Kausi-influenssarokote

Otetaanko teidän perheessä tänä vuonna influenssarokote?

• Kyllä, koko perhe.

Äänet: 7 38.9%
  • Kyllä, mutta vain osa perheestä.

Äänet: 2 11.1%
  • Ei, kukaan ei ota.

Äänet: 9 50.0%

• Kaikki äänestäjät
    18

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Alkaa olla ajankohtaista puhua kausi-influenssarokotteesta. Aiotteko ottaa ja oletteko oikeutettuja siihen julkisen tai työterveyden kautta? Tai jos ette ole oikeutettuja niin meinaatteko ottaa ja maksaa itse?

Koko aikuisikäni olen ottanut työterveyden tai neuvolan kautta. Kerran muistan maksaneeni itse Terveystalolla, kun muuten en olisi saanut. Nyt meinaan varata työterveyden kautta, kunhan aikataulut sallii.

Kyllä otan joko neuvolan tai työterveyden kautta, kummasta nyt vaan saa aiemmin. Lapsi rokotetaan neuvolassa ja mieskin taitaa raskaana olevan puolisona ja pienen lapsen vanhempana olla oikeutettu rokotteeseen ilmaiseksi. Jos ei, niin eiköhän heilläkin työterveydestä saa. Olen ottanut influenssarokotteen aina kun sen vaan on ilmaiseksi saanut, ja voisin minä siitä maksaakin.

Tällä viikolla neuvolassa tarjottiin minulle, kun olen raskaana ja 1v esikoiselle. Kummallekkaan ei otettu nyt eikä tulevaisuudessa.

Enpä ole ottanut kuin raskaana ollessa tai kun lapset olivat vauvoja. Joka kerta sain aivan hirveän flunssan. Ja miehelllä oli vielä matkatyö, joten olin yksin.

Sen koommin en ole tuota ”arvausrokotetta” ole ottanut. Välillä rokote osuu oikeaan, joskus ei sinne päinkään.

Me ollaan otettu rokote silloin kun olen ollut raskaana, lapsi on ollut pieni (vauva/taapero) ja silloin kun miehellä oli syöpähoidot päällä. Tänä vuonna, kun ei ole erityistä syytä, ei oteta.

Työn vuoksi on otettava, jos meinaa töissä olla ja näin ollut jo monta vuotta. Muuten en välttämättä olisi ottanut vuosien aikana. Nyt raskaanakaan ei tarvitse asiaa enempää miettiä, kun se on otettava.

Ei varmaan oteta, kun ei taida neuvolasta saada, kun ei ole raskaana tai pientä vauvaa. 🤔 Työterveydestä en itse myöskään tänä vuonna saa, kun olen hoitovapaalla.

Takaisin