Keiden mukaan nimettyjä teidän perheessä on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko joku teidän perheessä nimetty jonkun muun mukaan?

Minut on äitini nimennyt jonkin Zorro-tyylisen sankarin rakastajattaren mukaan :joyful: Mieheni taas on nimetty isänsä kalakaverin mukaan. Meidän lapsemme nimi on väännös isänsä idolin nimestä:shy:

Isäni on nimennyt minut nimellä, minkä päätti jo 70 -luvulla tulevan tyttärelleen. Silloin oli harvinainen, 90 -luvulla kun synnyin, jo yleisempi. Poikani nimellä ei ole erityistä taustaa, oli vain kaunis nimi. Pojan isä on nimetty jääkiekkoilijan mukaan... :joyful: Nyt kun nykyisen mieheni kanssa ollaan alettu toivoa lasta, hänellä on pojalle toive eräästä nimestä, joka on hänen suosikkijääkiekkoilijallaan... Kyseinen nimi on suvussani myös, niin ehkä se saattaa lapselle tulla nimeksi, mikäli poika sattuisi syntymään.

Meillä nuo keskinimet ovat yleisesti suvussa kiertäviä ja joskus niistä jokin tuuppaa myös päätymään jonkun etunimeksi. Esim. veljeni on nimetty vaarini mukaan.

Minun ja siskoni nimet muuten eroavat vain yhdellä kirjaimella (jee, vanhemmille 10 pistettä luovuudesta...:inpain:).

Itse olen aina ollut vähän harvinaisempien nimien perään ja löysinkin muutaman hyvä nimiehdokkaan tulevalle perheenlisäykselle mieheni suvun puolelta. :joyful:

Olis kyllä kiva tietää mistä mun etunimi juontaa, mutta jää ikuiseksi mysteeriksi. On mun biologisen äidin antama eikä kasvattivanhemmat halunneet aikoinaan enää vaihtaa.

Omien lasten nimillä ei kummempaa "tarinaa" ole taustalla.

Mun toinen nimi on isäni nimen naispuolinen vastine. Äiti oli aina ajatellut että jos saa tyttären niin antaa sen nimen, mutta isä ei halunnut sitä ensimmäiseksi nimeksi.
Mun lasten toiset nimet tulee hyvin luovien mutkien kautta suvusta, mutta ei suoranaisesti. Joku tarina niissä on, mutta useammalla lauseella pitää se avata :) Etunimet on kaikilla ihan vaan keksitty kivat nimet.
Miehen toinen nimi on myös isänsä toinen nimi, kulkee suvussa siis.

Kahdella ekalla lapsella on isoisovanhemmilta yksi nimi :)

Meidän tytön toinen nimi on anopin nimi. Anoppi on tosi tärkeä minulle ja miehelle ja parempi äitihahmo itselleni mitä oma äiti ikinä ollut. Ja anopin nimi sisältyy myös minun toiseen nimeen niin hyvin passasi tytöllemme :) :Heartred

Takaisin