Kerrossänky, milloin?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Minkä ikäisenä teillä on siirrytty kerrossängyn yläpetiin? 6v tahtoo kerrossängyn, mutta äitiä ja isiä vähän mietityttää. Onko turvallista? Hän on motorisesti hyvin kömpelö, tippuu joskus normisängystään lattialle öisin.
 
Minkä ikäisenä teillä on siirrytty kerrossängyn yläpetiin? 6v tahtoo kerrossängyn, mutta äitiä ja isiä vähän mietityttää. Onko turvallista? Hän on motorisesti hyvin kömpelö, tippuu joskus normisängystään lattialle öisin.
Kovin yksilöllistä on se yläpedille siirtymä. Kunnon extrakorkeat lisälaidat ja oikein sijoitetut portaat lisäävät turvallisuutta vähentäen vanhempien huolta.
Mä oon nukkunut (ei ollut lisälaitoja) eskarisyksyllä sieltä tippumatta ja pikkuveli (levoton nukkuja) joutui armeijassakin alapedille.
 
Noin 5 vuotiaana on tainnut kaikki 3 vanhinta siirtyä yläpetiin matalassa kerrossängyssä.
Eskarilainen nukkuu melko korkeassa parvisängyssä.
Me yleensä tukitaan kulkuaukko yöksi jollain isolla pehmolelulla, kukaan ei ole pudonnut ja on yöllä esim vessaan noustessaan osannut hyvin tulla itse alas ja siirtää lelun sivuun.

Nelonen alle 1,5vuotiaana taas sitten on pudonnut tuosta kerrossängystä. Oli salaa oppinut kiipeämään portaat ennen kuin me vanhemmat sitä tiedettiin. Säikähdyksellä onneksi selvittiin.
 
Meillä tuli kerrossänky kun kaksiossa nuorempi siirrettiin 1-vuotiaana pois pinnasängystä. Esikoinen oli siis n. 3,5-vuotias yläsänkyyn siirtyessään. Ei koskaan ole tippunut tai meinannut tippua. Hän on kaiken lisäksi vähän levoton nukkuja.
Meillä Roope&Riikka- jatkettava kerrossänky, ne eivät ole täyskorkeita.
 
Kerrossänky tuli hieman ennen esikoisen 7v synttäreitä. Nukkuu mielellään ylhäällä. 3v pikkuveli ei pääse vielä yläpetiin edes käymään, on sääntö että kun sinne pääsee kiipeämään niin sitten sinne saa mennä, nosteta ei ennen. Sänky on melko korkea, mutta esikoinen on kohtuullisen rauhallinen nukkuja ja laidat on hyvät.
 
Meillä esikoinen sai kerrossänky/työpöytäyhdistelmän eskarivuonna. Laidat ovat aika korkeat, joten levottomampikin nukkuja pärjää. Nykyään kyllä juniorikin on oppinut kiipeämään tikkaita, mikä esikoista joskus harmittaa.
Kunhan tuo juniori vähän kasvaa, niin saa omaan huoneeseensa samanlaisen.
 
Takaisin
Top