Kauneudenhoito raskaana

valkyrie

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmikuiset 2023
Marraskuiset 2025
Ootteko aikeissa muuttaa jotain esimerkiksi ihon- tai hiustenhoitorutiineissanne raskausaikana kemikaalikuorman vähentämiseksi tai ihan muuten vaan? Aiotteko jotenkin erityisesti hemmotella itseänne raskausaikana?

Mä jätin ihonhoidosta retinolin pois, mutta tässä mietin nyt, mitä tilalle. 😅 Suojakertoimelliset tuotteet myös mietityttää, mutta toisaalta niitä käyttää tosi vähäisesti.

En värjää hiuksia, ripsiä tai kulmia koskaan, joten omia hiusrutiineja ei raskaus tuu muuttamaan.

Ainii vitsi hiustenvärjäystä en ollutkaan aatellut vielä. Karsee juurikasvu jo nyt 😆 ehkä joku suoraväri vois olla ok jos oikeen siltä tuntuu, muuten mennään vaan tällä kulahtaneella 🙈 Kosmetiikassa mulla ei pitäisi olla käytössä mitään pahaa 🤔Käytän paljon luonnonkosmetiikkaa ja hajustamattomia pesuaineita yms. Hajuvesi on varmaan sellainen mitä tulee harkitummin käytettyä nyt. Mulla on vielä kovin sisäistämättä mikä kaikki nyt menee kiellertyjen listalle. Huomaa ettei ihan usko koko raskautta todeksi. Nyt kun mietin vielä niin kynsilakka on kyllä kauneudenhoidosta se mistä en vaan halua luopuu. Täytyy lakkailla sit mahdollisimman harvakseltaan ja hyvin tuuletetussa tilassa

Retinolin tilalle ei taida olla mitään kovin vastaavaa. Luonnon "retinoli" bakuchiolistakin on ristiriitasta tietoa turvallisuudesta.

Ihonhoidosta ei tarvi jättää mitään pois. Hiuksia värjään tosi harvoin, joten ei vaikuta sekään. Kynsihuollossa käyn kerran kuussa ja siitä en aio raskausaikana luopua 😊

En myöskään värjäile hiuksia, joten ainoa on tuo kynsien lakkailu. Sitäkin saa tehdä, kun ei ole ihan joka päiväistä 😊

Just mietin että värjäänkö enää hiuksia, vai mitä niille teen. Saatan raidoittaa, niin holahtavat helpommin oman värin sekaan. Oon huomannut hiuksia pestessä, ettei muuten tukka irtoa enää. 😄

Muutoin en usko että kosmetiikkarutiineja tarvitsee uusia, menen aika vähillä ja klassikkotuotteilla ilman isoja tehoaineita.

Onko jossain olemassa jokin tietty lista, mitä aineita pitäisi välttää?
Juuri saanut kasvojenhoitorutiinit toimimaan, niin ei haluaisi alkaa muuttamaan 😅
Toki, käytössä misellivesi, puhdistusvaahto, seerumi, kosteusvoide sekä silmänympärysvoide. Eli ei nyt mikään hirveä kemikaalikuorma.

Hiukset värjäsin tammikuulla, pitää katsoa mitä tukalle sitten saisi tehtyä 😅

Mulla ois suuhygienistille varattuna aika mut en nyt oikein tiedä mitä sen kanssa tekisin. Hiukset vasta värjäsin ja raitojakin laitettiin, et vähän harmi, kun oli jo pitkään ettei ollut mitään väriä niin nyt pääsee sit takas juurikasvun pariin

Mulla ois suuhygienistille varattuna aika mut en nyt oikein tiedä mitä sen kanssa tekisin. Hiukset vasta värjäsin ja raitojakin laitettiin, et vähän harmi, kun oli jo pitkään ettei ollut mitään väriä niin nyt pääsee sit takas juurikasvun pariin
Eikö hampaiden ja suun hoito raskaana ole juuri tärkeää?

Totta kai suuhygienistille! Viimeisellä kolmanneksella ei enää saa hammaslääkäri tehdä toimenpiteitä. Alkuraskaudesta kannattaa todellakin käydä.

Täällä ei ole muuttunut mikään, luomuna on aina menty 🙈 Töitten puolesta ei oo voinut kynsiäkään lakata, muutoin olisin varmasti sen tehnyt. (En edes tiennyt ennen tätä ketjua, että sekin kiellettyjen listalla?)

Takaisin