Kelan äänestys vuosimallin -25 äitiyspakkauksen ulkohaalarin ja makuupussin kuoseista

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Vuoden 2024 äitiyspakkauksen julkistusta ollaan jouduttu siirtämään, mutta nyt olisi vielä helmikuun loppuun asti aikaa äänestää makuupussin ja ulkohaalarien kuoseja vuoden 2025 pakkaukseen:


Mitkä ovat suosikkisi?
 
Kettukuosi oli ihana! Vaaleansävyisenä olisi ollut vielä parempi, tylsää että taas tarjotaan mustaa, mutta kolmesta vaihtoehdosta äänestin tuota.

Koalakuosista pidin eniten vaalean beigellä pohjalla.
 
Mun mielestä myös kurjaa, kun oli niin tummia kuoseja, silti valitsisin ketun. Koalassa mun mieleen oli vaaleanvihreä.
Olisi kyllä saanut olla enemmän väriä!
 
Joo musta kans harmi et on tummia. Meidänkin lasten pakkauksissa on ollu tummat puvut molemmilla. On ne minusta ollu kivat. Makuupussit on kyl ollu vaaleammat molemmilla. 🤔 Minusta mikään noista ei ollu ylitse muiden. Oisin myös halunnu et puvuista on koko kuvat. Tuntu et mun oli hankalaa kuvitella millainen esim se sininen maisema puku näyttää. Onko ne viivat minkä kokoisia yms. Vai enkö univelkaisena enää kykene mihinkään 😂
.
 
Harmillisen väritöntä on taas. Haalarista olin kahden vaiheilla, äänestänkö kettua vai muumia. Päädyin kettuun vaikka se on vielä värittömämpi. Pidän muumeista ja Nyyti-tarinasta, josta kuvitus on, mutta ei se ole visuaalisesti niin kiva. Sininen maisema on silmääni vain harmaa. Koalat on ihania, mutta mikään taustaväreistä ei miellytä. Äänestin tumman vihreää sillä se on sentään jonkin värinen ja pidin eniten sen värien kontrastista. En oikein ole innostunut nykyisestä kaikki beigeä ja harmaata -trendistä.
 
Ketun ja muumin välistä arvottu täälläkin, ja kettuun päädyin. Sininen maisema olis voinut toimia jonkun muun värisenä maisemana paremmin, vaikka vihreänä tai oranssin-keltaisen sävyissä 😅 Pussin taustaväriksi annoin äänen tuolle "vaaleanvihreälle". Söpöt koalat oli kyllä :)
 
Ohhoh, kerrankin en osaa päättää! Vähän värikkäämpää itsekin olisin kaivannut, mutta pitkän pohdinnan jälkeen kettu ja koalakuosista vaaleanvihreä sai ääneni.
 
Äänestin kettua ja vaaleanvihreää koalaa. Muumihaalari on ajatuksena tosi kiva, mutta tuo värin ja kuosin yhdistelmä on suoraan sanottuna ruma. 🙈

Mä tykkään muuten värikkäästä, mutta toppahaalarissa tummuus ei haittaa yhtään! Tuo haalari on nimittäin sopivan kokoinen konttaavalle (okei, tietenkin lapset kasvavat tosi eri tahtiin, muttei se mikään vastasyntyneen vaunuissapötkötyshaalari ole kooltaan koskaan), ja silloin sellainen väri on armollinen, jossa ei näy joka ainoa likatahra. Meidän pakkauksen hanskat olivat valkoiset, ja ne on kyllä hirveän näköiset parin konttausreissun jälkeen. 😂 Tummansininen muumihaalari taas on ihan moitteeton.
 
Samaa mieltä monen muun kanssa tuosta, että vaihtoehdot ovat tylsän värittömiä.
Itsekin äänestin kettukuosia, kun pidän ketuista, mutta oli todellakin tylsän värinen! Muumi oli värimaailmalta parempi, mutta oli muuten niin ruma kuvitus haalaria ajatellen.
Koalat olivat ihania ja koalat beigellä pohjalla olivat minusta mukavin silmälle, kun muut taustavärit olivat jotenkin oudosti murrettuja.
 
Valitsisin ton sininen maisema. Vaikka sininen ei oo lempivärini. En äänestä kun en luultavasti pakkausta tarvitse kun en ole raskaana😃

Kettukuosi on muuten ihana, mut en tykkää mustasta haalarista (varsinkaan tyttövauvalle). Ei se likaannukaan kun ei vauva vielä mudassa möyri niin voisi olla vaaleakin. (muok. Luin vasta nyt harsokukan kommentin, ja siis joo konttaavalle tietty tumma parempi! Itsellä ei oo tullu mieleen vielä konttailuttaa vauvaa pihalla).

2022 Äp musta muumikuosi oli kans tosi synkkä. Tämän vuoden muumikuosi taas on ihan hieno, mutta haalarissa liian sekava ja hälyisä. Ehkä. Tai vois toimiakin.

@Pikkupikkupikkunen samaa mieltä et täytyisi tietää et minkä kokoisena kuvio tulee. Ketut ois hienompia jos ne ois tosi isoja, kämmenen kokoisia. Samoin muumit. Mut luulen et ne on aika pieniä niin kuin aiemminkin.

Koalat, eipä hirveesti väliä mikä noista mutta Tumma vihreä tai beige ois parhaat musta. Onneksi omassa äp:ssä 2022 oli se ihana valkoinen norppapussi. Tykkään tosi paljon et on neutraali väri. Ja vielä valkoinen, jota rakastan.
 
Valitsisin ton sininen maisema. Vaikka sininen ei oo lempivärini. En äänestä kun en luultavasti pakkausta tarvitse kun en ole raskaana😃

Kettukuosi on muuten ihana, mut en tykkää mustasta haalarista (varsinkaan tyttövauvalle). Ei se likaannukaan kun ei vauva vielä mudassa möyri niin voisi olla vaaleakin. (muok. Luin vasta nyt harsokukan kommentin, ja siis joo konttaavalle tietty tumma parempi! Itsellä ei oo tullu mieleen vielä konttailuttaa vauvaa pihalla).

2022 Äp musta muumikuosi oli kans tosi synkkä. Tämän vuoden muumikuosi taas on ihan hieno, mutta haalarissa liian sekava ja hälyisä. Ehkä. Tai vois toimiakin.

@Pikkupikkupikkunen samaa mieltä et täytyisi tietää et minkä kokoisena kuvio tulee. Ketut ois hienompia jos ne ois tosi isoja, kämmenen kokoisia. Samoin muumit. Mut luulen et ne on aika pieniä niin kuin aiemminkin.

Koalat, eipä hirveesti väliä mikä noista mutta Tumma vihreä tai beige ois parhaat musta. Onneksi omassa äp:ssä 2022 oli se ihana valkoinen norppapussi. Tykkään tosi paljon et on neutraali väri. Ja vielä valkoinen, jota rakastan.
Hauska, kun itse olin taas sitä mieltä että se vitivalkoinen norppapussi oli surkein kuosi vuosikymmeniin 🙈
Olin niin kateellinen siitä -23 pakkauksen makuupussista!
 
No, mun lapsilla oli molemmilla vaaleanharmaat haalarit. Vanhemmalla oli valeita pilkkuja, nuoremmalla jotain himmeitä nallen kuvia. Kumpikin pienikokoisia kevätlapsia, joille haalarit olivat valtavia. Menivät sitten seuraavana talvena.
 
No, mun lapsilla oli molemmilla vaaleanharmaat haalarit. Vanhemmalla oli valeita pilkkuja, nuoremmalla jotain himmeitä nallen kuvia. Kumpikin pienikokoisia kevätlapsia, joille haalarit olivat valtavia. Menivät sitten seuraavana talvena.
Meillä talvivauva ja äp-haalari oli ekana talvena liian iso ja toisena liian pieni 😠. Harmitti kyllä vaikkei haalari ollut mikään lemppari.
 
Täällä oli moni äänestänyt kettua, itse kallistuin muumin puoleen. Ja koalat näkyi mielestäni parhaiten beigellä pohjalla, mutta tykkäsin myös siitä tummanvihreästä 😊
 
Takaisin
Top