Kehu puolisoasi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuuttis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tuuttis

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syyskuiset 2025
Luin keskusteluja, joissa nousi esiin paljon turhautumista puolisoon. Olisi kiva kuulla vastapainoksi niitä hyviä asioita. Keskittyminen niihin hyviin puoliin auttaa jaksamaan parisuhteessa.

Joten, kehu puolisoasi! Voit kehua häntä noin yleensä tai sitten kertoa miten puolisosi on ilahduttanut sinua tänään. Sana vapaa!

Esim. Miten oma puolisoni on ilahduttanut minua tänään.

Olen viimeisilläni raskaana ja liitoskivut ovat tänään tooosi pahana. Mieliala heittelee ja olo on aika p*ska. Puoliso vei lapsen ulos antaakseen minulle aikaa kipuilla rauhassa. Takaisin tullessaan pisti lapsen kylpyyn. Ensin kuuntelin kuinka hän haussutteli lapsen ollessa kylvyssä ja nyt he juttelevat iltapuuron ääressä päivän tapahtumista. Miten nätisti puoliso selittäkään lapselle, että äiti on vähän pipi ja tarvitsee vähän rauhaa. 🥲 Tää on parempaa kuin kukkien saaminen, mistä muistan joskus maininneeni hänelle 🤣

No tästä päivästä. Illasta olin jo ihan hermoheikko kun lapset mekastaneet koko päivän ja oma vapaahetki alkaa olla historiaa.😵‍💫 Eli aloin olemaan jo aika kiukkuinen.😅🤯 Mies ei millään tavalla kommentoinut asiaa vaan antoi mun käydä saunassakin yksin kun piti päästä päästelemään höyryjä.😶‍🌫️ Hoiti myös lasten iltapalat ja -pesut. Muutenkin haluaa yrittää antaa mulle vapaahetken iltaisin jos se on vain mahdollista.
Ja muutenkin miehen tuki kaikessa on korvaamaton. Meilläkin jutellaan asiat halki ja mies kuuntelee ja kannustaa tuomitsematta.🥰 Ja vaikka meillä on lasten tulon myötä vähemmän aikaa toisillemme niin olemme yhdessä todenneet että tämä on myös hitsannut meitä yhteen eikä kipinäkään ole unohtunut. Ollaan hyvä tiimi☺️.

Mies pakottaa mut puhumaan. ❤️ Helpottaa oloa kun tulee sitten sanoitettua omaa olotilaa ja tietää, että se toinen oikeesti kuuntelee ja haluaa ymmärtää mua. Parasta pakottamista mitä tiedän kun oon tällainen perus mykkä suomalainen. 😅 Muutenki se on vaan ihana kun se kestää ja sietää mua edelleen ja meillä on sellainen yhteinen 'me saadaan tää kyllä toimimaan' - henki.

Lyhyesti voisin sanoa saman kuin @Pilkki24 😁

Mutta siis, mies on tukenani kun tuntuu pahalta. Olkapäänä jolle itkeä, joka jaksaa kuunnella, olla empaattinen - ja myös järjen äänenä. 🥰 Hänen kanssaan on mukava keskustella ja voi puhua suunnilleen mistä vaan. Mies myös ottaa enemmän koppia kodista ja lapsista, jos mulla on raskaampaa tai kiireisempää. Näillä eväillä me ollaan selvitty raskaista ajoista. Toinen toistemme tukena. Niin ja niistä puheen ollen, miehelle on ollut itsestään selvää, että hänen sairastaminen on mullekin raskasta. On ymmärtänyt sen että minäkin voin huonosti ja patistanut hakemaan itsellenikin apua ja huolehtimaan itsestäni.

@Yönkukka tuo me-henki on ihan parasta, kun saa kohdata toisen kanssa yhdessä ne haasteet eikä tarvitse muiden haasteiden lisäksi taistella toista vastaan.

@Vargynja on tosi tärkeää, että vaikeissa tilanteissa toinen voi välillä ottaa enemmän koppia kodista ja lapsista, jos toinen ei ole niihin kykenevä. Olen kuullut kauhutarinoita (ja joskus aiempien kumppaneiden kanssa ollut osana niitä), kun vaikka sairastavaa puolisoa on syyllistetty siitä ettei ole hoitanut osuuttaan kotitöistä.

Ja vielä haluan kehua miestäni, että hän tekee parasta ruokaa. 🤤 Täällä odotan vesi kielellä ruoan valmistumista. 😄

Mulla esim tänään ollut helvetin huono päivä, menkka kivut, vitutus että menkat alkoi, muutenkin mieliala ihan maassa kaiken paskan takia. Mies kysyi kun huomasi aamupäivällä että olin itkun partaalla, että mikä nyt on ja kuunteli mua ja lohdutti mua kun aloin miettimään tilannetta siskoni kanssa esim että olenko väärässä, hän sanoi mitä sivusta seurannut että en ole ja muutenkin tuli keskustelun jälkeen parempi mieliala ja olo. 🤭 Oon muutenkin todella kiitollinen hänelle kuinka jaksaa kuunnella mun samoja valituksia. Ja on saattanut ärsyyntyä muhun mutta ei koskaan vihanen ole ollut, ei edes huutanut. Joka merkitsee mulle todella paljon koska traumat huutavista ihmisistä lapsuudesta. Onhan meillä erimiellisyyksiä ollut mutta kaikesta ollaan aina normaalisti puhumalla selvitetty. Joka todella mahtavaa.Ja arvostan että sanoo tietty että rakastaa mua, mutta myös näyttää sen teoillaan. On aina todella rakastettu olo hänen kanssaan vaikka oltaiskin välillä eri mieltä asioista. ❤️ Ei oo koskaan semmonen olo ollut hänen kanssaan että pitääköhän hän musta nyt oikeasti jota ennen mulla todella paljon kaikkien kaa ollut. Välillä mietin kyllä miten mä noin mahtavan miehen oon löytänytkin. 😭No onneksi ollaan löydetty toisemme.... Rakastan häntä todella paljon ja tiedän että hän rakastaa muakin todella paljon. 😊

Mun puoliso aloitti lukemansa uutisen innoittamana "kuuden sekunnin suudelmat" 😍 lähes joka aamu ja/tai viimeistään illalla annetaan siis suudelma, jonka pitää kestää kuusi sekuntia. Ollaan jatkettu tätä nyt jonkun pari kk ajan jo. Meidän huumoriin myös iski se, kun en muista kumpi aloitti, mutta toinen laskee sormilla sen kuusi sekuntia samalla kun pussaa 😂 oksitosiinin pitäisi siis alkaa virrata noilla kuuden sekunnin suudelmilla, ja kyllä siitä pitkästä suukosta oikeasti tuleekin lämpöisempi fiilis kuin pelkästä pikapususta 🥰 ihana hellyyshetki kiireisessä arjessa, ja saa hormoonit hyrisemään toista kohtaan vielä entistä lujempaa ❤️

Mun puoliso aloitti lukemansa uutisen innoittamana "kuuden sekunnin suudelmat" 😍 lähes joka aamu ja/tai viimeistään illalla annetaan siis suudelma, jonka pitää kestää kuusi sekuntia. Ollaan jatkettu tätä nyt jonkun pari kk ajan jo. Meidän huumoriin myös iski se, kun en muista kumpi aloitti, mutta toinen laskee sormilla sen kuusi sekuntia samalla kun pussaa 😂 oksitosiinin pitäisi siis alkaa virrata noilla kuuden sekunnin suudelmilla, ja kyllä siitä pitkästä suukosta oikeasti tuleekin lämpöisempi fiilis kuin pelkästä pikapususta 🥰 ihana hellyyshetki kiireisessä arjessa, ja saa hormoonit hyrisemään toista kohtaan vielä entistä lujempaa ❤️
Meillä mies tekee tätä kuuden sekunnin suudelmaa myös! Mä yritän selvitä pikku hyvän yön pusulla, mutta en saa nukkua ennen kun 6 sekunnin pusu on hoidettu 🙈

Oon erittäin kiitollinen miehelle että ihmeen hyvin kestää mun ärsyyntyneen mielialan joka jatkunut muutaman päivän. 🤣 Ei sano mitään vaikka selkeästi mua ärsyttää tällä hetkellä kaikki ja olen töksäyttänyt pari juttua hänellekkin eikä hermot ole hänellä mennyt. Ihanaa kuinka pystyy yrittää vielä piristämään mua. ❤️ Hirveän pitkä pinna hänellä... 😅 Tulee melkein paha olo kun hän niin ihana ja mä ärsyynnyn nyt kaikesta.

Oon erittäin kiitollinen miehelle että ihmeen hyvin kestää mun ärsyyntyneen mielialan joka jatkunut muutaman päivän. 🤣 Ei sano mitään vaikka selkeästi mua ärsyttää tällä hetkellä kaikki ja olen töksäyttänyt pari juttua hänellekkin eikä hermot ole hänellä mennyt. Ihanaa kuinka pystyy yrittää vielä piristämään mua. ❤️ Hirveän pitkä pinna hänellä... 😅 Tulee melkein paha olo kun hän niin ihana ja mä ärsyynnyn nyt kaikesta.

Ihana, kun miehesi jaksaa ymmärtää. Voimia tämän hetken tilanteeseen. Toivottavasti olosi hiljalleen helpottaa. ❤️

Takaisin