikkokipuja, ne on kyllä tosi ilkeitä et melkein välillä tuntunu et oisko pitäny niiden takia lähteä käymään synnärillä, kun toisinaan tuntuu et vauva oikeesti jo työntäytyy tuolta ulos :P
Mut kai se keho sitten osaa kertoa, kun aika on!

4 pv laskettuun ! :)
 

kokemuksesta voin sanoa että kyllä ne oikeat supparit tunnistaa. tietty ite on vieläkin vähän ulalla vaikka on jo kaksi synnytystä takana..jos ei ole varma suppareista, niin kannattaa vaan kattella kellosta mikä niitten väli on ja koveneeko kipu ajan mittaan.

muistan vieläkin kun ekaa tyttöä odotin, ja eka kunnon suppari tuli, niin jotenkin sitä vaan tiesi heti että nyt on tosi kyseessä.

nyt on sellasia erittäin kivoja kipuja ja suppareita että saa nähdä tuleeko lähtö, vai kiusaako tää keho mua.

 
Kyllä kipeän supistuksen tuntee ja sitäpaitsi kipukynnyksethän erilaisia, joten sairaalaan kun kivun kanssa ei pysty oleen kotona. Mä en esikoisen aikana tiennyt edes mikä on supistus, vasta kun sairaalassa.

Synnyttämään mars mammat niin mäkin pääsen!
 
Kääk, kaikki sanoo et kyl supistukset tuntee ku niitä tulee mut jotenki epäilen..tai siis ku sanotaan just et sit sairaalan kun ei oikeesti kivun kaa pysty oleen..Muttakun mulla on oikeesti tosi korkea kipukynnys johtuen tuosta mun selästä ja lä'hinnä nuo mitä oon lueskellut et miltä supistukset tuntuu ni ne kuvaa mun pahoi selkäkipui...(toki synnytyksen jälkeen voi olla asiasta täysin eri mieltä :) niin pelkään tosiaan et tajuuko lähtä ajoissa kun meiltä on semmoi vajaa tunnin matka sairaalaan..ja sekin on sellaista tietä missä on rekkaliikennettä eikä ohi pääse ni 80 sitä sit körrötellää :( Sen puoleen olisi helpompaa jos synnytys käynnistyisi vesien menolla..meillä taitaa olla ohjeistus et jos lapsivedet menee ni sairaalaan sit odottamaan mikäli supistuksia ei ole ja vuorokauden sisään siitä sit käynnistetään jos muutoin ei mitää tapahdu.

No joo Laiskiainen mulla taitaa olla ihan sama homma..tuskin edes tajuan mitkä niitä supistuksii on..
 
Eilen sain kyllä kokea sellasia supistuksia (tai siis mulle neuvolassa sanottiin, että ne menkkakivutkin ovat supistuksia), että vähän jo rupes jännittää saako lähteä sairaalaan.. Oltiin kaupassa kun ne alkoi ja tulivat ihan 5 min välein ja TOSI kipeitä kyl olivat jo. Mutta parisen tuntia ne sitten vaan kestikin, eli en sitte ees ruvennu mihinkään soittelemaan. Harmitti kyllä kun ne loppu vaikka ei ne mukavia ollu :/
Nyt on 2 päivän sisään kokeiltu kaikki "ässät", katotaan tänä yönä rupeeko vaikuttaa :D eli tuskin ei :D mut kaikkea täytyy kokeilla :p
 

yöllä tosiaankin kun on rentona niin suppareita on enemmän. meillä kävi just serkku poikineen, vaimoineen ja pikkuisen vauvan kanssa. on siis niitten kolmas muksu, vauveli on nyt  1.5kk vanha jos laskin oikein. AIVAN ihana pakkaus. ja oon niin kade kun niillä on jo vauva. 

mulla tää pikku herra mahassa muiluttaa alapäähän öisin ihan huolella. tuntuu että tulee läpi hetkenä minä hyvänsä. oikeasti jos ite kokeilisi sisäkautta(kaunis ajatus ja mielikuva :D)  niin varmasti tuntisin ainakin pään. mutta, en uskalla mennä sörkkimään.

meillä ei ole saunaa, joten on jäänyt kahteen ässään. tai no..ei toi siivoaminen innosta kauheasti ja sängyn puolelle ei vaan riitä energiaa :/ kun ei pysty liikkumaan normaalisti, joten lahnana olisin siinä niin ei innosta. anteeksi näinkin yksityiskohtainen tilitys mutta ottaa muakin päähän toi seksin vähyys, tuntuu ettei toi mies aina tajua että tää on rankkaa. ja miten se voisikaan tajuta kun ei se voi raskaana olla. onneks se edes yrittää ymmärtää mua.

 
Tiistaita viedään eli taas poksutaan, nyt 38+0!

Tuossa sunnuntain ja maanantain välisenä yönä alkoi jo jännittämään, että nytkö sitten lähdetään synnyttämään, mutta ei sentään. Oli takana rankka/rasittava/silti hauska viikonloppu ja kolme huonosti nukuttua yötä, jotka sitten aiheuttivat supistuksia, mutta vain noin reilun tunnin ajan. Ja loppuyöstä oli vain muutama supistus, niin että sain nukuttuakin. Eihän ne kauheen kovia ollut, mutta selkeesti kipeitä verrattuna harjoitussuppareihin. Viime yönä nukuinkin sitten taas jo normaalisti ja ilman supistuksia. Nyt ei ole sitten yhtään sellainen olo, että mitään olisi tapahtumassa, vaikka itse olisin jo valmis! Mulla ei aikaisemmissa raskauksissa ollut kipeitä supistuksia kuin itse h-hetkellä, niin olinkin aika varma, et lähtö tulee, mutta ei... Se on niin vaikeaa hyväksyä, että vauveli päättää, että milloin on aika enkä minä!

Voimia kaikille loppu odotukseen!
 
Täällä nyt tänään saavutettu se "maaginen" laskettu aika :D
Yhtenä kappaleenahan tässä vielä :) Varmaan rupee nyt la:n jälkeen tuntumaan päivät VIELÄKIN pidemmiltä, kun sitä hetkeä vaan odottaa ja odottaa.. Vaikkei sais miettiä, ni pöh, koitapa olla miettimättä :D
Neuvolassa kävin tänään, paino on pomppinu nyt n. kuukauden verran et joka toinen viikko miinusta, joka toinen viikko plussaa :D Mut kaikenkaikkiaan se painonnousu pysyny siinä 6-8kg välillä. Sf oli kolmatta vai neljättä viikkoa 36cm, vauvan pää ei oo ihan kiinnittyny vielä ja terkkari puhuikin siihen malliin, että vielä ens viikon neuvolakäynnillä nähtäis... :/ No kesävauva tästä kuitenkin tulee, oli miten oli :D Jännittää vaan, et mitä pidemmälle mennään, kuinka iso poika sieltä sitten syntyy... :S
 

oi hitsit :D toivotaan ettet joudu kauaa kärvistelemään enää kun toi LA on nyt kerta ohitettu. mä uskon vakaasti että oon kesäkuisista vika joka synnyttää ;D

mulla on kahden viikon kuluttua seuraava neuvola aika, terkkari sano että tuskin sillon enää olen yhtenä kappaleena. saa nähdä. en spekuloi enää ollenkaan milloin synnytän. päätin vaan tyytyä teidän muiden puolesta jännittämiseen.

 
Takaisin
Top