Kauneushoidot raskausaikana

Jade

Jostain jotain jo tietävä
Olen aina ollut melko laiska ehostamaan itseäni. Meikkaaminen ja laittautuminen ei ole minun juttu, mutta toki ihmisten ilmoilla on kiva olla jokseenkin huolitellun näköinen, arkenakin. Bile- ja juhlalookkiin sentään panostan.

Viime vuonna päätin investoida itseeni. Olen ottanut monia erilaisia kauneushoitoja, myös sellaisia hoitoja, joiden vaikutus on kestävää, tai jopa ikuista. Näitä ovat kestopigmentointi ja valoimpulssikarvanpoisto, sekä sähkövirralla tehtävä Galvanic Spa -kasvohoito. Hoidot tehdään toistuvina, jotta vaikutus on toivotunlainen sekä kestävä. Ko. hoidot ovat helpottavia asioita, ei tarvitse enää sheivailla (ehkä koskaan!) ja meikkaus helpottuu kun rajaukset on valmiina. Laiskalle oikein sopivia :)

Tulin nyt keväällä raskaaksi ja huomasin, että monia hoitoja ei saa ottaa raskaana ollessa. Kysyin kosmetologeilta, miten raskausaikana pitää toimia, voinko jatkaa hoitoja. Vastaukset olivat sitä luokkaa, että niin, eihän näitä suositella, mutta eikai näistä mitään haittaakaan ole. Että kuulemma moni ottaa hoitoja raskauden aikana. Öö, okei.

Vaikka raskauteni on vasta alkuviikoilla, en halua riskeerata sitä millään tavoin. Kauneus on toissijainen asia tässä kohtaa. Kanssasisarukset, miten te toimitte? Otatteko hoitoja raskaana ollessa? Ilmoitatteko kosmetologille raskaudestanne? Oletteko saaneet ohjeita, miten pitää toimia?
 
Valoimpulssihoidon osalta osaan vastata. Eli raskaus voi tehdä muutoksia ihon pigmenttiin, saattaa tulla pigmenttiläiskiä jne mihin valoimpulssi myös kohdistuu. Lisäksi iho saattaa palaa tai muutoin vaurioitua helpommin. Mutta vauvallehan siitä ei ole haittaa ellei nyt jollain yksi miljoonasta "piano tippuu ohi kulkiessa päähän" mahdollisuudella saa nahkansa polttamisesta ärhäkkää ihosyöpää. Todennäköisemmin sitä kaatuu suihkussa tai portaissa.

Kestopigmentoinnin/tatuoinnin suhteen mitään isoa ja laaja-alaista ei suositella ja tietty ylimääräinen rasitus on aina turhaa jos voi odottaa raskauden jälkeiseen aikaan. Jos nyt taas ei kerta miljoonasta tyyppisesti saa jotain tulehdusta ja verenmyrkytystä niin jostain vaikka tulitikkuaskin kokoisesta tatuoinnista tuskin on haittaa. Puolta rintaa tai selkää tuskin lähtisin tekemään kun heikentää kehoa ja voi esim. nostaa kuumeen, sen verran laaja-alaista.

Itse käytän valoimpulssilaitetta kotona ja ajattelin jatkaa normaalisti jos ei iho reagoi sen kummemmin. Ainakin niin pitkään kuin yllän :D
 
Tarkennusta valoimpulssihoitoon, jonka unohdin mainita. Eli olen ottanut kainalot, sääret ja brassin. Jätin brassin suosiolla nyt pois, koska on niin lähellä kohtua, mutta otan hoitoa vielä sääriin ja kainaloihin. Imetyksen aikana kainaloihin ei sit ehkä kannata, tai näin hoitolassa sanottiin.

Oletko Elmiina tehnyt itse bikinrajaa tai brassia?
 
Brassi ja kainalot. Sääriä en voi kun on tatuoinnit tiellä :) Miulla on aika vähän enää karvaa jäljellä, että harvakseen jatkelen ylläpitohoitoja. En ajatellut pitää taukoa, ellei tosiaan ihosta tule niin valoherkkä, ettei kestä. Ei se valo kohtuun asti päädy kuitenkaan, ihan pinnallinen hoito. Mutta jos yhtään epäilyttää tai huolettaa niin ei toki kannata tehdä mitään, mikä jää vaivaamaan. Itse taas olen kosmetiikan ja kemikaalien suhteen lähes neuroottinen.
 
Takaisin
Top