Kengänkoko raskauden jälkeen

Vadelmapirtelö

Luottohahmo langoilla
Helmikuiset 2022
Huhtikuiset 2024
Toukokuiset 2024
Onko muilla kasvanut kengänkoko raskauden jälkeen? Palautuuko se vielä takaisin normaaliin, vai pitääkö tässä uusia nyt sitten kenkäarsenaali?

Raskausaikana minulla pysyi jalka samankokoisena (tai ainakin riittävän), mutta nyt keväällä kun vaihdoin lenkkareihin talvikengistä sain pidemmällä kävelyllä rakon varpaaseen ja kantapäähän :rolling: Ajattelin että menee vielä sen piikkiin, kun jalka on tottunut talvikenkiin. Mutta kun pidin ekaa kertaa kumppareita, niin painoivat nekin varpaista (vaikka aiemmin ollut käyntivaraa).

Eli kannattaako tässä nyt heti sännätä ostamaan uudet kumpparit vai voisiko yrittää pärjäillä ilman niitä kunnes jalka palautuu (vai palautuuko siis kengänkoko ollenkaan)? (ja tiedän että ette vastaa tähän että aikuinen tietää itse tarvitseeko uudet kengät, vaan omia kokemuksia muuttuiko jalan pituus :smiling-eyes:)
 
Onko muilla kasvanut kengänkoko raskauden jälkeen? Palautuuko se vielä takaisin normaaliin, vai pitääkö tässä uusia nyt sitten kenkäarsenaali?

Raskausaikana minulla pysyi jalka samankokoisena (tai ainakin riittävän), mutta nyt keväällä kun vaihdoin lenkkareihin talvikengistä sain pidemmällä kävelyllä rakon varpaaseen ja kantapäähän :rolling: Ajattelin että menee vielä sen piikkiin, kun jalka on tottunut talvikenkiin. Mutta kun pidin ekaa kertaa kumppareita, niin painoivat nekin varpaista (vaikka aiemmin ollut käyntivaraa).

Eli kannattaako tässä nyt heti sännätä ostamaan uudet kumpparit vai voisiko yrittää pärjäillä ilman niitä kunnes jalka palautuu (vai palautuuko siis kengänkoko ollenkaan)? (ja tiedän että ette vastaa tähän että aikuinen tietää itse tarvitseeko uudet kengät, vaan omia kokemuksia muuttuiko jalan pituus :smiling-eyes:)
Mulla palautui kun sain kaikki raskauskilot pois ja imetys väheni, reilu puoli vuotta meni. Imetyshormoonitkin voi ylläpitää nivelien löysyyttä jolloin jalka pääsee laskeutumaan litteämmäksi jolloin jalka on pitempi/leveämpi.
Tsemppiä. Kaikki vanhat kengät menee jo, kerkesin muutamat uudet isommat ostaa kun usko loppui. :smiling-eyes:
 
Mulla palautui kun sain kaikki raskauskilot pois ja imetys väheni, reilu puoli vuotta meni. Imetyshormoonitkin voi ylläpitää nivelien löysyyttä jolloin jalka pääsee laskeutumaan litteämmäksi jolloin jalka on pitempi/leveämpi.
Tsemppiä. Kaikki vanhat kengät menee jo, kerkesin muutamat uudet isommat ostaa kun usko loppui. :smiling-eyes:
Eli ehkä alkuun riittäisi ostaa yhdet uudet ja toivoa että itselläkin jalka palautuisi! Tosin tuo puoli kokoa kasvua, mitä @Vargynja ja @Foreverfever sanoivat, ei toki haittaisi kaikissa kengissäni. Koko on ollut kahden välillä ja ostan aina reilumpaa kokoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja ehkei tänä kesänä sada ja pärjään ilman kumppareita kunnes lopullinen koko selviää :smiling-eyes:
 
Ekan raskauden ajan jalan koko pysyi samana, mutta kuopuksesta tuli hurjat jalkaturvokset. Jouduin ostamaan koon 42 crocsit loppuajaksi. Jalka palautui muutama viikko synnytyksen jälkeen normaaliin kokoon 40, mutta leveni hieman. Yhdet Niken lenkkarit heitin pois, kun puristivat jalkaa liikaa.
 
Mä ihan järkytyin, kun täältä foorumilta luin että tätä on muillakin, eikä ole edes harvinaista, kun kudokset ja muut venyy ja paukkuu. En yhäkään voi käyttää vanhoja kenkiä, kuin ennen esikoista yli 5v sitten.:disappointed-face: Toki painoa ei enää ole sitä 50 kiloa, vaan yhä 70 ja olen ollut raskaana, imettänyt tai molempia nyt 6 vuotta putkeen. En ole edes varma kuinka paljon jalka on kasvanut, koon, puolitoista?
 
Mulla on näköjään ekan raskauden jälkeen myös pysyvä muutos koosta 39 -> 40. Olen nyt raskaana ja nuo 40 kengät alkaa tehdä tiukkaa.. Pitää varmaan hommata kesäkengät kokoa 41, katsotaan miten sitten vauvan synnyttyä.
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisen ja kuopuksen jälkeen muutos 38 -> 39 oli pysyvä, edellisestä synnytyksestä on aika tasan 9 vuotta. Nyt odotan kolmatta ja saa nähdä joutuuko siirtymään tämän jälkeen kokoon 40.
 
Takaisin
Top