Kausirokoitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja noora92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

noora92

Näppärä viestien naputtelija
Olettekos miettineet ottavanne vauvalle ja/tai itsellenne tuota marraskuussa alkavaa kausirokotetta?

Me otettiin miehen kanssa vuosi sitten, mutta koemme sen olleen hieman turhia. Emme siis meinaa rokottaa edes Alisaa.
Mulla on vähän noihin kaikkiin "ylimääärisiin" rokotuksiin semmoinen hmmmm asenne. Sikainfluenssarokotuksesta osa sairastu narkolepsiaan, kuinka ennen ei ollut tarvetta kausiflunssa rokotteille? Jne

Aion ottaa itselle ja poitsulle. En jaksa yhtään mitään ylimääräisiä flunssia.. Nuo influenssarokotteet ovat olleet jo kauan käytössä. Joten ei pitäis mitään ylläreitä tulla, toivottavasti :)

Mä aluksi mietin etten otattaisi, kun on lukenut nuista rokotteita yhtä sun toista. Lopulta päädyin kuitenkin siihen että otetaan. Pienempi vaiva se rokotteen ottaminen on kuin saada tauti ja hoitaa sitä.

Ei oteta. En oo itsekään koskaan itelleni flunssarokotetta ottanut, ja ajattelin pysyä samalla linjalla myös tulevaisuudessa.

Kyllä me taidetaan ottaa kaikki.
Itekki mietin että otetaanko vai ei, ko se influenssa tänne saapuessaan ei välttämättä enää oo se sama mitä vastaan rokotetaan, mutta voi myös ollakki. Pienempi vaiva on ottaa rokote ko sairastaa influenssa.

en oo koskaan ottanut ,siispä ei oteta nyttekään. Meidän perheessä on sairastettu niin harvoin etten koe sitä tarpeelliseksi.

Mä en osaa päättää miten tehään tän osalta! Neuvolasta kovasti painostivat ottamaan rokotteen koko perheelle. Kuulutaan kuulemma riskiryhmään kun on pieni laps ja meikäläinen paksuna. Meillä on koko perheellä tosi hyvä vastutuskyky ja harvemmin ollaan kuumeessa. Näille pienille kuulemma tuo rokote tarkoittaa yhteensä kahta piikkiä, kun ekaa kertaa saavat. 1v neuvolassa tulee liuta piikkejä lisää, niin mietin että mikäs neulatyyny tosta lapsesta tulee oikeen jos infukin otetaan.

Otettiin rokotukset. Pojalle ei tullut mitään oireita. Mulle tuli päänsärkyä ja käsi kipeyty ja vähän turposi pistoskohta.

Vauvalle ja aikuisille ei tullu mitään oireita. Koululaisilla pistoskohta vähän turposi ja punotti, toisella monta päivää.
Otettiin erillisenä päivänä influenssarokotukset, eli ei samana päivänä tule toinen pistos vauvalle kuin 1v rokotteet.
Tavallaan kiusataan useammin, mutta toivottavasti reagoi niihin vähemmän.

...eipä muistettu mennä. Kai sen saa myöhemminkin...? Ehkä ennen päivähoitoon menoa olisi hyvä ottaa.

Mun mielestä marraskuussa voidaan vielä pistää. Ja neuvolassa voi mennä laitattamaan. Kannattaa soittaa ja kysyä. Eihän siinä kauaa mene.

Viime vuonna otettiin, kun nla suositteli. Tänä vuonnakin voisi ottaa, kun perheessä kuitenkin kaksi kolmasosaa riskiryhmäläisiä. En tajunnutkaan, että olis jo kiire asian kanssa. Pitänee soitella neuvolaan.

Takaisin