Kaverisi raskaus on jutun perusteella täysi vahinko, joten asiasta on turha olla hänelle vihainen. Ei hän ole tehnyt sitä kiusaksi sinulle, eikä siinä ole kehtaamisen kanssa mitään tekemistä. Mitä tuohon aborttiin tulee, olisin itse luultavasti sanonut kaverille, etten valitettavasti ole
oikea henkilö tulemaan mukaan. Ja mikäli hän olisi
ihmetellyt, olisin vielä kertonut (uudestaan) oman tilanteeni. Mikäli
kaveri ei vieläkään ymmärrä, on hän hetkellisesti täysi idiootti. Hän tajuaa varmaan myöhemmin asian sinunkin kannalta.
Itse olen raskaana täysin tarkotuksen mukaisesti ja sen ajan kun mieheni kanssa myös yrittämällä yritimme, kuulin milloin mitäkin juttuja. Oli sattunut vahinkoja, toiset sanoivat etteivät voi sietää lapsia, toiset kertoivat laittaneensa ns. piuhat kiinni + yms.
Useammat parit kuitenkin yrittävät keskimäärin vuoden verran ennen kun onnistuu. Omalla
kohdallani kului myös tämä kyseinen vuosi.
Nyt vaan vähemmän stressiä ja muuta mietittävää
niin kyllä tärppää. Toiset ovat saaneet kauan toivomansa pienokaisen alun lomareissulla, toiset kesken kaiken ison asuntoremontin. Meillä päätettiin jo, että pyydämme päästä lapsettomuushoitoihin. Tämän päätösen jälkeen aloimme harrastaa seksiä vaan seksin ilosta, ei sen takia, että "on pakko, nyt ovuloin". Tämän jälkeen meni 1 ½ kk ja tärppäsi. Ikinä emme sinne lapsettomuuspuolelle ottaneet yhteyttä.
Nyt vaan rentoudut tämän asian tiimoilta, vaikka se niin klisee onkin, se toimii. Keksikää jokin uusi harrastus tai jokin, mihin voisit/ voisitte keskittyä ja ennen kun huomaattekaan, olet jo raskaana.